Ik rijd elke dag ongeveer hetzelfde.Ook bijna alles snelweg en ik rijd dan 120/130 en kom op 4,6 l/100. Dat is dus bijna 1op22. ik heb de update naar 75 pk gedaan bij VAG techniek al een tijd geleden en dat zorgde echt voor beter verbruik vooral rond de 120. Dus misschien de moeite waard voor je. Auto rijdt dan ook lekkerder snelweg.Travel Wolf schreef:Even weer een UP!date na een wat langere periode...
Inmiddels bijna 90.000 km op de teller van mijn 60pk MoveUp, na 2,5 jaar. En ik rij voor woon-werk 160km snelweg op een dag.Als ik vooral werkdagen heb, dan rij ik toch gemiddeld swinters rond de 1 op 17,5 en zomers 1 op 18.
Zodra ik meer 80-100km wegen rijd, dan schiet het verbruik omlaag. Maar snelweg... (geen files in het noorden, dus vooral 120/130) dan is het dus 1 op 17,5 wat ik over het algemeen doe.
benzine verbruik in de praktijk
Re: benzine verbruik in de praktijk
Re: benzine verbruik in de praktijk
Dit is een mooi gegeven MLF wat mij aantrekt om te gaan upgraden. Ik ben serieus aan het overwegen.mlf schreef:Ik rijd elke dag ongeveer hetzelfde.Ook bijna alles snelweg en ik rijd dan 120/130 en kom op 4,6 l/100. Dat is dus bijna 1op22. ik heb de update naar 75 pk gedaan bij VAG techniek al een tijd geleden en dat zorgde echt voor beter verbruik vooral rond de 120. Dus misschien de moeite waard voor je. Auto rijdt dan ook lekkerder snelweg.Travel Wolf schreef:Even weer een UP!date na een wat langere periode...
Inmiddels bijna 90.000 km op de teller van mijn 60pk MoveUp, na 2,5 jaar. En ik rij voor woon-werk 160km snelweg op een dag.Als ik vooral werkdagen heb, dan rij ik toch gemiddeld swinters rond de 1 op 17,5 en zomers 1 op 18.
Zodra ik meer 80-100km wegen rijd, dan schiet het verbruik omlaag. Maar snelweg... (geen files in het noorden, dus vooral 120/130) dan is het dus 1 op 17,5 wat ik over het algemeen doe.
- Travel Wolf
- Forum newbie
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
- Locatie: Zwolle
Re: benzine verbruik in de praktijk
Bedankt voor deze reply... dat klinkt goed!mlf schreef:Ik rijd elke dag ongeveer hetzelfde.Ook bijna alles snelweg en ik rijd dan 120/130 en kom op 4,6 l/100. Dat is dus bijna 1op22. ik heb de update naar 75 pk gedaan bij VAG techniek al een tijd geleden en dat zorgde echt voor beter verbruik vooral rond de 120. Dus misschien de moeite waard voor je. Auto rijdt dan ook lekkerder snelweg.Travel Wolf schreef:Even weer een UP!date na een wat langere periode...
Inmiddels bijna 90.000 km op de teller van mijn 60pk MoveUp, na 2,5 jaar. En ik rij voor woon-werk 160km snelweg op een dag.Als ik vooral werkdagen heb, dan rij ik toch gemiddeld swinters rond de 1 op 17,5 en zomers 1 op 18.
Zodra ik meer 80-100km wegen rijd, dan schiet het verbruik omlaag. Maar snelweg... (geen files in het noorden, dus vooral 120/130) dan is het dus 1 op 17,5 wat ik over het algemeen doe.
Als ik van die 17,5 naar 20 ga.. of nog gunstiger, dan scheelt dat zo 30 euro minstens per maand. Dus binnen 5 maanden de investering terug verdiend....
Hmmm... nu wordt het toch wel erg interessant om te gaan doen.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **
Re: benzine verbruik in de praktijk
Zo groot zal het verschil nooit zijn.Travel Wolf schreef:Bedankt voor deze reply... dat klinkt goed!mlf schreef:Ik rijd elke dag ongeveer hetzelfde.Ook bijna alles snelweg en ik rijd dan 120/130 en kom op 4,6 l/100. Dat is dus bijna 1op22. ik heb de update naar 75 pk gedaan bij VAG techniek al een tijd geleden en dat zorgde echt voor beter verbruik vooral rond de 120. Dus misschien de moeite waard voor je. Auto rijdt dan ook lekkerder snelweg.Travel Wolf schreef:Even weer een UP!date na een wat langere periode...
