Vag-com aanpassingen - waar?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Dixon » vr 27 dec 2013, 20:10

Beste medeforummers,

Aangezien ik niet de behoefte heb om voor een aantal aanpassingen in de auto een lange rit wil maken naar VAGtechniek.
Nette lui, heb daar mijn vorige auto destijds laten chippen, maar de afstand is te ver (150 km, enkeltje).

Wellicht een idee om een topic aan te maken waar we dit in Nederland kunnen doen.
Bij erkende bedrijven of anders particulieren die hier ervaring mee hebben!

Misschien ook een idee om er direct een prijs indicatie bij te vermelden, zodat iedereen gelijk weer waar hij/ zij aan toe is!

Dit zal ik dan direct in de startpost vermelden zodat het voor iedereen direct duidelijk is!

Mogelijkheden Vagcom:
Bochtverlichting via mistlampen als je stuurt en langzamer rijd dan 30km.h dan gaat je mistlicht aan aan de kant waar je naartoe stuurt

Bochtverlichting via knipperlicht als je knipperlicht aan zet en langzamer rijd dan 30km.h dan gaat je mistlicht aan aan de kant waar je naartoe stuurt

Anti-Carjacking deuren automatisch op slot bij 15km.u en van het slot als je de sleutel uit je contact haalt

Tear wiping voorzijde: wat houdt dit in? als je de voorruit sproet stopt de wisser na een aantal keer en doet niks meer. ALs je die activereerd dan wacht hij nog een aantal seconde en wist nog 1x ( laatste druppels weg vegen)

Spiegelverwarming via achterruit verwarming activeren: hoe wordt de spiegelverwarming anders geactiveerd? met een aparte knop in je deur van de spiegelverstelling

Comfort turn signal aanpassen: wat houdt dit in? als je je knipperlicht hendel 1 tikje geeft knippert hij standaard 3x dit kan je omzetten naar 4 of 5x

Coming home verlichten activeren (door het seinen met grootlicht) als je de auto stil zet en je contact uit en dan een keer met je grootlicht seint dan blijven je koplampen nog een ingestelde waarde na branden waarna ze vanzelf uit gaan

Parkeerlicht activeren: is dit niet standaard? Nee

Seat belt warning off Gordel waarschuwing uit

Verbruiksmeter omzetten naar Km/L staat standaard liter/100km

Dakraam Comfort opening met je sleutel je dakraam bedienen
Drenthe
1.
2.
3.
4.
5.

Flevoland
1.
2.
3.
4.
5.

Friesland
1.
2.
3.
4.
5.

Gelderland
1.
2.
3.
4.
5.

Groningen
1.
2.
3.
4.
5.

Limburg
1.
2.
3.
4.
5.

Noord-Brabant
1. VAGtechniek, http://www.vagtechniek.nl
2.
3.
4.
5.

Noord-Holland
1.
2.
3.
4.
5.

Overijssel
1.
2.
3.
4.
5.

Utrecht
1.
2.
3.
4.
5.

Zeeland
1.
2.
3.
4.
5.

Zuid-Holland
1. Richard van der Sluis, vagcomvcds@live.nl of richard_sluis@live.nl, Polderlaan 129 te Geervliet
( Ik ben bereid om o.a. te rijden naar : Rotterdam e.o. Schiedam, Spijkenisse, Hoogvliet, Hellevoetsluis, e.d. )
2.
3.
4.
5.

Namens VAGTechniek, http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=3202:
Martin_tdi schreef:Beste leden van het forum,

Via deze weg willen wij waarschuwen voor mensen die VagCom instellingen aanbieden zonder dat deze een bedrijf zijn en niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Afgelopen weken hebben wij bij drie (!) Volkswagen Up's coderingen moeten aanpassen nadat deze waren gewijzigd door mensen zonder voldoende kennis.
Resultaat was dat deze mensen weg werden gestuurd onder het motto ik doe niks verkeerd dit is een probleem met de auto, terwijl er wel degelijk een coderings fout was gemaakt.

Daarom: VagCom instellingen aanpassen ALLEEN via een bedrijf wat kundig is en officieel garantie kan geven op uitgevoerde werkzaamheden.

Doe er je voordeel mee!

Martin van der Struijs
Vagtechniek
Nuenen
Laatst gewijzigd door Dixon op vr 10 jan 2014, 11:33, 4 keer totaal gewijzigd.

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Auke » vr 27 dec 2013, 20:21

Leuke actie. Soms baal ik wel eens,als ik op dit forum lees, dat ik in het noorden woon. :-)

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Dixon » vr 27 dec 2013, 20:27

Dat heb ik dus ook altijd, vandaar een opzet voor een duidelijk overzicht!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 dec 2013, 21:17

Kom op zeg. Nederland is zo klein. Je bent overal zo. Maak er een dagje uit van. Bij VAG Techniek weet je ook zeker dat het goed gebeurt.

Ik vind het lijstje prima hoor, ondanks dat je zou kunnen stellen dat het volstrekt overbodig is omdat de mensen die in de lijstjes komen te staan waarschijnlijk allemaal geen sponsoren zijn, en VAG Techniek dus benadeeld wordt. Maar voorlopig laat ik het even over. Ik vind het wel nodig dat er achter iedere naam komt te staan of het een particulier of en bedrijf is. En lees vooral dit topic even door: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=3202 allemaal leuk en aardig dat aanpassen van de instellingen door elkaar maar als ik ooit een VAG auto koop ga ik zeker even het retourtje naar Nuenen maken ondanks dat ik prima zelf een VAG Com kabel op ebay kan scoren en zelf met een laptop waarschijnlijk ook een heel eind kom. Waarom dan niet zelf doen of naar een hobbyist? Omdat je in het brein van je auto zit te prutsen. Als dat niet goed gaat en er gaan zaken achter elkaar mis of werken niet meer naar behoren dan baal je al vrij snel dat je niet gewoon even naar Nuenen op en neer bent gereden en zeker weet dat het voor elkaar is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Auke » vr 27 dec 2013, 21:24

Hmm 400 km rijden.. Tja is voor mij nou niet typisch een dagje uit.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 dec 2013, 21:33

Auke schreef:Hmm 400 km rijden.. Tja is voor mij nou niet typisch een dagje uit.
Voor mij ook niet hoor. Als ik een dagje uit ga dan is 1.000 kilometer wel de ondergrens. Anders kun je net zo goed de fiets pakken. Een auto heb je immers om te rijden. :dance:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Auke » vr 27 dec 2013, 21:46

Zo zie je iedereen is anders. Back to topic.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Dixon » za 28 dec 2013, 00:09

Petrolhead Tom schreef:Kom op zeg. Nederland is zo klein. Je bent overal zo. Maak er een dagje uit van. Bij VAG Techniek weet je ook zeker dat het goed gebeurt.

Ik vind het lijstje prima hoor, ondanks dat je zou kunnen stellen dat het volstrekt overbodig is omdat de mensen die in de lijstjes komen te staan waarschijnlijk allemaal geen sponsoren zijn, en VAG Techniek dus benadeeld wordt. Maar voorlopig laat ik het even over. Ik vind het wel nodig dat er achter iedere naam komt te staan of het een particulier of en bedrijf is. En lees vooral dit topic even door: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=3202 allemaal leuk en aardig dat aanpassen van de instellingen door elkaar maar als ik ooit een VAG auto koop ga ik zeker even het retourtje naar Nuenen maken ondanks dat ik prima zelf een VAG Com kabel op ebay kan scoren en zelf met een laptop waarschijnlijk ook een heel eind kom. Waarom dan niet zelf doen of naar een hobbyist? Omdat je in het brein van je auto zit te prutsen. Als dat niet goed gaat en er gaan zaken achter elkaar mis of werken niet meer naar behoren dan baal je al vrij snel dat je niet gewoon even naar Nuenen op en neer bent gereden en zeker weet dat het voor elkaar is.
Ik begrijp je punt, alleen ik kan begrijpen dat niet iedereen even 300 km wilt rijden.
Begrijp me niet verkeerd, maar voor een 15 min aanpassingen heb ik niet de behoefte om een halve dag in de auto te zitten.

Ondanks dat ik erken dat VAGTechniek een goed bedrijf is!
Maar het is ook mijn idee om er bij een particulier, particulier achter te vermelden. Bij bedrijven lijkt me dit al vanzelf sprekend.

En het topic welke jij noemt zal ik opgeven in de startpost.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door MauriceR. » za 28 dec 2013, 02:53

Er is altijd de 'afstand vs. noodzaak'-afweging die een belangrijke rol speelt. En het gaat er om hoeveel waarde je aan de veranderingen hecht. Open dak sluiten met de sleutel, is voor mij heel belangrijk! Daar heb ik wel een rit voor over.
Momenteel verblijf ik in de VS (gloeiend heet Florida om wat preciezer te zijn) en als ik bij mezelf naga hoe ik me aanpas aan de 'oh het is maar een uurtje rijden'-mentaliteit hier ter plekke, dan merk ik dat er best wel rek zit in wat je voor iets over hebt! En als ik een uur gereden heb, ben ik nog steeds in dezelfde plaats met maar 60.000 inwoners... Over ruimte gesproken... (En de prijs voor een liter benzine is -omgerekend- zo'n 63 eurocent/ltr...)

Voor mij is een rit vanaf de Veluwe naar Brabant wel een verzetje. Na 4 maanden in een Up (want van 1 september), staat er nu zo'n 1700 km op de teller. Een rit naar Brabant is juist wel goed voor het motortje! Dus voor begin 2014 plan ik een tochtje naar VAG-Techniek.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Tom Westendorp » za 28 dec 2013, 11:07

MauriceR. schreef:Er is altijd de 'afstand vs. noodzaak'-afweging die een belangrijke rol speelt. En het gaat er om hoeveel waarde je aan de veranderingen hecht. Open dak sluiten met de sleutel, is voor mij heel belangrijk! Daar heb ik wel een rit voor over.
Momenteel verblijf ik in de VS (gloeiend heet Florida om wat preciezer te zijn) en als ik bij mezelf naga hoe ik me aanpas aan de 'oh het is maar een uurtje rijden'-mentaliteit hier ter plekke, dan merk ik dat er best wel rek zit in wat je voor iets over hebt! En als ik een uur gereden heb, ben ik nog steeds in dezelfde plaats met maar 60.000 inwoners... Over ruimte gesproken... (En de prijs voor een liter benzine is -omgerekend- zo'n 63 eurocent/ltr...)

Voor mij is een rit vanaf de Veluwe naar Brabant wel een verzetje. Na 4 maanden in een Up (want van 1 september), staat er nu zo'n 1700 km op de teller. Een rit naar Brabant is juist wel goed voor het motortje! Dus voor begin 2014 plan ik een tochtje naar VAG-Techniek.

M.
Dat is het ook he! In Amerika zijn de mensen sowieso heel makkelijk over afstanden. Even iemand 500 kilometer verder ophalen doen ze gewoon. Zitten en rijden dat is het motto. Best gaaf. Hier in Nederland vinden we afstanden van meer dan 100 kilometer vaak al veel. Met een dikke V8 zou ik me dat hier voor kunnen stellen maar met een up! rij je het hele land door op 1 tank van 50 euro. Heb je toch een leuk dagje uit. :dance:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Pop Up! » za 28 dec 2013, 12:35

Je moet het gewoon combineren met iets, neem je vrouw mee en ga daarna lekker naar Eindhoven zij tevreden en jij ook weer tevreden naar huis met je vagcom aanpassingen. :D
Genoeg leuks te doen daar in de omgeving!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Jos Bosch » za 28 dec 2013, 14:47

Pop Up! schreef:Je moet het gewoon combineren met iets, neem je vrouw mee en ga daarna lekker naar Eindhoven zij tevreden en jij ook weer tevreden naar huis met je vagcom aanpassingen. :D
Genoeg leuks te doen daar in de omgeving!
Gewoon afzetten bij de Primarkt in Eindhoven en jij lekker naar VAG :lol:
Dan weet je ook dat het goed gebeurt.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Tom Westendorp » za 28 dec 2013, 15:26

Jos Bosch schreef:
Pop Up! schreef:Je moet het gewoon combineren met iets, neem je vrouw mee en ga daarna lekker naar Eindhoven zij tevreden en jij ook weer tevreden naar huis met je vagcom aanpassingen. :D
Genoeg leuks te doen daar in de omgeving!
Gewoon afzetten bij de Primarkt in Eindhoven en jij lekker naar VAG :lol:
Dan weet je ook dat het goed gebeurt.
Volgens mij stem je daar elke vrouw mee tevreden. :dance: :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Dixon » do 09 jan 2014, 22:38

Startpost aangepast en de mogelijkheden erin vermeld.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Dixon » vr 10 jan 2014, 11:32

rvdsup vermeldt in de startpost

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Auke » za 11 jan 2014, 00:46

Ik zie op marktplaats diverse mensen en bedrijven door het land die hier mee adverteren. Geen idee hoe betrouwbaar dit is.

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Vag-com aanpassingen - waar?

Bericht door Groovejunk » za 11 jan 2014, 09:13

Dat is altijd een gok. Ook bij bedrijven. Ik maak altijd eerst een backup van de oude waarde en daarna testen. Als dat goed gaat dan bewaar ik het bestand meestal nog een maand voor eventuele problemen.

Als je er netjes mee om gaat is er niks aan de hand. :)

Plaats reactie