CEB controlelampje

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Odrai
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 14:25

CEB controlelampje

Bericht door Odrai » zo 17 mei 2015, 14:28

Hoe kan ik na het indrukken van de CEB (City Emergency Brake) knop zien of deze functie is ingeschakeld of uitgeschakeld?
Op pagina 16 van het instructieboekje staat een symbool, maar dit krijg ik niet te zien op het dashboard.

Wanneer/ hoe zien jullie dat symbool? De sleutel op contact zetten?

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: CEB controlelampje

Bericht door Patrick-Brand » zo 17 mei 2015, 14:49

Volgens mij.. krijg je enkel een signaal als je op het knopje drukt. Je hoort dan een 'akoestisch' signaal en ziet op je dashboard ON of OFF verschijnen.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: CEB controlelampje

Bericht door arnout84 » zo 17 mei 2015, 14:59

Knopje ingedrukt houden, akoestisch signaal en op je display zie je dan het icoontje met off branden

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: CEB controlelampje

Bericht door arnout84 » zo 17 mei 2015, 15:00

Aanzetten zelfde procedure maar dan zie je 5 seconden het icoontje met on knipperen

Odrai
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 14:25

Re: CEB controlelampje

Bericht door Odrai » zo 17 mei 2015, 16:02

Bedankt voor de reacties! Ik heb het knopje inderdaad niet ingedrukt gehouden. Waarschijnlijk kreeg ik daardoor geen melding op het dashboard. Ik zal het morgen nog een keer proberen.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: CEB controlelampje

Bericht door Patrick-Brand » zo 17 mei 2015, 17:55

Odrai schreef:Bedankt voor de reacties! Ik heb het knopje inderdaad niet ingedrukt gehouden. Waarschijnlijk kreeg ik daardoor geen melding op het dashboard. Ik zal het morgen nog een keer proberen.
Ja idd, even enkele seconden ingedrukt houden. Is om te voorkomen dat mensen het systeem niet per ongeluk uitzetten als ze langs de bekerhouder gaan.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: CEB controlelampje

Bericht door Vinniepilon » zo 17 mei 2015, 20:42

Kan je dat uitzetten dan? Bedoelen jullie niet de anti-slipregeling?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: CEB controlelampje

Bericht door Ruben » zo 17 mei 2015, 21:01

Vinniepilon schreef:Kan je dat uitzetten dan? Bedoelen jullie niet de anti-slipregeling?
Knop bij de versnellingspook is voor de CEB. Logo van ASR is anders. Heb wel verhalen gehoord dat als je CEB uitzet ook de ASR uitgaat maar dat kan ik niet bevestigen. Latere ups hebben daarnaast nog een knop van de bandenspanningscontrole. (SET knop)
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: CEB controlelampje

Bericht door Vinniepilon » zo 17 mei 2015, 21:32

Ruben schreef:
Vinniepilon schreef:Kan je dat uitzetten dan? Bedoelen jullie niet de anti-slipregeling?
Knop bij de versnellingspook is voor de CEB. Logo van ASR is anders. Heb wel verhalen gehoord dat als je CEB uitzet ook de ASR uitgaat maar dat kan ik niet bevestigen. Latere ups hebben daarnaast nog een knop van de bandenspanningscontrole. (SET knop)
Wat zou het nut zijn om het uit te zetten? Ik ga morgen dat teken is bekijken, ik zou zeggen dat het asr is! :?

Bedankt Ruben.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: CEB controlelampje

Bericht door Vinniepilon » zo 17 mei 2015, 21:42

image.jpg
Gevonden in de handleiding!
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: CEB controlelampje

Bericht door arnout84 » zo 17 mei 2015, 21:57

Vinniepilon schreef:
Ruben schreef:
Vinniepilon schreef:Kan je dat uitzetten dan? Bedoelen jullie niet de anti-slipregeling?
Knop bij de versnellingspook is voor de CEB. Logo van ASR is anders. Heb wel verhalen gehoord dat als je CEB uitzet ook de ASR uitgaat maar dat kan ik niet bevestigen. Latere ups hebben daarnaast nog een knop van de bandenspanningscontrole. (SET knop)
Wat zou het nut zijn om het uit te zetten? Ik ga morgen dat teken is bekijken, ik zou zeggen dat het asr is! :?

Bedankt Ruben.
Bij glad weer etc

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: CEB controlelampje

Bericht door arnout84 » zo 17 mei 2015, 21:59

Het staat zelfs in de handleiding....

Als je bijvoorbeeld die 75 pk upgrade laat doen bij VAG techniek ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CEB controlelampje

Bericht door TwitNour » ma 18 mei 2015, 22:38

Vinniepilon schreef:
Ruben schreef:
Vinniepilon schreef:Kan je dat uitzetten dan? Bedoelen jullie niet de anti-slipregeling?
Knop bij de versnellingspook is voor de CEB. Logo van ASR is anders. Heb wel verhalen gehoord dat als je CEB uitzet ook de ASR uitgaat maar dat kan ik niet bevestigen. Latere ups hebben daarnaast nog een knop van de bandenspanningscontrole. (SET knop)
Wat zou het nut zijn om het uit te zetten? Ik ga morgen dat teken is bekijken, ik zou zeggen dat het asr is! :?

Bedankt Ruben.
Mijn dealer zei ooit dat ik het uit moest zetten bij zo'n wasstraat waar je doorheen rijdt. Paar keer doorheen gegaan en vergeten CEB uit te zetten, maar zonder problemen. Komt omdat CEB past werkt op het moment dat je meer dan 5 km/h rijdt. Dus eigenlijk niet nodig voor in de wasstraat.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: CEB controlelampje

Bericht door DonkUp » di 19 mei 2015, 19:26

TwitNour schreef:Mijn dealer zei ooit dat ik het uit moest zetten bij zo'n wasstraat waar je doorheen rijdt. Paar keer doorheen gegaan en vergeten CEB uit te zetten, maar zonder problemen. Komt omdat CEB past werkt op het moment dat je meer dan 5 km/h rijdt. Dus eigenlijk niet nodig voor in de wasstraat.
Ligt er aan hoe hard je door de wasstraat rijdt. Ik heb wel eens filmpjes gezien waar iemand zo'n CEB wel kon gebruiken in de wasstraat :mrgreen:
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 15:48
Locatie: Zoetermeer

Re: CEB controlelampje

Bericht door Dr. Jefferson » za 30 mei 2015, 01:49

Is de ASR uberhaupt uit te zetten? (op een normale manier, zal vast wel mogelijk zijn voor testen)
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: CEB controlelampje

Bericht door EdUp! » za 30 mei 2015, 13:32

Volgens mij word je bij iedere wasstraat er doorheen getrokken terwijl je auto in neutraal staat. Er is dus geen enkele mechanische aanleiding voor CEB om in werking te treden.

Plaats reactie