Waarom Move Up! nemen?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Xanderv » zo 12 jan 2014, 22:21

Zozo up defenders, er wordt bijna nooit zoveel gereageerd op dit forum haha.....

Kwaliteit heb ik het wel over gehad, dat ze beide hetzelfde onderstel en motortje er in hebben liggen, dus kwaliteit van beide ligt gelijk, daar heb je je kwaliteit.

Up! Zegt styling betaal je meer voor... Dus je beweert dat een up! Gestyled is en de andere 2 niet? Hier gaan we al dat sommige mensen een up! moeten hebben.... Dat is puur smaak.

Restwaarde... Dat weet ik nog niet, zo oud is de drieling nog niet en toen ik mijn autootje kocht waren ze alledrie ongeveer even duur alleen de ene dealer wil er sneller van af dan de ander.

Als el coche het uit heeft gezocht dat de up! voor net iets meer ook meer te bieden heeft dan zal het wel zo zijn. Zo erg heb ik me er nog nooit in verdiept. Wel grappig dat we zo ver afdwalen van het onderwerp. Ik stop er bij deze mee, het zijn alledrie leuke auto's en het gaat er om welke je het voordeligst kunt krijgen en binnen je budget past.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door up! » zo 12 jan 2014, 22:30

Xanderv schreef:Dus je beweert dat een up! Gestyled is en de andere 2 niet?
Heb ik nooit beweerd. Ik zeg dat de up! ándere stylingdetails heeft. Ik betaal graag voor die details, want ik vind ze mooier dan de stylingdetails van de Citigo. De styling van de up! vind ik van hogere kwaliteit. Dat is puur subjectief. Het is maar net welke kwaliteiten je in een auto belangrijk vindt. De kwaliteit van een auto bestaat uit meer onderdelen dan de motor en het onderstel.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door up! » zo 12 jan 2014, 22:38

pw1979 schreef:Het verschil is eigenlijk dus €384,- tussen de Move en de High. Voor de opties die je terugkrijgt en de betere restwaarde, lijkt de Move Up! dus eigenlijk een beetje overbodige aanbieding. Of zie ik wat over het hoofd.
Of de move up overbodig is, aannemend dat het prijsverschil inderdaad maar 384 euro is, is een persoonlijke vraag. Sommige mensen hebben geen behoefte aan de extra opties van de high up, en dan kun je in beginsel net zo goed voor een move up kiezen. Restwaarde is ook persoonlijk, sommige mensen hebben geen boodschap aan restwaarde, die kijken alleen naar wat ze nu kunnen uitgeven. Is het geld op, dan kiezen ze voor de auto die nét in het budget past, ook al zou een andere auto op langere termijn (gelet op de restwaarde) goedkoper blijken. En al is een high up, bij wijze van spreken, op de lange termijn 10 cent per maand duurder om te rijden qua (alle) kosten, dan heb je nog mensen die voor een move up kiezen omdat ze geen behoefte hebben aan de opties van de high up en daar letterlijk geen cent voor over hebben. Iedereen zal de vraag anders beantwoorden, naargelang zijn voorkeuren. Ik zelf vind de move up overbodig als het prijsverschil maar 384 euro is zoals jij zegt. Maar of dat prijsverschil klopt, weet ik niet.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door @@lgra » ma 13 jan 2014, 18:37

Inge schreef:Waarom voor dat bedrag niet eens gaan kijken naar de Go - tenzij ze per se een VW wilt natuurlijk. Ik vind namelijk dat de Go een betere prijs/ kwaliteit heeft dan de UP!

Hoop dat ik niet tegen iemands schenen schop nu. ;)
Als je die afweging maakt let je echt op tientjes. (met precies hetzelfde uitrustingsniveau.) Indien je de restwaarde ook in ogenschouw neemt ben je met de VW een fractie beter uit zelfs.
Persoonlijk vind ik de Up ook een stuk frivoler qua bekleding/dashbord, achterklep en frontaanzicht, maar als gezegd: Das persoonlijk. ;)
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door JuP ! » ma 13 jan 2014, 19:58

Gelukkig dat ook in 2014 de dealers actiemodellen aanbieden van de Up!

Zo is de move Up! er nu al voor €9990,- *
* Prijs is inclusief 400 ,- euro inruilpremie. Maps en More navigatie Europa nog niet in deze prijs meegenomen, meerprijs daarvan 367,- euro inclusief BTW.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door GasDwerg » di 14 jan 2014, 01:26

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Upsilon » di 14 jan 2014, 08:57

als je de losse extra's als optie neemt wel ja, maar je moet het geld er op het moment maar voor (over) hebben.

achteraf gezien had ik beter een High up kunnen nemen ipv een Move up omdat er dingen missen die ik voor vanzelfsprekend had gehouden op moderne auto's maar dat is achteraf gepraat. nu kost het me aanzienlijk meer ivm afschrijving dus laat ik het maar zo en leer een goede luxe levensles.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door PlannedObsol » zo 19 jan 2014, 00:09

De uitvoeringen zijn vast niet bij toeval bedacht, daar heeft Pon ongetwijfeld een uitgekiende strategie voor. De Easy/Take Up voor het leuke vanafprijsje en voor wie het slechts een vervoermiddel is, de Move Up als het redelijke alternatief en anders is het wel erg kaal, de High Up voor degene die gaat downsizen en toch leuk wil rijden en tenslotte de Groove Up voor als je per se geen Polo wil rijden voor hetzelfde geld. Voor iedere portemonnee en voor elk wat wils.

Kies de uitvoering die je denkt nodig te zijn qua uitrusting en neem er niet te veel extra's bij, ga dan voor een luxere uitvoering. Is soms zelfs goedkoper (of je krijgt er nog meer ongewild bij) en levert bij verkoop meer op (of je moet je Up oprijden). Koerslijsten zijn op uitvoering, alleen zichtbare courante extra's kunnen positief bijdragen (5-deurs, metallic lak, lichtmetalen velgen, dat soort dingen).

Groeten, Hendrik.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Sjoerd
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 10:35

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Sjoerd » zo 19 jan 2014, 00:49

Ik denk dat prijs/kwaliteit verhouding verkeerd gekozen is in dit verhaal, het is eerder prijs/uitrusting verhouding met daarnaast smaak. De keuze voor een bepaald merk is niet alleen afhankelijk van mooi/lelijk, maar ook het verloop van onderhandeling. Hierbij spelen weer onderhandelingstechniek, afname order, vaste klant, tweede auto etc etc.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Jos Bosch » zo 19 jan 2014, 09:49

PlannedObsol schreef:De uitvoeringen zijn vast niet bij toeval bedacht, daar heeft Pon ongetwijfeld een uitgekiende strategie voor. De Easy/Take Up voor het leuke vanafprijsje en voor wie het slechts een vervoermiddel is, de Move Up als het redelijke alternatief en anders is het wel erg kaal, de High Up voor degene die gaat downsizen en toch leuk wil rijden en tenslotte de Groove Up voor als je per se geen Polo wil rijden voor hetzelfde geld. Voor iedere portemonnee en voor elk wat wils.

Kies de uitvoering die je denkt nodig te zijn qua uitrusting en neem er niet te veel extra's bij, ga dan voor een luxere uitvoering. Is soms zelfs goedkoper (of je krijgt er nog meer ongewild bij) en levert bij verkoop meer op (of je moet je Up oprijden). Koerslijsten zijn op uitvoering, alleen zichtbare courante extra's kunnen positief bijdragen (5-deurs, metallic lak, lichtmetalen velgen, dat soort dingen).

Groeten, Hendrik.
Ben ik niet met je eens hoor ;) .Wij hebben een move UP! Met wel extra's gekozen( zie mijn bijschrift)en was een stuk goedkoper uit dan dat we een high UP! hadden gekozen.
Wilden namelijk een HighUp automaat met 60 pk maar deze kan alleen met 75 pk geleverd worden.En dan werd deze voor ons gewoon te duur.
Kijk ik heb dan wel geen Chrome accenten en zo maar daar kan ik mee leven.En van de zomer komen er mooie velgen onder en nog ben ik goedkoper uit.
Maar ja dan laat je hem verlagen(volgende week) en dan ben ik weer duurder uit.
Is ook wel weer leuk als je iets kan laten doen aan je UP!

Ach ja voor ieders beurs iets te kiezen :mrgreen:

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door CanisLupus » zo 19 jan 2014, 11:07

Wij hebben de UP! (move-up) ook voor 9990 euro gekregen in december 2013. Mooi compleet met maps en more. Het was inclusief inruilpremie van 400 euro. Onze Toyota ging even 1 minuut op naam van dealer en daarna weer terug, leverde 400 euro op. Gelukkig kwam er geen computer storing anders bleef onze Toyota op de naam van de dealer staan...
Enig nadeel: we rijden nu in een tweede hands Toyota :-(

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Inge » zo 19 jan 2014, 11:07

Jos - klinkt een beetje zoal het bij mij ook gegaan is. Het maximale eruit halen wat op dat moment voor de portemonaie kan en later eventueel wat dingen veranderen. En ja je hebt gelijk voor wat betreft de kosten - zelfs met al mijn aanpassingen ben ik goedkoper uit dan wanneer ik ze standaard had genomen.

En wat betreft verlagen volgens mij is dat voor ieder die dat wil doen extra in de buidel tasten.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door RobertJ » zo 19 jan 2014, 11:35

Haha, leuke discussie hier! Is er ergens een aanschafprijs topic? Het is natuurlijk altijd leuk om met je aankoopstrategie te pronken :)

Ik heb net als onze forumwolf die 400 gekregen door een oude auto even te laten zien, maar die was niet van mij :p (gewoon familie die niets om autos geven, had zelf niets in te ruilen)


Al met al was ik 12,5k kwijt voor een high up met "leer" executive pack(navi en airco), metalic, afleveringskosten, reswiel, 4drs. Tis wel slechts een 60pk bmt, maar ik denk dat er weinig dexe prijs kwaliteit verslaan :)

Btw: wolf: mooie prijs!

Sent from my XT897

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door CanisLupus » zo 19 jan 2014, 11:47

Ja Robert, die 12,5k is voor zo'n compleet model helemaal oké. Op de onze zit alleen koelkast moffel...was het maar waar! We hadden alleen keus uit enkele kleuren, en, indien we iets extra's wilde dan werd de volle prijs weer van kracht. Dus het extra betrof alleen een reserve wiel ad 45 euro (bij Toyota 450 euro, dan nog een thuiskomer) en bij aflevering 4 winterbanden TS 800 (continental).
Zit ff te denken inclusief afleverkosten, dan was jij 'maar' 1600 euro meer kwijt voor een heleboel extra.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door RobertJ » zo 19 jan 2014, 14:53

Inderdaad, en dat voor een niet voorraadmodel. Ik ging er vanuit dat de 9990 die je noemde alles inclusief was, maar dat was dus niet zo. Zelf ook lang getwijfeld, want veel van die exta's (lm, leer stuur enzovoort) zijn niet echt belangrijk, maar aangezien ik voornemens ben er iets lang mee te rijden(dan in mijn voorgaande autos) toch maar erbij genomen.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door CanisLupus » zo 19 jan 2014, 16:20

Zal nog ff de bon pakken Robert, voor alle duidelijkheid, geheugen is ook niet meer alles ;-)
In die 9990 euro zat ook maps & more en het executive pakket.
Ook radio rcd 215, climatic, black pearl decorinleg etc. (zal wel standaard op move-up zijn)
exclusief reservewiel van 45 euro.
Totaal 10916,-- (incl. afleverkosten) Tank was gelukkig vol (is wel eens anders)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door RobertJ » zo 19 jan 2014, 16:43

dat is toch meer dan ik had verwacht, maar uiteindelijk rijden we allemaal lekker zuinig en comfortabel naar onze bestemming :)

Sent from my XT897

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door CanisLupus » zo 19 jan 2014, 17:36

Zo is het, hij brengt me voor weinig iedere ochtend naar mijn werk (30 km). Soms zit ik op 4 liter op 100km (computer) maar daar tel ik wel 0.3 liter bij op, zal dus 4.3 liter zijn. Maar daar schrijf ik in een ander topic nog wel over.

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door PlannedObsol » ma 20 jan 2014, 21:07

@Jos Bosch: gelijk heb je als je alleen die specifieke extra's wilt (of naderhand kan toevoegen). Voor mij was in juni '13 het prijsverschil tussen Easy Up oftewel Take Up en Move Up op dat moment erg groot: 7995 resp. 9790, dus 1795 euro. Nu, begin 2014, is dit prijsverschil 950 euro, dat zou ik de meeruitrusting van de Move zeker waard vinden.

Groeten, Hendrik.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Upsilon » ma 20 jan 2014, 22:41

Prijsverschil in de folder van juli 2012 was 940 euro zie ik net.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Plaats reactie