Bandenspanning move up?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Bandenspanning move up?

Bericht door GasDwerg » za 01 feb 2014, 00:25

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Bandenspanning move up?

Bericht door aut5MIIsport60 » za 01 feb 2014, 09:41

Okee, dan is de volgende vraag : 'wie heeft hier al eens zijn banden - ivm te weinig profiel - laten vervangen en wat was de gehanteerde bandenspanning + km.stand ?
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bandenspanning move up?

Bericht door Tom Westendorp » zo 02 feb 2014, 16:32

aut5MIIsport60 schreef:Okee, dan is de volgende vraag : 'wie heeft hier al eens zijn banden - ivm te weinig profiel - laten vervangen en wat was de gehanteerde bandenspanning + km.stand ?
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er al iemand zoveel kilometers op zijn Up! gezet heeft. Mijn vriendin heeft twee Fiat 500's gehad met van die ecobanden en die dingen zijn zo verschrikkelijk hard en slijtvast die heb je echt niet in twee jaar kaal. Tenzij je 80k per jaar rijdt maar dat lijkt me om heel eerlijk te zijn ook weer niet echt een pretje in een Up! :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Bandenspanning move up?

Bericht door JoVe » vr 07 feb 2014, 17:12

Bij mijn vorige auto een VW Polo BlueMotion had ik de bandenspanning op mijn gemonteerde winterbanden met 0.2 bar verhoogd. Was beter volgens de bandenboer. Echter moest de Polo voor de eerste APK keuring. Wat schets mijn verbazing dat ik te horen kreeg van de APK keurmeester dat de auto in principe afgekeurd was omdat de bandenspanning niet conform de fabrieksgegevens was omdat deze met 0.2 bar was verhoogd.
Dit schijnt een nieuwe APK eis te zijn, banden dienen op de voorgeschreven druk te staan. Natuurlijk passen ze het wel aan door ze op de juiste spanning te zetten, maar toch!
Ook doen ze geen roetmeting meer door de auto vol gas te laten draaien. Men leest nu de boordcomputer uit en zijn daar geen rare dingen op te zien dan is dit goed.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie