Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

Zou je weer een UP kopen

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door @@lgra » vr 28 mar 2014, 16:01

Even on topic: Klinkt misschien gek: De Up bevalt prima, maar iets is pas nieuw als het ook weer anders is. Mijn vrouw is stapelgek op de Mini 3 in okergeel... Gaat dus geen Up meer worden. ;) .
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 mar 2014, 16:04

@@lgra schreef:Even on topic: Klinkt misschien gek: De Up bevalt prima, maar iets is pas nieuw als het ook weer anders is. Mijn vrouw is stapelgek op de Mini 3 in okergeel... Gaat dus geen Up meer worden. ;) .
Dan wel een Cooper he! 3 cilinder turbo. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door RobertJ » vr 28 mar 2014, 22:00

Met een 1.0 tsi zeker wel :)

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door MiiRens » vr 28 mar 2014, 22:14

Jammer dat dit topic geheel gericht is op de Up. Veel leden hebben een andere variant van de drieling en doen nu niet mee. :naughty: ;)

We hebben geen Up en die zal er ook niet komen, want we blijven ( hoop ik) nog heel lang rijden met onze Mii. :D

Over het financieren, ja daar kan je nog lang over discussiëren. Als je het kan betalen, ook als het even tegenzit, is er niks aan de hand, maar alles met mate. Bedrijven doen het ook. Sterker nog de meeste koophuizen zijn gekocht met een lening......... .
Laatst gewijzigd door MiiRens op vr 28 mar 2014, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 mar 2014, 22:38

MiiRens schreef:Jammer dat dit topic geheel gericht is op de Up. Veel leden hebben een andere variant van de drieling en doen nu niet mee. :naughty:

We hebben geen Up en die zal er ook niet komen, want we blijven ( hoop ik) nog heel lang rijden met onze Mii. :D

Over het financieren, ja daar kan je nog lang over discussiëren. Als je het kan betalen, ook als het even tegenzit, is er niks aan de hand, maar alles met mate. Bedrijven doen het ook. Sterker nog de meeste koophuizen zijn gekocht met een lening......... .
Mwoah ik denk dat je het in het geheel kunt lezen. :D We maken hier geen onderscheid in auto's :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door MiiRens » vr 28 mar 2014, 22:53

Petrolhead Tom schreef:
MiiRens schreef:Jammer dat dit topic geheel gericht is op de Up. Veel leden hebben een andere variant van de drieling en doen nu niet mee. :naughty:

We hebben geen Up en die zal er ook niet komen, want we blijven ( hoop ik) nog heel lang rijden met onze Mii. :D

Over het financieren, ja daar kan je nog lang over discussiëren. Als je het kan betalen, ook als het even tegenzit, is er niks aan de hand, maar alles met mate. Bedrijven doen het ook. Sterker nog de meeste koophuizen zijn gekocht met een lening......... .
Mwoah ik denk dat je het in het geheel kunt lezen. :D We maken hier geen onderscheid in auto's :D
Was ook met een knipoog (deze er maar even aan toegevoegd). ;)
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 mar 2014, 23:01

:dance: :dance: :dance:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Rob Up!
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 20:29

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Rob Up! » za 29 mar 2014, 09:19

Ik zou zo weer een UP! kopen.
Hij bevalt me prima alles zit erop en aan wat ik nodig heb.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door CanisLupus » za 29 mar 2014, 17:16

Ik zou misschien zo'n witte met zwart dak kopen (is dat een panorama dak?). Maakt hem van voren gezien heel mooi!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Tom Westendorp » za 29 mar 2014, 17:17

En doet het goed op foto's wanneer je het dak in de kantelstand zet. :P
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door CanisLupus » di 01 apr 2014, 19:33

In Alkmaar zag ik een Seat Mii met zo'n zwart dak, compenseerde mooi het gemis aan een zwarte achterklep. Blijft mooi het koetjes of panda look aanwezig. Ik zal eens foto's op Internet zoeken...

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door CanisLupus » di 01 apr 2014, 19:40

CanisLupus schreef:In Alkmaar zag ik een Seat Mii met zo'n zwart dak, compenseerde mooi het gemis aan een zwarte achterklep. Blijft mooi het koetjes of panda look aanwezig. Ik zal eens foto's op Internet zoeken...
Even op het net gekeken, frontaal gezien is het zo mooi omdat het raam als het ware doorloopt, geen witte balk meer maar twee witte A stijlen die doorlopen. Dus het wordt weer een UP! en dan met panoramadak!

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door SuperEd » za 05 apr 2014, 10:17

Dit is dus de "tussenstand"

Dank aan de stemmers tot nu toe :clap: :clap:


Opmerkelijk bijna 50 / 50 absoluut wel en misschien ( dus twijfel ).

Ik hoop dat nog veel meer forumleden hun stem uitbrengen omdat dit volgens mij
erg veel zegt over de werkelijke beleving van hun auto.

En hiermee bedoel ik dus niet alleen de UP MAAR OOK DE MII EN CITIGO rijders en rijdsters.