Inmiddels bijna 90.000 km op de teller van mijn 60pk MoveUp, na 2,5 jaar. En ik rij voor woon-werk 160km snelweg op een dag.Als ik vooral werkdagen heb, dan rij ik toch gemiddeld swinters rond de 1 op 17,5 en zomers 1 op 18.
Zodra ik meer 80-100km wegen rijd, dan schiet het verbruik omlaag. Maar snelweg... (geen files in het noorden, dus vooral 120/130) dan is het dus 1 op 17,5 wat ik over het algemeen doe.
Als ik van die 17,5 naar 20 ga.. of nog gunstiger, dan scheelt dat zo 30 euro minstens per maand. Dus binnen 5 maanden de investering terug verdiend....
Hmmm... nu wordt het toch wel erg interessant om te gaan doen.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik rijd nu (5500km) gemiddeld 600 op een tank. Rijd regelmatig lange ritten met deze 75pk up. Met mn vorige 60pk was 700-800 op een tank geen uitzondering.
GTI, 3-deurs, zwart op 17” OZ Leggenda i.c.m. KW variant 1.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik heb een high UP! met 75 pk vanaf de fabriek... heb een hele tank lang rustig opgetrokken en geschakeld volgens de indicatie op de boordcomputer en elke dag 32 km heen en 32 km terug met 110 km/u op de snelweg. Beste wat ik haalde was 1:17. Ik snap de cijfers hier echt niet hoor. Is de A58 in Zeeland extra plakkerig ofzo??
mlf schreef:Ik rijd elke dag ongeveer hetzelfde.Ook bijna alles snelweg en ik rijd dan 120/130 en kom op 4,6 l/100. Dat is dus bijna 1op22. ik heb de update naar 75 pk gedaan bij VAG techniek al een tijd geleden en dat zorgde echt voor beter verbruik vooral rond de 120. Dus misschien de moeite waard voor je. Auto rijdt dan ook lekkerder snelweg.Travel Wolf schreef:Even weer een UP!date na een wat langere periode...
Inmiddels bijna 90.000 km op de teller van mijn 60pk MoveUp, na 2,5 jaar. En ik rij voor woon-werk 160km snelweg op een dag.Als ik vooral werkdagen heb, dan rij ik toch gemiddeld swinters rond de 1 op 17,5 en zomers 1 op 18.
Zodra ik meer 80-100km wegen rijd, dan schiet het verbruik omlaag. Maar snelweg... (geen files in het noorden, dus vooral 120/130) dan is het dus 1 op 17,5 wat ik over het algemeen doe.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: benzine verbruik in de praktijk
Probeer is 90km/h. Controleer je weleens je bandenspanning? Dit kan schelen.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: benzine verbruik in de praktijk
Mn banden staan allemaal extra hard op 2.5 bar... vind ik lekkerder rijden. Maaruh "Ook bijna alles snelweg en ik rijd dan 120/130 en kom op 4,6 l/100". Hoe is dat mogelijk???? Dat haal ik niet eens als ik de think blue meter aanhoud en 110 op de snelweg rijd.
En 90 km/u op de snelweg is gewoon misdadig
En 90 km/u op de snelweg is gewoon misdadig
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Eens!AlexVDL schreef:
En 90 km/u op de snelweg is gewoon misdadig
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Met 100km/h haal je ook wel leuke waardes, maar een kleine wind tegen beïnvloedt het allemaal ontzettend.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik vind voor die 7 kilometer die ik op de snelweg moet zijn met 90km/u juist prima, ik kom die jakkeraars met 130 die me afsnijden zonder richting weer gewoon bij de afrit tegen, stumpers...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
90 op de snelweg vind ik wel heel erg langzaam. Kun je dan niet beter een B-weg pakken?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: benzine verbruik in de praktijk
Als ik in de spits max 10 km over de snelweg moet dan blijf ik ook lekker tussen de vrachtwagens. Links gaat amper sneller en ik zie constant remlichten aangaan links. Dan liever constant 90 rijden.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik vind 10 minuten extra reistijd en 17 stoplichten geen beter alternatief en alleen omdat anderen menen dat 90 op de rechterbaan te langzaam is...dus het antwoord in mijn geval is nee, geen optie.Petrolhead Tom schreef:90 op de snelweg vind ik wel heel erg langzaam. Kun je dan niet beter een B-weg pakken?
Ik val niemand lastig, rij zuinig, heb geen haast en kom 90% de zelde tijd aan bij het stoplicht bij de afrit, boeiend wat een ander meent te vinden hahaha
Re: benzine verbruik in de praktijk
Je kan ook nog 60 km/u rijden... dat is de minimumsnelheid voor de snelweg
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ja maar dat slaat echt helemaal nergens op :p haha. Dat die regel van kracht is snap ik ook helemaal niks van. Verschil met een auto die 130 rijdt is dan 60km/h.... Dat is toch ongelooflijkAlexVDL schreef:Je kan ook nog 60 km/u rijden... dat is de minimumsnelheid voor de snelweg
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
70km/h en nee daar snap ik ook geen ene reet van. Minimum snelheid zou naar 80 moeten maar dan halen zelfs vrachtwagens je in.TwitNour schreef:Ja maar dat slaat echt helemaal nergens op :p haha. Dat die regel van kracht is snap ik ook helemaal niks van. Verschil met een auto die 130 rijdt is dan 60km/h.... Dat is toch ongelooflijkAlexVDL schreef:Je kan ook nog 60 km/u rijden... dat is de minimumsnelheid voor de snelweg
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: benzine verbruik in de praktijk
Op de snelweg is er geen minimum snelheid alleen de voorwaarde dat de auto een minimale snelheid kan rijden.Petrolhead Tom schreef:70km/h en nee daar snap ik ook geen ene reet van. Minimum snelheid zou naar 80 moeten maar dan halen zelfs vrachtwagens je in.TwitNour schreef:Ja maar dat slaat echt helemaal nergens op :p haha. Dat die regel van kracht is snap ik ook helemaal niks van. Verschil met een auto die 130 rijdt is dan 60km/h.... Dat is toch ongelooflijkAlexVDL schreef:Je kan ook nog 60 km/u rijden... dat is de minimumsnelheid voor de snelweg
Re: benzine verbruik in de praktijk
Even een stukje uit de wegenverkeerswet http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rkeer.html
Er geldt geen minimumsnelheid voor het wegverkeer. U kunt wel een boete krijgen als u door uw lage snelheid het overige verkeer hindert of in gevaar brengt. Motorvoertuigen zijn alleen toegestaan op autowegen en autosnelwegen als deze een bepaalde snelheid kunnen en mogen rijden.
Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur (km/u) kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 km/u. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid.
Ik rij dagelijks woon-werkverkeer 80km heen waarvan 76 km snelweg daarna terug, op cruisecontrol, 105-110 geen stress, snel genoeg om het vrachtverkeer vlot voorbij te gaan met gemiddeld benzine verbruik van 1-20/22. Ga gewoon 5 minuten eerder van huis en lekker rustig aan zonder alle verkeersstress. Wie maakt mij wat?
De rest die haast hebben om naar het werk te komen of gewoon vervelend vinden 5 minuten eerder van huis weg te gaan hebben pech en sluiten gewoon achteraan Zij worden verder beloond met een minimale tijdwinst, een veel hoger benzineverbruik en veel eerder last van gierende hartkleppen.
Er geldt geen minimumsnelheid voor het wegverkeer. U kunt wel een boete krijgen als u door uw lage snelheid het overige verkeer hindert of in gevaar brengt. Motorvoertuigen zijn alleen toegestaan op autowegen en autosnelwegen als deze een bepaalde snelheid kunnen en mogen rijden.
Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur (km/u) kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 km/u. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid.
Ik rij dagelijks woon-werkverkeer 80km heen waarvan 76 km snelweg daarna terug, op cruisecontrol, 105-110 geen stress, snel genoeg om het vrachtverkeer vlot voorbij te gaan met gemiddeld benzine verbruik van 1-20/22. Ga gewoon 5 minuten eerder van huis en lekker rustig aan zonder alle verkeersstress. Wie maakt mij wat?
De rest die haast hebben om naar het werk te komen of gewoon vervelend vinden 5 minuten eerder van huis weg te gaan hebben pech en sluiten gewoon achteraan Zij worden verder beloond met een minimale tijdwinst, een veel hoger benzineverbruik en veel eerder last van gierende hartkleppen.
High Up! Tornado Rood 55kW/75pk | Hatchback 2 deurs + Drive pakket + Sound pakket + Midden-armsteun (org) + VAGcom instellingen + Sonax Polymer Netshield Sealant protected