Koppeling nu al versleten??

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 20:03

eas schreef:dus is er niet 1 probleem , maar al 2 ....
Laten we gewoon afwachten wat er volgende week verteld word als deze UP weer is hersteld, want op deze maniier kweken we misschien meer problemen dan dat er in wezen zijn ;)

Bryan

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door golfruud » wo 11 apr 2012, 20:05

dirk schreef:Beste mensen, vanmorgen de auto naar de dealer gebracht.Conclusie gerammel komt uit de versnellingsbak.Dit mag niet voorkomen .Warm koude motor maakt geen klap uit .dat ding hoort stil te zijn.Er komt een splinternieuwe versnellingsbak onder en valt uiteraard onder garantie. Dus beste up rijders, hebben jullie hetzelfde probleem, laat je niet wegsturen met een flauwekul verhaaltje. Er zullen in Nederland nog wel meer met dit soort klachten binnenkomen.Waarschijnlijk ben ik de eerste.(P.s. de bak is backorder duurt een weekje)Begrijpelijk!
Heb jij altijd last van dat gerammel of alleen als hij koud is ??
Bij ons is het alleen als hij koud is, als je de koppeling in trapt is het weg. Na ongeveer 10 min. hebben we er geen last meer van.

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 20:10

golfruud schreef:
dirk schreef:Beste mensen, vanmorgen de auto naar de dealer gebracht.Conclusie gerammel komt uit de versnellingsbak.Dit mag niet voorkomen .Warm koude motor maakt geen klap uit .dat ding hoort stil te zijn.Er komt een splinternieuwe versnellingsbak onder en valt uiteraard onder garantie. Dus beste up rijders, hebben jullie hetzelfde probleem, laat je niet wegsturen met een flauwekul verhaaltje. Er zullen in Nederland nog wel meer met dit soort klachten binnenkomen.Waarschijnlijk ben ik de eerste.(P.s. de bak is backorder duurt een weekje)Begrijpelijk!
Heb jij altijd last van dat gerammel of alleen als hij koud is ??
Bij ons is het alleen als hij koud is, als je de koppeling in trapt is het weg. Na ongeveer 10 min. hebben we er geen last meer van.

Dit klinkt als een drukgroeplager........

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door golfruud » wo 11 apr 2012, 20:15

Bryan schreef:
golfruud schreef:
dirk schreef:Beste mensen, vanmorgen de auto naar de dealer gebracht.Conclusie gerammel komt uit de versnellingsbak.Dit mag niet voorkomen .Warm koude motor maakt geen klap uit .dat ding hoort stil te zijn.Er komt een splinternieuwe versnellingsbak onder en valt uiteraard onder garantie. Dus beste up rijders, hebben jullie hetzelfde probleem, laat je niet wegsturen met een flauwekul verhaaltje. Er zullen in Nederland nog wel meer met dit soort klachten binnenkomen.Waarschijnlijk ben ik de eerste.(P.s. de bak is backorder duurt een weekje)Begrijpelijk!
Heb jij altijd last van dat gerammel of alleen als hij koud is ??
Bij ons is het alleen als hij koud is, als je de koppeling in trapt is het weg. Na ongeveer 10 min. hebben we er geen last meer van.

Dit klinkt als een drukgroeplager........
Klopt, dealer zegt dat dit mag als hij koud is, maar ik moest het wel in de gaten houden.
Maar nu ik dit van Dirk lees, begin ik te twijfelen.

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door eas » wo 11 apr 2012, 20:24

golfruud schreef: Klopt, dealer zegt dat dit mag als hij koud is, maar ik moest het wel in de gaten houden.
Maar nu ik dit van Dirk lees, begin ik te twijfelen.
dus als dat mag , mag dat dan ook in een passat van 50000 € ? die dealer is niet goed bij zijn hoofd dat moet toch G*D helemaal geruisloos zijn :o :cry:
ik heb 6 jaar geleden ff een jaar in een nissan sunny gereden van toen 20 jaar oud , geen kraakje , geen rammeltje
niet bij koud en niet bij warm , helemaal niks ! nooit niet !
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 20:36

Hi,


Ik heb bij meer auto's wel een drukgroeplager gehoord als de auto koud was, dus dat is voor mij niks nieuws of geks, maar een rammel is wel weer wat anders.
Maargoed speculatie heeft niemand wat aan natuurlijk dus laten we afwachten, en misschien is dit "probleem" maar op een enkele UP van toepassing.

Bryan

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door golfruud » wo 11 apr 2012, 20:45

Bryan schreef:Hi,


Ik heb bij meer auto's wel een drukgroeplager gehoord als de auto koud was, dus dat is voor mij niks nieuws of geks, maar een rammel is wel weer wat anders.
Maargoed speculatie heeft niemand wat aan natuurlijk dus laten we afwachten, en misschien is dit "probleem" maar op een enkele UP van toepassing.

Bryan
Bij ons is het ook alleen als hij koud is, het lijkt net een beetje op een diesel geluid. Trap ik de koppeling in is het weg, doe ik dit nog een keer of 5 wordt het geluid steeds minder en als het motortje warmer is ( 10 min. ) is het helemaal weg.
Net wat je zegt "er zit garantie op de wagen", we houden het in de gaten.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dubbel-UP! » do 12 apr 2012, 17:28

dirk schreef:Na 3000 km met de up geeft hij een ratelend geluid als ik hem in vrij zet (sta stil uiteraard) trap ik de koppeling in ,dan is het geluid weg.Wat kan dat zijn met een nieuwe up
Dirk,

Mag ik vragen wat de laatste cijfers zijn van je chassisnummer?
Men zegt altijd dat de eerste partij gevoeliger is voor "dingetjes".

