Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door F.Moerland » wo 15 jan 2014, 12:44

Ik ben mijn Maps & More online aan het upgraden. Nu kan ik in het Fresh programma 2 Q4 mappen downloaden. Ik kan kiezen:

1. Freshmaps Europe Q4/2013
2. Europe Q4/2013.

Ik heb via de voucher de 19,- euro betaald en heb recht op twee jaar de nieuwste updates. Welke Q4 versie moet ik nou kiezen? Of beiden?

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door el coche SEAT » wo 15 jan 2014, 13:25

Je moet de Freshmaps Europe Q4/2013 pakken.
Je hebt namelijk met de voucher 24 maanden Freshmaps update gekocht.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door F.Moerland » wo 15 jan 2014, 13:45

dank je wel. Wat blijkt? Onvoldoende geheugenruimte voor deze kaart! Lekker is dat. Koop je dit nieuw, moet ik eerst een kaart update kopen. Dan blijk ik voor de nieuwste kaart onvoldoende geheugenruimte te hebben. Oplossing? Dan maar een nieuwe micro Sd kaart gekocht voor meer geheugenruimte. Wat blijkt? Ik kan de map niet op deze SD kaart zetten want deze functie is volgens de helpdesk niet ondersteund in deze Garmin Maps & More versie.... Mensen ik trek inmiddels de haren uit mijn hoofd. Zie ik soms iets over het hoofd?

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door Touchwood » wo 15 jan 2014, 13:51

Je zou een paar landen, waar je toch niet komt, kunnen de-installeren. Dan krijg je weer wat meer ruimte.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door Bhuddymahn » wo 15 jan 2014, 13:52

Als het goed is kan je de landen waar je nooit komt (bv Oostblok) deselecteren. Dan past het wel.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

pw1979
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 11:49

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door pw1979 » wo 15 jan 2014, 13:55

Ik haal morgen de auto op, dus weet nu meteen waar ik naar moet kijken ;)

De auto van ons zal Nederland/Belgie niet verlaten, dus geen probleem. Op zich wel raar dat men blijkbaar het ding uitlevert met relatief beperkt geheugen.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door F.Moerland » wo 15 jan 2014, 16:46

Ik vind het teleurstellend dat je voor een gloednieuw aangeschaft systeem vrijwel direct weer moet gaan betalen om je kaarten up to date te hebben. Je mag toch verwachten dat als je zo'n duur stysteem koopt je op zijn minst wel een jaartje tegen zou moeten kunnen. Onverwachte kosten voor mij zijn in deze 19,?? voor de kaart updates en een helaas overbodig aangeschafte SD kaart van 25,- euro.

Vanavond ga ik weer proberen het hele Maps & More apparaat te resetten en de nieuwste kaart in 'afgeslankte' vorm te downloaden en installeren.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door el coche SEAT » wo 15 jan 2014, 18:13

F.Moerland schreef:Ik vind het teleurstellend dat je voor een gloednieuw aangeschaft systeem vrijwel direct weer moet gaan betalen om je kaarten up to date te hebben. Je mag toch verwachten dat als je zo'n duur stysteem koopt je op zijn minst wel een jaartje tegen zou moeten kunnen. Onverwachte kosten voor mij zijn in deze 19,?? voor de kaart updates en een helaas overbodig aangeschafte SD kaart van 25,- euro.

Vanavond ga ik weer proberen het hele Maps & More apparaat te resetten en de nieuwste kaart in 'afgeslankte' vorm te downloaden en installeren.
Alles is relatief. Voor de vast ingebouwde RNS315 navigatie in mijn Polo betaal je als je een nieuwe kaart wil per keer 199 euro.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door Upsilon » wo 15 jan 2014, 19:28

Voor mijn octavia is het wel gratis, je kan het gratis downloaden bij de producent van de kaarten, maar dan moet je weer halsbrekende toeren uithalen met de originele Skoda SD-kaart.

Zowel voor de up als de octavia nog nooit geüpdatet dus.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door Auke » wo 15 jan 2014, 21:01

F.Moerland schreef:Ik vind het teleurstellend dat je voor een gloednieuw aangeschaft systeem vrijwel direct weer moet gaan betalen om je kaarten up to date te hebben. Je mag toch verwachten dat als je zo'n duur stysteem koopt je op zijn minst wel een jaartje tegen zou moeten kunnen. Onverwachte kosten voor mij zijn in deze 19,?? voor de kaart updates en een helaas overbodig aangeschafte SD kaart van 25,- euro.

Vanavond ga ik weer proberen het hele Maps & More apparaat te resetten en de nieuwste kaart in 'afgeslankte' vorm te downloaden en installeren.
Die SD kaart kun je mooi gebruiken om je muziek weer op te zetten. Ik adviseer flac of wav bestanden. Die klinken erg goed.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door Bhuddymahn » do 16 jan 2014, 00:18

@FMoerland, je hoeft die 19 euro niet te betalen, je krijgt namelijk bij aankoop 1 gratis kaartupdate. Dan is je navigatie bij aankoop in ieder geval up to date. Dit is hetzelfde als bij zo goed als alle andere automerken, daar zijn updates ook niet gratis.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door F.Moerland » do 16 jan 2014, 00:31

Is dat zo? Ik kreeg een berichtje dat ik nog maar een of twee weken gebruik kon maken van de aanbieding. Dat heb ik dus maar gedaan...

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door Upsilon » do 16 jan 2014, 09:40

Bhuddymahn schreef:@FMoerland, je hoeft die 19 euro niet te betalen, je krijgt namelijk bij aankoop 1 gratis kaartupdate. Dan is je navigatie bij aankoop in ieder geval up to date. Dit is hetzelfde als bij zo goed als alle andere automerken, daar zijn updates ook niet gratis.
Hangt dus van het model af; bij de nieuwe generatie golf/octavia etc zin de updates gewoon gratis. Bij de Polo/Up dus niet.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door RobertJ » do 16 jan 2014, 09:48

F.Moerland schreef:Is dat zo? Ik kreeg een berichtje dat ik nog maar een of twee weken gebruik kon maken van de aanbieding. Dat heb ik dus maar gedaan...
Ja dat is zo. Die aanbieding werkt ook nog na die paar dagen ;) het is een soort van lokkertje, maar los daarvan is het niet erg duur. Soms betaal je voor een nieuwe kaart al 40 a 60 euro. Nu kun je 2 jaar door. Met de gratis update werd bij mij dus precies de a5(coentunnel - a4) toegevoegd. Deze reed ik toch al, maar de navi negeerde hem en dus was ook evt tmc informatie en alternatieve routes minder accuraat.

Jammer dat je dealer je niet beter hebt geinformeerd. Had je de navi al voordat je de auto kreeg of begrijp ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door Psycho_Mantis » vr 17 jan 2014, 14:39

F.Moerland schreef:Is dat zo? Ik kreeg een berichtje dat ik nog maar een of twee weken gebruik kon maken van de aanbieding. Dat heb ik dus maar gedaan...
Na een fabriek reset krijg je die melding weer ;)

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door F.Moerland » vr 17 jan 2014, 21:26

RobertJ, ik heb de auto nieuw met de Garmin gekregen. Hier voor 10 jaar TomTom gehad en ik mis het nog we leen beetje. Affein, mijn volgende domme akkefietje is dat ik maar besloten heb de 'Live' service te nemen. Helaas was ik iets te gretig. Mijn HTD Desire ondersteund namelijk geen Bluetooth Tethering. En die heb blijkbaar wel nodig om deze functie goed te kunnen gebruiken. Al met al kan ik die nu nutteloze sd kaart misschien gaan gebruiken in een nieuw aan te schaffen telefoon die wel BT tethering heeft. Al doende leert men. Ik ook.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door RobertJ » za 18 jan 2014, 10:25

@fmoerland: zelfde verhaal voor mij. Als ik 100 had moeten bijbetalen voor een mooie tomtom zou ik dat blind doen. Deze garmin is een stuk trager de good old tomtoms(7x0live).
Ik heb hetzelfde probleem mbt de live services, alleen ondersteunt mijn telefoon(xt897) de tethering wel (android4.1.2 oid) echter werkt dit alleen als de telefoon op wifi zit...... ik ben er nog mee bezig en als ik een oplossing heb gevonden laat ik het weten. Mocht jij er een vinden hoor ik dit graag!

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door JoVe » do 06 feb 2014, 23:02

F.Moerland schreef:Ik ben mijn Maps & More online aan het upgraden. Nu kan ik in het Fresh programma 2 Q4 mappen downloaden. Ik kan kiezen:

1. Freshmaps Europe Q4/2013
2. Europe Q4/2013.

Ik heb via de voucher de 19,- euro betaald en heb recht op twee jaar de nieuwste updates. Welke Q4 versie moet ik nou kiezen? Of beiden?

Vandaag mail van Navigon voor de Q42013 update en deze probleemloos geupdated. Heb er wel veel landen afgehaald in het begin bij Q1,Q2 en Q3.
Heb nu alleen NL,D,Austria,B,Lux,Suisse erop laten staan. En heb hierdoor nog 1805 Mb vrije ruimte.
Toen ik de UP! kocht zat er een voucher bij voor 24 mnd update voor 19 euro en heb dit dus gedaan. TomTom gaat eenvoudiger met updaten, gelijk vanuit de link in je mail.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door Jos Bosch » vr 07 feb 2014, 16:43

JoVe schreef:
F.Moerland schreef:Ik ben mijn Maps & More online aan het upgraden. Nu kan ik in het Fresh programma 2 Q4 mappen downloaden. Ik kan kiezen:

1. Freshmaps Europe Q4/2013
2. Europe Q4/2013.

Ik heb via de voucher de 19,- euro betaald en heb recht op twee jaar de nieuwste updates. Welke Q4 versie moet ik nou kiezen? Of beiden?

Vandaag mail van Navigon voor de Q42013 update en deze probleemloos geupdated. Heb er wel veel landen afgehaald in het begin bij Q1,Q2 en Q3.
Heb nu alleen NL,D,Austria,B,Lux,Suisse erop laten staan. En heb hierdoor nog 1805 Mb vrije ruimte.
Toen ik de UP! kocht zat er een voucher bij voor 24 mnd update voor 19 euro en heb dit dus gedaan. TomTom gaat eenvoudiger met updaten, gelijk vanuit de link in je mail.

Ik heb deze mail ook gekregen.Straks maar eens aan de computer hangen.
Heb ook de landen waar ik nooit zou komen met de UP! er ook afgegooid.
Zo houd je genoeg ruimte over.

Jos.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Maps & More. Welke Q4 downloaden?

Bericht door JoVe » vr 07 feb 2014, 16:48

Jos Bosch schreef:
JoVe schreef:
F.Moerland schreef:Ik ben mijn Maps & More online aan het upgraden. Nu kan ik in het Fresh programma 2 Q4 mappen downloaden. Ik kan kiezen:

1. Freshmaps Europe Q4/2013
2. Europe Q4/2013.

Ik heb via de voucher de 19,- euro betaald en heb recht op twee jaar de nieuwste updates. Welke Q4 versie moet ik nou kiezen? Of beiden?

Vandaag mail van Navigon voor de Q42013 update en deze probleemloos geupdated. Heb er wel veel landen afgehaald in het begin bij Q1,Q2 en Q3.
Heb nu alleen NL,D,Austria,B,Lux,Suisse erop laten staan. En heb hierdoor nog 1805 Mb vrije ruimte.
Toen ik de UP! kocht zat er een voucher bij voor 24 mnd update voor 19 euro en heb dit dus gedaan. TomTom gaat eenvoudiger met updaten, gelijk vanuit de link in je mail.

Ik heb deze mail ook gekregen.Straks maar eens aan de computer hangen.
Heb ook de landen waar ik nooit zou komen met de UP! er ook afgegooid.
Zo houd je genoeg ruimte over.

Jos.

Wel eerst Navigon Fresh installeren! ;)
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie