Koppeling en versnellingsbak geluid.
Koppeling en versnellingsbak geluid.
Ik heb een VW-UP MoveUP van juni 2014, met 3.000 km op. De auto is op zich verder goed, alleen het geluid van versnellingsbak en schakelen is niet wat bij een nieuw auto moet horen.
Bij schakelen en koppeling loslaten hoor je altijd een “Klak” geluid. Dit klinkt als een oude versleten auto, die zulke bijgeluiden maakt. Alleen hierdoor is de hele rijplezier weg.
A-Point Almere zegt dat dit normaal voor deze auto is, en ze niets aan kunnen doen.
Verder het geluid van de motor bij gas geven in een hogere schakeling is ook als een dieselmotor geluid. Of als het uitlaat stuk is.
Wie heeft deze bevindingen ook? En wat heeft de dealer hiervoor gedaan?
Bij schakelen en koppeling loslaten hoor je altijd een “Klak” geluid. Dit klinkt als een oude versleten auto, die zulke bijgeluiden maakt. Alleen hierdoor is de hele rijplezier weg.
A-Point Almere zegt dat dit normaal voor deze auto is, en ze niets aan kunnen doen.
Verder het geluid van de motor bij gas geven in een hogere schakeling is ook als een dieselmotor geluid. Of als het uitlaat stuk is.
- Up-Jury
- Donateur member
Re: Koppeling en versnellingsbak geluid.
even zoeken met de zoek functie onder "versnellingsbak" of "koppeling". Daar is genoeg te vinden over het geluid.
Ik kan je gelijk vertellen dat de versnellingsbak het niet onder garantie wordt vervangen aangezien PON dit niet als een defect ziet. Het geluid hoort bij de Up.
Zoekfunctie kan je vinden binnen een onderwerp, boven aan. Mocht je meer vragen hebben over een ander onderwerp adviseer ik je eerst te zoeken voordat je een nieuw topic aan maak. Onder topic "Help ik ben nieuw" kan je info vinden hoe je op het forum start.
Jezelf voorstellen is misschien ook een idee
veel forum plezier!
Ik kan je gelijk vertellen dat de versnellingsbak het niet onder garantie wordt vervangen aangezien PON dit niet als een defect ziet. Het geluid hoort bij de Up.
Zoekfunctie kan je vinden binnen een onderwerp, boven aan. Mocht je meer vragen hebben over een ander onderwerp adviseer ik je eerst te zoeken voordat je een nieuw topic aan maak. Onder topic "Help ik ben nieuw" kan je info vinden hoe je op het forum start.
Jezelf voorstellen is misschien ook een idee
veel forum plezier!
Ze zien dit niet als een defect. De dealer had bij mij verteld dat dit 'constructief' was. Ik ben zelf monteur dus ik wist dat het niet zo was. Ik ben er over door lopen zeuren ik heb nu een nieuwe prise as, druklager, koppelimgplaat, 4e tand wiel, 5e tandwiel en achterruit tandwiel. Oftewel bijna nieuwe bak haha en zonder het bekende geluid gelukkig.
Black on Black
- Autheo
- Donateur member
Als je in een te hoge versnelling bij lagere snelheid gas geeft, klinkt het motorgeluid inderdaad als een dieseltje. Is ook niet te best voor de motor, gewoon even terugschakelen. (De dealer heeft daarvoor speciaal de auto met een versnellingspook geleverd, best handig )Nawaz schreef: Verder het geluid van de motor bij gas geven in een hogere schakeling is ook als een dieselmotor geluid. Of als het uitlaat stuk is.
Maar je moet je niet door de dealer laten afschepen wat die knak in de koppeling betreft, dat kan hij prima voor je oplossen.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Mijn up uit 2012 maakt ook dit geluid al sinds het begin.
Er is na 60.000 km nog steeds niets aan de hand.
Velen ups hebben dit geluid, en daar is ook niets mis mee.
Er is na 60.000 km nog steeds niets aan de hand.
Velen ups hebben dit geluid, en daar is ook niets mis mee.
In een review hadden ze het over "the characteristic off-beat charisma" van de 3 cylinder.
Denk dat je dat hoort als je het hebt over het motorgeluid.
Denk dat je dat hoort als je het hebt over het motorgeluid.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Ik dit ook, en er is bij mij Door A-point één nieuwe koppeling ingezet , drukgroep , druk lager, koppeling, platen , en een nieuw pedaal, onder garantie,.
Ze doen het inderdaad allemaal, maar bij mij wat het extreem , als de motor aan stond hoorde je deze niet, ivm druk lager zoveel geluid maakte
Ze doen het inderdaad allemaal, maar bij mij wat het extreem , als de motor aan stond hoorde je deze niet, ivm druk lager zoveel geluid maakte
Het start-stop systeem is alleen maar ingebouwd om het vreeschelijk knullige geluid van een stationair draaiende Vagling zo weinig mogelijk te hoeven horen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Er zijn inmiddels genoeg topics om dit probleem in te bespreken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