Don't be affraid please vote ( eehhh voor English people ) ;)
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Snoopy » za 05 apr 2014, 13:29

Ja, ik zou zeker bij de koop van een auto opnieuw de Up! overwegen, alleen dan mss de cross Up! Of de Groove... En als 2e staat op mijn lijstje de Cross Polo :D


Verzonden via Tapatalk
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door aut5MIIsport60 » za 05 apr 2014, 18:16

Omdat het gevraagd wordt:
nee, ik niet en ga de Mii over 2 maanden verkopen (dan 20 maanden oud en +/- 19.000 km).
Was de eerste keer,dat ik een nieuwe kocht. Normaal kocht ik altijd duurdere sportievere soort auto's van zo'n 4 jaar oud.
Had zelfs niet proefgereden, omdat de semi-automaat nog niet bij de dealers stond.
Prima wagen, ook voor langere afstanden, mankeert niets aan ..maar ik mis wat emotie :-( sorry.

Wat betreft financiering. Bij SEAT kon je E 5000,- lenen tegen 0 % rente (36mnd x E139,- ,eerder aflossen boetevrij mogelijk ,wat ik dus ondertussen gedaan heb).
Vier jaar garantie en allrisk verzekerd bij de Volkswagenbank (met 3 jaar nieuwwaarde uitkering), dus wat totall los en dan nog jarenlang af moeten betalen ?

Afschrijving van zo'n E 3500,- neem ik voor lief en verkoop daarbij m'n oudere cabrio en koop een nette SLK.
Nu 2 wagens ,dan 1 en dat is ook een soort besparing.

gr.

ps; ligt zeker niet aan het forum :handgestures-thumbsup:
Laatst gewijzigd door aut5MIIsport60 op zo 06 apr 2014, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Autheo » zo 06 apr 2014, 13:07

Mijn Mii is net een jaar oud waarin ik 30.000km heb gereden. Ik hoop er nog veel km's mee te rijden en nog niet direct voor de keuze te komen staan voor vervanging. Maar omdat ik elke dag op de weg zit, en weet dat het zo maar ineens helemaal mis kan gaan, houd ik wel altijd goed in de gaten welke auto bij vervanging in aanmerking zou komen. Op dit moment zou dat zeker één van de Bratislaavse drieling zijn! Toch heb ik 'misschien' ingevuld, want hoe in de toekomst die keuze komt te liggen, hangt van te veel factoren af. Maar op dit moment zie ik in het a-segment nog geen betere keuze!

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door JuP ! » zo 06 apr 2014, 19:29

Nu kunnen de Up!/Mii/Citigo-rijders wel tevreden zijn over hun aankoop (destijds veelal nieuw) maar vergeleken met "toen", zijn de nieuwprijzen medio 2014 wel €1500-€2000 gestegen. (vergeleken met 2012) Da's 15-20% prijsstijging.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door CityGo010 » ma 07 jul 2014, 20:43

Ik heb in 9 maanden tijd 28.000 km gereden met mijn 60 pk CityGo

Ik vind de grootste min punten;

De 60 pk motor die pas vanaf 3500 omw. tot leven komt, te weinig PK en max koppel op te hoog toerental.
Een Turbo erop zetten waardoor er 90 pk uit komt met een koppel vanaf 1500 omw./min zou ideaal zijn !!

De bodemvrijheid ! Ik rij rustig over verkeersdrempels maar toch gaat heel vaak die kunststof bodemspoiler
over de straat met een hoop herrie !!

Ik heb het nieuwste type GARMIN navigatie vanaf 8-2013 geleverd door V.W. DRAMA !! Niet mee te werken loopt 5x per dag vast , zo traag als dikke stront, De gemiddelde smartphone is 3x sneller. Echt een ding om zo uit het raam te smijtten.


Verder heb ik geen problemen met kromme remschijven ,lekkage van water, maar ik rij er erg rustig mee, rem
voor 70% af op de motor zonder de remmen te gebruiken, Verbruik 1 op 20 /22

Voor het geld zeg die 11.500 euro met alle optie's geen verkeerde aankoop, als ik er na 1,5 jaar en 45.000 km
op de teller nog 8.500 Euro voor terug zou krijgen wil ik graag eens zo'n Ford Fiesta 900cc 120pk ECOBOOST met groot zonnedak proberen
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Xanderv » ma 07 jul 2014, 21:31

Waarom schroef je plastic lip onder de neus er dan niet af? Zit gewoon vast met torx schroeven, kleine moeite en kan er altijd weer onder
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door UpSie » ma 07 jul 2014, 21:48

Ben nog niet zeker, m'n vrouw is er tevreden over.
Ik heb liever iets meer power, ruimte en meer kwaliteits beleving.
Hierin is VW niet meer de benchmark ten opzichte van wat het eerder was, de problemen hier regelmatig bediscussieerd zijn hierin een goed voorbeeld.
Dat wil niet zeggen dat 'andere' veel beter zijn, maar ook niet minder.
Het grote voordeel van de Up is, vindt ik hoor, dat deze auto uit is te rusten met vele opties welke normaal zijn voorbehouden aan duurdere modellen.
Dat hebben wij dan ook gedaan, als je dan de prijs bekijkt heb je daar toch ook een redelijk complete polo voor.
Ik denk dan ook dat de volgende eerder zo iets gaat worden, polo, rapid,ibiza, ceed enzv.
Verder hier nog geen enkel probleem geconstateerd, maar wat wil je met 2800km op de teller.
Denk wel deze nog twee jaar te houden.

Met vriendelijke groet,
Leen.

Plaats reactie