Korting op optie

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
normaal
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 16:15

Korting op optie

Bericht door normaal » di 17 jun 2014, 08:39

Heeft iemand een idee Hoeveel korting kun je bedingen op exrtra opties

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Korting op optie

Bericht door Tom Westendorp » di 17 jun 2014, 08:44

Je bedingt toch korting op een volledige auto? Of wil je per optie een percentage korting hebben?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Korting op optie

Bericht door Xanderv » di 17 jun 2014, 11:23

Dealer afhankelijk, koop je een nieuwe, occasion.

En volgens mij is het gewoon uitproberen. Je hoeft niet in de eerste garage je auto te kopen toch.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Korting op optie

Bericht door Upsilon » di 17 jun 2014, 11:32

Niemand kan je hier de gouden tip geven over hoe je veel korting kan krijgen. De ene zegt dat ie duizenden euro's korting gekregen heeft op een up! maar het kan net zo goed zijn dat er wat geschoven wordt met inruil.

Uiteindelijk moet je zelf beslissen of je het aanbod acceptabel vind. Het is een totaalplaatje.

Achteraf gezien heb ik teveel betaald voor m'n Up! maar dat gaat me gewoon niet meer gebeuren in de toekomst.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Korting op optie

Bericht door Tom Westendorp » di 17 jun 2014, 11:43

Upsilon schreef:Niemand kan je hier de gouden tip geven over hoe je veel korting kan krijgen. De ene zegt dat ie duizenden euro's korting gekregen heeft op een up! maar het kan net zo goed zijn dat er wat geschoven wordt met inruil.

Uiteindelijk moet je zelf beslissen of je het aanbod acceptabel vind. Het is een totaalplaatje.

Achteraf gezien heb ik teveel betaald voor m'n Up! maar dat gaat me gewoon niet meer gebeuren in de toekomst.
Lage inruil of te weinig korting? En hoe weet je zoiets? Ik overweeg altijd of ik een deal acceptabel vind. Als dat zo is dan kijk ik niet meer achterom. Done is done.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Korting op optie

Bericht door Upsilon » di 17 jun 2014, 12:32

Als dat zo is dan kijk ik niet meer achterom. Done is done.
Dat is ook de juiste houding en daar ben ik het ook me eens. Maar bij m'n up! heb ik niet eens wat ingeruild en naief de verkoper geloofd. Dat overkomt me niet nog een keer. Maar destijds vond ik het acceptabel dus uiteindelijk is het m'n eigen fout.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

normaal
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 16:15

Re: Korting op optie

Bericht door normaal » di 17 jun 2014, 15:35

Ik hem zojuist de handtekening gezet, voor een Seat Mii sport dynamic, Metallic lak, Drive pakket en seat portable system en handgreep €12280,00 geen inruil.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Korting op optie

Bericht door Tom Westendorp » di 17 jun 2014, 16:50

Gefeliciteerd! Mooie combi! De prijs zegt me alleen niet zoveel. zonder referentiekader.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Korting op optie

Bericht door RobertJ » wo 18 jun 2014, 10:35

Petrolhead Tom schreef:Gefeliciteerd! Mooie combi! De prijs zegt me alleen niet zoveel. zonder referentiekader.
wat voor kader zou je willen? mooie prijs voor de mii! 2014? dan is het helemaal strak.

ik kwam uit op 14000-1500=12500 voor een high up, executive, drive,(weet even niet welke standaard is) kunstleer+stoelverw., metallic, aflevering, zonder inruil. eind 2013.

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Korting op optie

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 jun 2014, 10:41

Het kader van: waar komt de auto totaal op en wat moet je uiteindelijk betalen. Dat is een kader. Eind 2013 zat er nog geen bpm op de drieling. Dat scheelt dus. Al lijk je dat niet echt terug te zien in de tweedehands prijzen. De markt lijkt wel kunstmatig hoog te worden gehouden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Korting op optie

Bericht door Upsilon » wo 18 jun 2014, 10:49

Petrolhead Tom schreef: De markt lijkt wel kunstmatig hoog te worden gehouden.
Dat is simpel te verklaren (iets wat me al enige tijd opvalt). dat doen de merkdealers volgens mij bewust om je zodoende eerder een nieuwe te laten bestellen waar ze meer belang bij hebben (lees: de targets die ze door de importeur worden opgelegd).

Of denk je dat de parkeerplaats van de dealers vrijwillig vol staan met uppies, citigo's en Miii?
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Korting op optie

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 jun 2014, 11:17

Dat valt mij ook op. Maar dat is toch een onhoudbaar business model? Die auto's moeten op een gegeven moment verkocht worden. Als je dan ziet tegen wat voor dumpprijzen je in Duitsland een nieuwe auto kunt kopen dan snap je helemaal niet waarom die prijzen zo hoog zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Korting op optie

Bericht door Upsilon » wo 18 jun 2014, 12:23

Vraag ik me ook af. Ik zag gister nog actiemodellen van een Audi A1 aangeboden worden die eind vorig jaar al geintroduceerd zijn, en nog steeds niet op kenteken staan. Daar kan je als dealer natuurlijk niet blij mee zijn.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Korting op optie

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 jun 2014, 14:18

Upsilon schreef:Vraag ik me ook af. Ik zag gister nog actiemodellen van een Audi A1 aangeboden worden die eind vorig jaar al geintroduceerd zijn, en nog steeds niet op kenteken staan. Daar kan je als dealer natuurlijk niet blij mee zijn.
Waarschijnlijk erger nog: hebben al een dag op kenteken gestaan om mee te tellen voor het quotum en zijn dus nog harder aan het afschrijven dan een ongekentekende auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Korting op optie

Bericht door Upsilon » wo 18 jun 2014, 14:24

is dat iets wat je vooraf als koper kan controleren? want dan ben je technisch gezien niet de eerste eigenaar.

je kan toch niet opnieuw een kenteken aanvragen op een bepaald chassis-nummer?
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Korting op optie

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 jun 2014, 14:44

Upsilon schreef:is dat iets wat je vooraf als koper kan controleren? want dan ben je technisch gezien niet de eerste eigenaar.

je kan toch niet opnieuw een kenteken aanvragen op een bepaald chassis-nummer?
De koper zal het je moeten melden. Het is natuurlijk een voorraad auto maar het maakt wel wat verschil of er al een kenteken op gezeten heeft of niet. Na het kentekenen begint natuurlijk de fabrieksgarantie te lopen. Meestal zijn die scherp geprijsde identieke auto's al gekentekend geweest.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

normaal
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 16:15

Re: Korting op optie

Bericht door normaal » wo 18 jun 2014, 15:31

Ik dacht er zelfs teveel voor betaald te hebben, Dit is gewoon een nieuwe auto maar de volgende configuratie staat al klaar dat is de Mii by mango, met de zelfde opties alleen gelimiteerd en die komt wel op ruim 14000.

Plaats reactie