De Up tov de Fox
De Up tov de Fox
Zoals een aantal van jullie wel weten heb ik zelf een Ford Cmax van 2008 en ook nog een Fox van 2006.
De Cmax wordt ingeruild voor de HighUp.
Eigenlijk lijkt de Fox erg op de Up vind ik, het dashbord lijkt er redelijk op, middenconsole ook en de ruimte binnenin ook.
Omdat er toch wel wat zijn tussen deze 2 types leek t me leuk om ff te vergelijken
Nu keek ik ff op de kentekenpapieren en vond samen met Autozine deze gegevens:
Fox-------------------------------------------------Up
1200 cc 4 cilinders------------------------------1000 cc 3 cilinders
55 pk/ 4700 toeren-----------------------------75 pk/ 6200 toeren Up heeft meer pk maar met meer toeren
106 Nm bij 3000 toeren------------------------95 Nm bij 3000 Up heeft minder koppel
Laadruimte 260 liter----------------------------251 liter ongeveer gelijk
Wielbasis 245 cm--------------------------------Wielbasis 242cm ruimte op de achterbank vd Fox is ruimer hoor
Topsnelheid 148 km/uur-----------------------Topsnelheid 172 km/uur Up is een stuk sneller
Gemiddeld verbr 1 op 15 (praktijk)----------Gemiddeld verbruik 1 op 20 ? Up is een stuk zuiniger dus
Gewicht 973 kg----------------------------------Gewicht 829 kg Up is bijna 150 kg lichter !!
Lengte 382 cm-----------------------------------Lengte 354 cm Up is bijna 30 cm korter
Breedte 166 cm----------------------------------Breedte 164 cm nagenoeg gelijk
Hoogte 154 cm-----------------------------------Hoogte standaard 149 cm scheelt aanzienlijk
Zitpositie voor is prima(ruim)-----------------Zitpositie is nog beter !! De Up zit beter, zeker als je lang bent
Mrb 92 euro/kwartaal---------------------------Mrb helemaal niets tot 1-1-2014
Model is wat gedateerd-------------------------Model is flitsend blijft persoonlijk natuurlijk
Al met al lijken het redelijk dezelfde wagens maar de Up heeft dus meer vermogen, iets minder koppel, topsnelheid ligt hoger, is veeeeel zuiniger, weegt 150 kg minder !!, en is ietsjes kleiner dan de Fox
Toch denk ik dat de Up rapperrrrr van zn plaats komt en er zitten veeeeel meer extra's op
Is wel leuk, want straks kan ik echt vergelijken, ben benieuwd dan !
We hebben de Fox nog niet zo lang maar er staat pas 21000 km op ofzo
Hoewel de meningen verdeeld zullen wezen, kan ik zeggen dat hij ons prima bevalt, daarom ook de Cmax ingeruild, na er maar 3 maanden in te hebben gereden, voor een soortgelijke Fox, de UP dus !!!
Hieronder onze Fox met als enige extra sportvelgen met 195/55/16 banden
De Cmax wordt ingeruild voor de HighUp.
Eigenlijk lijkt de Fox erg op de Up vind ik, het dashbord lijkt er redelijk op, middenconsole ook en de ruimte binnenin ook.
Omdat er toch wel wat zijn tussen deze 2 types leek t me leuk om ff te vergelijken
Nu keek ik ff op de kentekenpapieren en vond samen met Autozine deze gegevens:
Fox-------------------------------------------------Up
1200 cc 4 cilinders------------------------------1000 cc 3 cilinders
55 pk/ 4700 toeren-----------------------------75 pk/ 6200 toeren Up heeft meer pk maar met meer toeren
106 Nm bij 3000 toeren------------------------95 Nm bij 3000 Up heeft minder koppel
Laadruimte 260 liter----------------------------251 liter ongeveer gelijk
Wielbasis 245 cm--------------------------------Wielbasis 242cm ruimte op de achterbank vd Fox is ruimer hoor
Topsnelheid 148 km/uur-----------------------Topsnelheid 172 km/uur Up is een stuk sneller
Gemiddeld verbr 1 op 15 (praktijk)----------Gemiddeld verbruik 1 op 20 ? Up is een stuk zuiniger dus
Gewicht 973 kg----------------------------------Gewicht 829 kg Up is bijna 150 kg lichter !!
Lengte 382 cm-----------------------------------Lengte 354 cm Up is bijna 30 cm korter
Breedte 166 cm----------------------------------Breedte 164 cm nagenoeg gelijk
Hoogte 154 cm-----------------------------------Hoogte standaard 149 cm scheelt aanzienlijk
Zitpositie voor is prima(ruim)-----------------Zitpositie is nog beter !! De Up zit beter, zeker als je lang bent
Mrb 92 euro/kwartaal---------------------------Mrb helemaal niets tot 1-1-2014
Model is wat gedateerd-------------------------Model is flitsend blijft persoonlijk natuurlijk
Al met al lijken het redelijk dezelfde wagens maar de Up heeft dus meer vermogen, iets minder koppel, topsnelheid ligt hoger, is veeeeel zuiniger, weegt 150 kg minder !!, en is ietsjes kleiner dan de Fox
Toch denk ik dat de Up rapperrrrr van zn plaats komt en er zitten veeeeel meer extra's op
Is wel leuk, want straks kan ik echt vergelijken, ben benieuwd dan !
We hebben de Fox nog niet zo lang maar er staat pas 21000 km op ofzo
Hoewel de meningen verdeeld zullen wezen, kan ik zeggen dat hij ons prima bevalt, daarom ook de Cmax ingeruild, na er maar 3 maanden in te hebben gereden, voor een soortgelijke Fox, de UP dus !!!
Hieronder onze Fox met als enige extra sportvelgen met 195/55/16 banden
Laatst gewijzigd door Ron UP op wo 07 mar 2012, 12:01, 4 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: De Up tov de Fox
Leuk overzichtje!
Wat betalen jullie veel belasting voor die FoxDark UP schreef:Fox-------------------------------------------------Up
Mrb 92 euro/maand-----------------------------Mrb helemaal niets tot 1-1-2014
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: De Up tov de Fox
Goed opgelet
Eventjes aangepast
Eventjes aangepast
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: De Up tov de Fox
dat is een duur ritje geweest , het kortste wat ik ooit met een nieuwe auto heb gedaan was 7/8 maandenDark UP schreef:daarom ook de Cmax ingeruild, na er maar 3 maanden in te hebben gereden
maar die 3 maanden van jouw is een record
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
Re: De Up tov de Fox
Neehoor viel wel mee, ik heb m bij dezelfde dealer ingeruild, die wist immers wat ik er toen voor betaald had, toen de duurste Up samengesteld hahaha
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: De Up tov de Fox
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Re: De Up tov de Fox
FOX - UP!
"t kon wel familie zijn............
"t kon wel familie zijn............
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
Re: De Up tov de Fox
Fox is een NeP VW had beter een SkodaBadge kunnen dragen sorry UP is vele malen beter
The Only Way is UP!
Re: De Up tov de Fox
Fox heeft minder gemeen met Skoda dan de Up hoorRonaldNL schreef:Fox is een NeP VW had beter een SkodaBadge kunnen dragen sorry UP is vele malen beter
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket
Re: De Up tov de Fox
Das waar naja Fox was een echte miskleun van VW had in brazilie moeten blijven vind ik haha no offence
The Only Way is UP!