Water in de brandstoftank??!!
Re: Water in de brandstoftank??!!
Maarja, het brandstoffilter hoeft nauwelijks vervangen te worden, zeker niet bij zo een jonge auto volgens mij. Daarnaast lijkt de diagnose voor "water in brandstof" me nu niet zo duur. Bel de ANWB als je langs de weg staat en na een uurtje heeft zo een trauma arts het probleem vaak gevonden. Dat is anders bij ingewikkelde motorstoringen.
Hoe komt het water in de tank? defecte ontluchter? Lekke tank?
Hoe komt het water in de tank? defecte ontluchter? Lekke tank?
Onder andere,
Slechte brandstof getankt, gebeurt nog relatief vaak.
Groeten Leen.
Groeten Leen.
Jammer dat de topicstarter weinig interesse meer toont in het topic en de vele antwoorden onbeantwoord laat.
UpSie schreef:Onder andere,
Groeten Leen.
Wel eens van gehoord, maar zelf nooit iets van gemerkt rondom mijn familie. En wij tanken altijd budget!
Sent from my XT897
- el coche SEAT
- Donateur member
Helemaal mee eens.Gunner schreef:Jammer dat de topicstarter weinig interesse meer toont in het topic en de vele antwoorden onbeantwoord laat.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
- el coche SEAT
- Donateur member
We wachten op duidelijkheid!!el coche SEAT schreef:Ben trouwens eens benieuwd wanneer de topic starter reageert en meer duidelijkheid geeft over de gehele situatie.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
We zullen toch niet onderwerp zijn van een antropologisch onderzoekje?
Vreemd dat er niet meer gereageerd wordt....
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Misschien erachter gekomen wat de oorzaak is????
Heb bij een autoverhuur bedrijf gewerkt en je moest eens weten waar mensen de diesel ingooien.En de dop van de olie van onze MAN vrachtauto was echt wel rood.
En maar roepen dat het best een zuinig vrachtautootje was
Heb bij een autoverhuur bedrijf gewerkt en je moest eens weten waar mensen de diesel ingooien.En de dop van de olie van onze MAN vrachtauto was echt wel rood.
En maar roepen dat het best een zuinig vrachtautootje was
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
-
- Forum newbie
Hallo allemaal,
Sorry voor de late reactie; ik was een weekendje weg..
Hier enkele reacties op sommige vragen;
-De auto heeft bij 14.888 km een beurt gehad en is stil komen te staan bij 16.700 km
-Nadat Wittebrug de auto 2 weken in de werkplaats heeft gehad, allerlei testen heeft gedaan, onderdelen heeft vervangen waaronder een steuerg.(???) van 716 euro én 2 ventielen van 158 euro per stuk, is de auto alsnog naar PON gebracht omdat zij het probleem niet konden vinden.
-NIET 1 keer is er een melding gemaakt van het feit dat dit alles niet onder de garantie zou kunnen vallen en dus geld zou gaan kosten.
-Auto heeft vervolgens 2 weken bij PON gestaan, die ook weer allerlei (veel dezelfde) testen als Wittebrug heeft gedaan
-Rekening bedrag van Wittebrug is 3300 euro met inbegrip van een rekening van PON van 970 euro. (Terwijl Wittebrug het niet eens voor elkaar heeft gekregen de auto te repareren)
-OP 24 december een telefoontje gehad dat de auto klaar stond, waarbij niet is verteld dat het geen garantie zou zijn en er dus betaald zou moeten gaan worden bij ophalen van de auto
-Omdat ik tussen kerst en oud&nieuw een paar dagen weg ben geweest, in overleg met Wittebrug besloten de auto begin januari op te gaan halen. Toen pas kreeg ik te horen dat ik eerst even moest betalen of ik zou anders de auto niet mee zou krijgen.
-Oorzaak volgens PON: vocht in de tank
-Op mijn vraag hoe dit gekomen zou kunnen zijn werd gezegd dat dit waarschijnlijk door vervuilde brandstof zou komen. Ik tank altijd bij het zelfde ESSO station, deze hebben geen andere klachten gehad. Heb inmiddels een verklaring van ESSO NL over dat er in heel 2013 geen klachten geweest zijn bij dit specifieke station.
-Nadat PON de vermoedelijke oorzaak had gevonden hebben zij (of Wittebrug) geen contact met me opgenomen om dit te vertellen, en heb ik dus niet de gelegenheid gehad om mijn verzekering en dus een expert in te schakelen voor contra expertise. Een reparatie rapport heb ik niet gekregen. (Dit zou er niet zijn, uiteraard wel om gevraagd)
-Inmiddels een juridische procedure via mijn rechtsbijstand gestart.
-Omdat ik toch een auto nodig heb, ga ik de 3300 euro onder protest betalen.
Iedereen die heeft gereageerd bedankt voor de moeite en ik zal alle tips meenemen in de zaak.
Vriendelijke groeten, Tim
Sorry voor de late reactie; ik was een weekendje weg..
Hier enkele reacties op sommige vragen;
-De auto heeft bij 14.888 km een beurt gehad en is stil komen te staan bij 16.700 km
-Nadat Wittebrug de auto 2 weken in de werkplaats heeft gehad, allerlei testen heeft gedaan, onderdelen heeft vervangen waaronder een steuerg.(???) van 716 euro én 2 ventielen van 158 euro per stuk, is de auto alsnog naar PON gebracht omdat zij het probleem niet konden vinden.
-NIET 1 keer is er een melding gemaakt van het feit dat dit alles niet onder de garantie zou kunnen vallen en dus geld zou gaan kosten.
-Auto heeft vervolgens 2 weken bij PON gestaan, die ook weer allerlei (veel dezelfde) testen als Wittebrug heeft gedaan
-Rekening bedrag van Wittebrug is 3300 euro met inbegrip van een rekening van PON van 970 euro. (Terwijl Wittebrug het niet eens voor elkaar heeft gekregen de auto te repareren)
-OP 24 december een telefoontje gehad dat de auto klaar stond, waarbij niet is verteld dat het geen garantie zou zijn en er dus betaald zou moeten gaan worden bij ophalen van de auto
-Omdat ik tussen kerst en oud&nieuw een paar dagen weg ben geweest, in overleg met Wittebrug besloten de auto begin januari op te gaan halen. Toen pas kreeg ik te horen dat ik eerst even moest betalen of ik zou anders de auto niet mee zou krijgen.
-Oorzaak volgens PON: vocht in de tank
-Op mijn vraag hoe dit gekomen zou kunnen zijn werd gezegd dat dit waarschijnlijk door vervuilde brandstof zou komen. Ik tank altijd bij het zelfde ESSO station, deze hebben geen andere klachten gehad. Heb inmiddels een verklaring van ESSO NL over dat er in heel 2013 geen klachten geweest zijn bij dit specifieke station.
-Nadat PON de vermoedelijke oorzaak had gevonden hebben zij (of Wittebrug) geen contact met me opgenomen om dit te vertellen, en heb ik dus niet de gelegenheid gehad om mijn verzekering en dus een expert in te schakelen voor contra expertise. Een reparatie rapport heb ik niet gekregen. (Dit zou er niet zijn, uiteraard wel om gevraagd)
-Inmiddels een juridische procedure via mijn rechtsbijstand gestart.
-Omdat ik toch een auto nodig heb, ga ik de 3300 euro onder protest betalen.
Iedereen die heeft gereageerd bedankt voor de moeite en ik zal alle tips meenemen in de zaak.
Vriendelijke groeten, Tim
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Vervelend om te lezen
Lijkt er inderdaad een beetje op dat je betaald voor onkunde van de dealer. Iets wat ik ook had bij Audi. Het is een beetje VAG eigen geworden om zaken op bestuurders af te wikkelen. Laat je niet gek maken
Hopelijk heb je goede rechtsbijstand.
Lijkt er inderdaad een beetje op dat je betaald voor onkunde van de dealer. Iets wat ik ook had bij Audi. Het is een beetje VAG eigen geworden om zaken op bestuurders af te wikkelen. Laat je niet gek maken
Hopelijk heb je goede rechtsbijstand.
Hoi, heb zelf 5jaar bij vw/audi dealer gewerkt.... ik zou zowiezo de 970euro van PON niet betalen. het is een dienst die PON aan de dealer heeft geleverd omdat de dealer er niet uit kwam. je kan niet de onkunde en gebrek van kennis van een dealer doorbereken aan een klant. Wij zijn ook wel eens terug gevallen bij hele lastige klachten van trillingen. etc. op PON. dat is nooit door berekend aan de klant... vind dit een ASOCIAAL kunstje om hun tas te vullen bij slechte tijden in de werkplaats.
Als hun zeggen dat het dus aan de brandstof ligt dan moeten hun een analyse rapport hebben van de brandstof die in tank zat. Je niet laten afschepen. Hun komen met een conclusie, die moeten ze wel hard kunnen maken. en Kom op 1jaar oud. regelapparaat gaat echt niet stuk van water in de brandstof. een verstuiver kan ik nog in komen die moet uiteindelijk de brandstof met water vernevelen. Ik vind het eerder raar dat de brandstofpomp niet kapot is gegaan die hangt namelijk heel zijn leven in die tank met zogenaamd water erin. Laat je nog eens goed informeren wat er nu precies is geconstateerd en wat er nu vervangen is en laat ze dat eens op papier zetten. zowel PON als de dealer. En bij zulke extreem hoge bedragen mogen ze nooit zomaar repareren zonder u op de hoogte te stellen. Zouden ze er misschien toch in eerste vanuit zijn gegaan dat het garantie was..???? Veel succes en laat je niet afschepen..
Als hun zeggen dat het dus aan de brandstof ligt dan moeten hun een analyse rapport hebben van de brandstof die in tank zat. Je niet laten afschepen. Hun komen met een conclusie, die moeten ze wel hard kunnen maken. en Kom op 1jaar oud. regelapparaat gaat echt niet stuk van water in de brandstof. een verstuiver kan ik nog in komen die moet uiteindelijk de brandstof met water vernevelen. Ik vind het eerder raar dat de brandstofpomp niet kapot is gegaan die hangt namelijk heel zijn leven in die tank met zogenaamd water erin. Laat je nog eens goed informeren wat er nu precies is geconstateerd en wat er nu vervangen is en laat ze dat eens op papier zetten. zowel PON als de dealer. En bij zulke extreem hoge bedragen mogen ze nooit zomaar repareren zonder u op de hoogte te stellen. Zouden ze er misschien toch in eerste vanuit zijn gegaan dat het garantie was..???? Veel succes en laat je niet afschepen..
Skoda CitiGO Tour
ondanks dat het een bijzonder onderwerp is, zou ik niet te veel details delen met het WWW ga er gemakshalve van uit de PON dit topic ook op de voet volgt en dit nadelige gevolgen kan hebben voor de afwikkeling van je zaak. Pas als je er met de juridische bijstand niet uitkomt zou ik je relaas hier delen om de forumleden te waarschuwen.
Of zojuist voordelige gevolgen!Vince schreef:ondanks dat het een bijzonder onderwerp is, zou ik niet te veel details delen met het WWW ga er gemakshalve van uit de PON dit topic ook op de voet volgt en dit nadelige gevolgen kan hebben voor de afwikkeling van je zaak. Pas als je er met de juridische bijstand niet uitkomt zou ik je relaas hier delen om de forumleden te waarschuwen.
-
- Forum newbie
Hallo mede Uppers,
Even een update van mijn Water Up!
Vandaag de auto onder protest bij Wittebrug opgehaald tegen betaling van 3300 euro en wat denk je, ook nog krassen op de achterbumper van de auto.
Wordt uiteraard ook meegenomen in de inmiddels in gang gezette juridische procedure.
Vervangen onderdelen, brandstofmonster en reparatieverslag hadden zij niet en moest ik maar bij Pon opvragen !!!!
Dit is toch arrogantie ten top.
Weet inmiddels ook dat het onderdeel wat vervangen is van voor 886 euro met de naam steurg. een regelapparaat voor de inspuiting is, is dus
elektronisch en kan niet in contact komen met het eventueel aanwezig geweest water, hoezo Eerlijk en Betrouwbaar naar de Dealer.
Het enige fijne aan de zaak is dat ik eindelijk na ca. 6 weken in mn eigen Up! kan rijden.
Inmiddels ook allerlei media aangeschreven onder de noemer : Dit kan iedere automobilist overkomen.
Wordt vervolgd.
Groeten,
Tim
Vandaag de auto onder protest bij Wittebrug opgehaald tegen betaling van 3300 euro en wat denk je, ook nog krassen op de achterbumper van de auto.
Wordt uiteraard ook meegenomen in de inmiddels in gang gezette juridische procedure.
Vervangen onderdelen, brandstofmonster en reparatieverslag hadden zij niet en moest ik maar bij Pon opvragen !!!!
Weet inmiddels ook dat het onderdeel wat vervangen is van voor 886 euro met de naam steurg. een regelapparaat voor de inspuiting is, is dus
elektronisch en kan niet in contact komen met het eventueel aanwezig geweest water, hoezo Eerlijk en Betrouwbaar naar de Dealer.
Het enige fijne aan de zaak is dat ik eindelijk na ca. 6 weken in mn eigen Up! kan rijden.
Inmiddels ook allerlei media aangeschreven onder de noemer : Dit kan iedere automobilist overkomen.
Wordt vervolgd.
Groeten,
Tim
Ik snap je punt, maar gezien het feit dat de persoon in kwestie gewoon naar behoren is omgegaan met de wagen, heeft hij dus niets te verbergen.Vince schreef:ondanks dat het een bijzonder onderwerp is, zou ik niet te veel details delen met het WWW ga er gemakshalve van uit de PON dit topic ook op de voet volgt en dit nadelige gevolgen kan hebben voor de afwikkeling van je zaak. Pas als je er met de juridische bijstand niet uitkomt zou ik je relaas hier delen om de forumleden te waarschuwen.
Jammer dit te horen. Tot zover is mijn ervaring met Wittebrug(delft) goed, en naar ik weet hebben zij ook van pon/vw uit een service award gewonnen. Heel gek dus dat het hoofdfiliaal zich zo opstelt!VolkswagenUp2012 schreef:Hallo mede Uppers,
Wordt vervolgd.
Groeten,
Tim
-
- Forum newbie
Hallo allemaal,
Hierbij het vervolg van mijn water in de tank verhaal.
Na samenspraak tussen de dealer waar ik de Up! gekocht heb Ames Ridderkerk ( super gedaan, ondanks dat zij eigenlijk geen bemoeienis met de reparatie hadden ), Pon Leusden en Wittebrug Den Haag heb ik te horen gekregen dat het volledige bedrag van 3300,- euro uit coulance terugbetaald gaat worden aangezien er in de procedures die normaal gevolgd moeten worden wat dingen fout zijn gegaan.
Fijn dat dit uiteindelijk zo geregeld is, kan ik weer met plezier in mijn Up! gaan rijden.
Bedankt allemaal voor jullie adviezen.
Groeten,
Tim
Hierbij het vervolg van mijn water in de tank verhaal.
Na samenspraak tussen de dealer waar ik de Up! gekocht heb Ames Ridderkerk ( super gedaan, ondanks dat zij eigenlijk geen bemoeienis met de reparatie hadden ), Pon Leusden en Wittebrug Den Haag heb ik te horen gekregen dat het volledige bedrag van 3300,- euro uit coulance terugbetaald gaat worden aangezien er in de procedures die normaal gevolgd moeten worden wat dingen fout zijn gegaan.
Fijn dat dit uiteindelijk zo geregeld is, kan ik weer met plezier in mijn Up! gaan rijden.
Bedankt allemaal voor jullie adviezen.
Groeten,
Tim
Hulde en gefeliciteerd (alhoewel het vanzelfsprekend zou moeten zijn)
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Hulde aan jezelf dat je niet zomaar klakkeloos € 3300 betaald hebt