Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschreven?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschreven?

Bericht door F.Moerland » wo 22 jan 2014, 11:15

Hallo,

Mijn dealer vertelde mij dat het wijzigen van de Vagcom instellingen wel zou kunnen, maar ze het liever niet deden. Het zou bij defecten en storingen een lastige discussie kunnen worden over wie er aansprakelijk zou zijn. Snap ik. Daarnaast gaf de beste man aan dat bij de eerste de beste beurt de motor op de werkplaats computer wordt aangesloten en alle instellingen opnieuw ingelezen worden en alle eerder doorgevoerde aanpassingen gewist zullen worden. Is dat zo? Iemand al eens overkomen?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschreven?

Bericht door Xanderv » wo 22 jan 2014, 13:31

Zoals ik weet wissen ze alleen als er nieuwe software geinstalleerd wordt. Niet standaard bij elke beurt, dan lezen ze alleen de computer uit. Foutmeldingen doen ze wat mee maar als je door iemand laat doen die er verstand van heeft heb je geen foutmeldingen.

Als mijn instellingen onverhoopt gewist worden krijg ik de instellingen gratis terug als service.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschreven?

Bericht door oppermii » wo 22 jan 2014, 13:40

Ik las datVagtechniek nuenen garantie geeft. Mocht het overschreven worden dan kan je t gratis opnieuw laten doen.

Gebruikersavatar
My1stIbi
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 18:41
Locatie: Enkhuizen

Re: Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschreven?

Bericht door My1stIbi » wo 22 jan 2014, 15:11

Je raakt je instellingen alleen kwijt als ze in de garage AL je modules opnieuw instellen, wat ze niet snel zullen doen omdat dat tijd kost. (AFAIK is er geen optie voor een snelle reset.) Met alleen een update van het motor management verdwijnen er geen instellingen. (bij mij niet gebeurd tenminste)

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschreven?

Bericht door F.Moerland » wo 22 jan 2014, 15:27

OK, dat klinkt geruststellend. Netjes ook van Vagtechniek dat ze 'garantie' geven bij eventueel wissen van de wijzigingen.

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschrev

Bericht door NoTVR » wo 22 jan 2014, 17:22

Tja, net zaterdag de instellingen laten wijzigen, vandaag een beurt met een update die de instellingen weer zouden overschrijven. Garage wil dat niet doen, dus maar geen update laten doen. Voor de gevolgen ben ik dan weer zelf aansprakelijk. Ik vind dit wel heel lastig allemaal.

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschreven?

Bericht door Vagtechniek » do 23 jan 2014, 23:03

Na een update van een bepaalde module wordt deze opnieuw ingesteld in de fabrieksinstellingen. Je kan dus zonder risico een update gewoon laten doen, alleen heb je kans dat de instellingen kwijt zijn. Zoals gezegd daarvoor weer even langs Nuenen rijden.

De meeste instellingen worden gedaan in de boordnetmodule (adres 09), de meeste updates zijn er voor de motor (adres 01). Dit raakt elkaar niet dus verlies je ook geen instellingen zoals My1stIbi al zei...

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Worden aangepste Vagcom instellingen weer overschrev

Bericht door NoTVR » vr 24 jan 2014, 08:15

Tja, de dealer garandeert niets, en ik heb het gevoel dat zij zich er niet in willen verdiepen. Het betreft een wijziging in de aansturing van de koelfan, die bij iedere start wordt gecheckt, wat overmatige slijtage tot gevolg gaat hebben.

Plaats reactie