Omdat mijn UP! ook 1 van de eerste in NL is, ben ik wel benieuwd.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dirk » do 12 apr 2012, 19:50

HOOR JE BINNENKORT . Heb zo de papieren niet bij de hand. gr.

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dirk » za 14 apr 2012, 14:21

Mijn chassisnr.is 024111

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dubbel-UP! » za 14 apr 2012, 16:54

Bij ons 19341, dus nog wat eerder. Echter 75pk. Maar wij houden het ook in de gaten. Bedankt!
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door High-up! » za 14 apr 2012, 17:25

Misschien wordt je paranoia als je eenmaal weet dat er mogelijk 'zwakke bakken' in omloop zijn. Maar het valt me vanaf het begin van de auto al op dat wanneer je laag in toeren zit en vroeg doorschakelt (op think blue advies), je de bak heel duidelijk hoort tijdens op laten komen van de koppeling. Met name van de 1->2 en van 2->3. Hoger in toeren is dit weg, lager in toeren klinkt het alsof je de auto uit hebt staan en zonder de koppeling in te trappen 'droog' schakelt. Herkent iedereen dit: oftewel is dit gewoon hoe de bak is?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dubbel-UP! » za 14 apr 2012, 18:54

Dit is ook mijn ervaring. Beide up!'s hebben dit. Bij het prodfrijden was dat ook. Zal wel zo horen. Stoort mij eigenlijk niet.
Gewoon doorrijden, als het ooit een erger geluid wordt dan naar de dealer.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door High-up! » za 14 apr 2012, 19:21

Bedankt Dubbel-up!
Het zal inderdaad wel zo horen als dit bij vier up's het geval is. Het stoort mij ook niet, maar als je erop let valt het wel op. Hoe meer mensen dit ook hebben, hoe meer het bevestigd wordt dat dit hoort bij de up!.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door RonaldNL » zo 15 apr 2012, 13:40

Denk dat we allemaal paranoide zijn idd :D :lol: :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Psycho_Mantis » ma 16 apr 2012, 12:02

Toen ik de proefrit deed in de take up, meende ik dit geluid ook al te horen. Ik dacht eerst dat ik gewoon te hard de koppeling los liet.
Ik laat het wel weten of ik dit ook hoor in me Up die er volgende week aan komt.

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door Bryan » do 19 apr 2012, 21:10

dirk schreef:Beste mensen, vanmorgen de auto naar de dealer gebracht.Conclusie gerammel komt uit de versnellingsbak.Dit mag niet voorkomen .Warm koude motor maakt geen klap uit .dat ding hoort stil te zijn.Er komt een splinternieuwe versnellingsbak onder en valt uiteraard onder garantie. Dus beste up rijders, hebben jullie hetzelfde probleem, laat je niet wegsturen met een flauwekul verhaaltje. Er zullen in Nederland nog wel meer met dit soort klachten binnenkomen.Waarschijnlijk ben ik de eerste.(P.s. de bak is backorder duurt een weekje)Begrijpelijk!

En is de versnellingsbak al binnen?

Bryan

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Ron UP » do 19 apr 2012, 21:23

Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, is inmiddels 9 dagen later, de week is verstreken ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Cees
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 11:02
Locatie: Krommenie

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Cees » vr 20 apr 2012, 20:34

Ivm dit probleem mailtje naar VW Duitsland gestuurd dat ik me zorgen maakte over dit probleem bij de Up!
Dit is hun antwoord.
Der neue up!
VW-2012/04-068355
Sehr geehrter Herr Dr. Siekerman,
vielen Dank fuer Ihre E-Mail. Wir freuen uns auch Sie im Kreise der Volkswagen up! Fahrer begruessen zu duerfen!
Natuerlich verstehen wir, dass Sie sich aufgrund der drei Eintraege in dem Internetforum Gedanken machen, ob mit Ihrem Fahrzeug alles in Ordnung ist. Aktuell sind uns keine Schwierigkeiten mit dem Getriebe unseres Volkswagen up! bekannt. Wir bitten um Ihr Verstaendnis, dass wir uns nicht auf Internetforen beziehen und keine Stellung nehmen koennen.
Fuer weitere Fragen und Anregungen stehen wir Ihnen gerne zur Verfuegung.
Freundliche Gruesse
Ihr Volkswagen Dialog Center

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Bart » ma 23 apr 2012, 12:25

Cees schreef:Ivm dit probleem mailtje naar VW Duitsland gestuurd dat ik me zorgen maakte over dit probleem bij de Up!
Dit is hun antwoord.
Der neue up!
VW-2012/04-068355
Sehr geehrter Herr Dr. Siekerman,
vielen Dank fuer Ihre E-Mail. Wir freuen uns auch Sie im Kreise der Volkswagen up! Fahrer begruessen zu duerfen!
Natuerlich verstehen wir, dass Sie sich aufgrund der drei Eintraege in dem Internetforum Gedanken machen, ob mit Ihrem Fahrzeug alles in Ordnung ist. Aktuell sind uns keine Schwierigkeiten mit dem Getriebe unseres Volkswagen up! bekannt. Wir bitten um Ihr Verstaendnis, dass wir uns nicht auf Internetforen beziehen und keine Stellung nehmen koennen.
Fuer weitere Fragen und Anregungen stehen wir Ihnen gerne zur Verfuegung.
Freundliche Gruesse
Ihr Volkswagen Dialog Center
Mm ze zeggen dat hun niks bekent is van evt. problemen met de up! Verder bevinden ze zich niet op fora en ze daarom hierover geen stelling in durven of te kunnen nemen...

Plaats reactie