Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door edwin blank » di 08 sep 2015, 05:59

Hallo,

Onze Up uit 2015 heeft nog steeds een vochtprobleem, kromme remschijven, schavende geluiden uit de (warme) versnellingsbak en een klakkende koppeling.
Er is dus feitelijk niets echt opgelost, wel hebben we 2 raamschakelaars.
Overigens zijn we nog steeds tevreden met de Up ondanks de boven beschreven tekortkomingen.
Alles in relatie tot de aankoopprijs.

Groet,

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Altos » di 08 sep 2015, 08:08

Mijn broertje heeft een Citigo uit januari 2015 en nergens last van, geen enkele klacht...joost mag weten hoe het komt...

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door HeHo » di 08 sep 2015, 08:38

@Altos... komt nog wel bij je broertje... maak je echt maar geen zorgen. Die van mij is welliswaar van 2013, maar de Upjes van mijn buren en mijn werk zijn van februari en mei 2015. Beide hebben de kwalen ook al. Het vochtprobleem gistermorgen nog. Nou geef ik de versnellingsbak van de Up! van mijn werk het voordeel van de twijfel omdat daar meerdere mensen in rijden, maar die rammelt nu al meer dan die van mij persoonlijk.

Als ik kijk naar de problemen die ik persoonlijk gehad heb met diverse VAG producten weegt dat niet op tegen wat ik lees en hoor over Mazda. Ik was een echte VAG fan, maar de druppel is nu over de emmer gegaan.
Kettingspanners bij TSI motoren, aandrijfassen oa Passat en Audi, vliegwielen, turbo's, verstopte roetfilters, vochtproblemen, vastlopende 1.4 blokjes i.v.m. bevriezing oa Polo en Lupo, spontaan naar beneden vallende ramen oa Golf IV. Relais problemen oa Golf 3, enz...
Als ik al mijn reparatierekeningen erbij pak had ik een paar nieuwe auto's kunnen kopen denk ik.

Maar goed als autofiel slik je het een poos of wil je het niet zien... Verstand kom met de jaren zeggen ze ;)

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » di 08 sep 2015, 09:17

edwin blank schreef:Hallo,

Onze Up uit 2015 heeft nog steeds een vochtprobleem, kromme remschijven, schavende geluiden uit de (warme) versnellingsbak en een klakkende koppeling.
Er is dus feitelijk niets echt opgelost, wel hebben we 2 raamschakelaars.
Overigens zijn we nog steeds tevreden met de Up ondanks de boven beschreven tekortkomingen.
Alles in relatie tot de aankoopprijs.

Groet,

Edwin
Vochtprobleem had ik ook in de Up. Vooral in de winter ijs aan de binnenkant wat je eraf moest schrappen. Deze winter de nieuwe Aygo X-Pure afwachten. Geluiden uit de versnellingsbak is standaard in de Up. Net alsof er geen olie in zit. Bij de nieuwe Aygo hoor je hier niets van. Ik merk wel dat met toeren maken dat de motor iets luidruchtiger is met de Aygo. Maar dat is alleen met het gaspedaal flink intrappen om als eerste te willen wegtrekken bij een stoplicht. Voor de rest is hij stiller en het schakelen zelf is ook geruisloos zoals het hoort en niet alsof je versnellingsbak eronderuit flikkert zoals bij de Up. Vooral met parkeren en in zijn achteruit zetten was zo gehorig met schakelen. Alsof ze vergeten zijn wat bouten vast te zetten.

Maar het is inderdaad wat je smaak is zoals vorige gebruikers hier zeiden. Het uiterlijk van de Up lijkt net een 45km karretje op de weg. Ook van binnen is het allemaal zo lelijk blokkerig en dan nog ook zo een lelijk scherm voor je navigatie en autogegevens boven op je dashboard. Met de nieuwe Aygo is dit allemaal futuristischer. 7inch touchscreen geïntegreerd en veel meer rondingen. Ook de buitenkant veel stoerder. Maar dat is puur smaak natuurlijk. We hebben ook niet allemaal dezelfde vrouw.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door kgroot.nl » di 08 sep 2015, 10:54

Succes met je Aygo ;)
Tot over 10.000KM de waterpomp scheurt of je achterklep lekt je derde remlicht kortsluiting maakt. En ja dat is bij het nieuwe model ook nog steeds zo.
Als de Up zo'n 'klote' product is waarom word het dan zo veel verkocht en rijden er 10.000en zonder ook maar 1 probleem.
Ik heb er 2 voor de deur staan 1 met 8000KM zonder problemen en 1 met 20.000km zonder ook maar 1 probleem.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Altos » di 08 sep 2015, 12:40

@henkjan , dat dat bij jullie is gebeurt zegt he-le-maal niks!
Van alles auto eigenaren zit er misschien 2% op een daartoe bestemd forum wat inhoud dat je niet alle klachten te horen krijgt maar ook zeker de goede niet!

Maar ik ga zo toch stoppen met reageren want ik ben weer 15 minuten ouder geworden en heb inmiddels meer verstand gekregen (volgens jou) dan verder in te gaan op zaken die niet aan te tonen zijn maar berust zijn op een gevoel.
Auto's bevatten fouten, gaan kapot en dat geldt voor ELK merk!

Leuk om te lezen dat jij daarvanaf denkt te zijn door een ander merk te ambieren, succes daarmee, en dat meen ik echt...ik hoop dat je de meest probleemloze auto vind die er is...ondertussen gaan er hier nog genoeg door met slecht in elkaar gezette auto's kopen onder aan de markt en blijven we lekker klagen dat we meer willen voor ons geld, iedereen blij toch?

Blij dat ik binnenkort geen vagling meer heb? Ja en nee, goed karretje zonder problemen bij mij (en mijn broertje, goh! Al 2! Goede!) maar door omstandigheden meer ruimte nodig...zal straks mij Tsi ook wel stuk gaan, volroeten en dergelijke...zucht...nu vast een forum zoeken... :dance:

Overigens ben ik geen vag fan of welk merk dan ook maar autoliefhebber in het algemeen en bekijk ik welke auto ik rijdt per situatie in mijn leven...dan maar geen "futuristisch dashboard" hahaha, gelukkig niet zeg, lekker met een grote plastic X op mijn voorfront rondrijdend in 10 jaar oude techniek die wel betaald is voor een 2015 prijs...net wat je wil toch?
Zoals mijn oma altijd zei: laat ze maar lachen en bekritiseren vanuit hun perspectief, zei die het beter denken te weten laten altijd van zich horen waar de wijzen toekijken en weten hoe het zit zonder beterweten...inlevingsvermogen en begrip zonder oogkleppen is een lange weg...niet door eenieder wordt de eindstreep gehaald...het leven jongen, het leven...
Laatst gewijzigd door Altos op di 08 sep 2015, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door GunSpeed » di 08 sep 2015, 12:42

Tja smaken hé... de ene ziet eruit als een koekblik op wielen en de andere als een rijdende Xbox :lol:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door JoVe » di 08 sep 2015, 13:58

Altos schreef:@henkjan , dat dat bij jullie is gebeurt zegt he-le-maal niks!
Van alles auto eigenaren zit er misschien 2% op een daartoe bestemd forum wat inhoud dat je niet alle klachten te horen krijgt maar ook zeker de goede niet!

Maar ik ga zo toch stoppen met reageren want ik ben weer 15 minuten ouder geworden en heb inmiddels meer verstand gekregen (volgens jou) dan verder in te gaan op zaken die niet aan te tonen zijn maar berust zijn op een gevoel.
Auto's bevatten fouten, gaan kapot en dat geldt voor ELK merk!

Leuk om te lezen dat jij daarvanaf denkt te zijn door een ander merk te ambieren, succes daarmee, en dat meen ik echt...ik hoop dat je de meest probleemloze auto vind die er is...ondertussen gaan er hier nog genoeg door met slecht in elkaar gezette auto's kopen onder aan de markt en blijven we lekker klagen dat we meer willen voor ons geld, iedereen blij toch?

Blij dat ik binnenkort geen vagling meer heb? Ja en nee, goed karretje zonder problemen bij mij (en mijn broertje, goh! Al 2! Goede!) maar door omstandigheden meer ruimte nodig...zal straks mij Tsi ook wel stuk gaan, volroeten en dergelijke...zucht...nu vast een forum zoeken... :dance:

Overigens ben ik geen vag fan of welk merk dan ook maar autoliefhebber in het algemeen en bekijk ik welke auto ik rijdt per situatie in mijn leven...dan maar geen "futuristisch dashboard" hahaha, gelukkig niet zeg, lekker met een grote plastic X op mijn voorfront rondrijdend in 10 jaar oude techniek die wel betaald is voor een 2015 prijs...net wat je wil toch?
Zoals mijn oma altijd zei: laat ze maar lachen en bekritiseren vanuit hun perspectief, zei die het beter denken te weten laten altijd van zich horen waar de wijzen toekijken en weten hoe het zit zonder beterweten...inlevingsvermogen en begrip zonder oogkleppen is een lange weg...niet door eenieder wordt de eindstreep gehaald...het leven jongen, het leven...
En zo is het, :violin: :whistle: :dance: :doh: :thumbup:
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Tom Westendorp » wo 09 sep 2015, 06:33

Geen enkele auto is perfect maar als je argument is dat je hierna naar een CX3 of CX5 Mazda gaat kijken en dat die superieur is dan hoop ik van harte dat je gelijk krijgt bij een auto die in aanschaf 3 tot 4 keer duurder is. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door GunSpeed » wo 09 sep 2015, 09:59

Wat een vergelijkingen allemaal... houdt echt geen steek... :roll: ... ja vergeleken met mijn Z4 laten de afwerking en prestaties van mijn Up! ook wel wat te wensen over :mrgreen:

Als volgend jaar de facelift op de markt komt zal deze ook wel wat verbeteringen ondergaan hebben, vooral esthetisch maar ook deels ondehuids ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door lupocor » wo 09 sep 2015, 11:42

mijn auto voor dagelijks gebruik is een lupo 3l.
12 jaar oud.
rijd er nu al 6 jaar probleemloos mee rond.
dus tja , de ene auto is de andere niet,merk zegt mij niks.
met elke auto kun je pech hebben,het is een machine en daar kan wat kapot aan gaan.
maar om nu vanwege een slechte ervaring de hele vag groep als slecht te bestempelen vind ik te ver gaan.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2015, 09:40

Feit is dat de Vag groep de laatste jaren best wat problemen heeft gehad wat de kwaliteit van haar auto's betreft. Het imago is dus niet meer zoals het was. Dat neemt niet weg dat de up! beslist geen slechte auto is. Er zijn wat probleempjes maar die zijn vrijwel allemaal oplosbaar en vaak ook nog eens discutabel als het om de bestempeling "probleem" gaat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Bobmii » di 15 sep 2015, 14:47

@kgroot.nl
Wat een kinderachtige opmerkingen allemaal. Omdat jij een UP rijdt is deze superieur? Je opmerkingen zijn nogal bevooroordeeld.

Ontopic: Veel plezier met je Aygo!! wel ben ik van mening dat je dealer het meeste plezier in de UP heeft bedorven. Zelf is mijn Mii in onderhoud bij een Hyundai dealer. Dit omdat de Volkswagen dealer hier in het oosten van het land ook nogal wat steken liet vallen.
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door broker » di 15 sep 2015, 23:13

Ik heb van juni 2009 tot september 2014 een C1 gehad. In die periode heb ik er 100000 km probleemloos mee gereden. Alleen een terugroepactie voor het gaspedaal ( het was een automaat) en een modificatie van de deurrubbers op kosten van de fabriek vanwege lekkage van water. Altijd netjes bij de dealer in onderhoud gehad en dat voor een totaalbedrag van 1050 euro incl. BTW over 100000 gereden km's. Helemaal top dus.
Wel vond ik de auto met name erg rumoerig op de snelweg. Die eigenschap was ook bij het nieuwe model onverminderd aanwezig. Omdat ik de meeste km op de snelweg rijd, ben ik ook eens met de UP gaan rijden. Bij een snelheid van 120 km/u op de zelfde dag, zelfde stuk snelweg was deze 3 db stiller dan het nieuwe model C1. Een wereld van verschil. Ook met name de binnenruimte in de breedte is in de UP een stuk groter zodat je als je iemand naast je hebt zitten je niet het gevoel hebt om schouder aan schouder te zitten. Ook de ruimte achterin en in de kofferbak is bij de UP een stuk groter. Affijn, ik heb vorig jaar september een Groove Up nieuw gekocht met automaat, 75 pk en daar heb ik inmiddels al weer ruim 21000 km mee afgelegd. Zonder enig probleem. Tot nu toe maakt de UP op mij een zeer solide indruk en hij rijdt met name op de snelweg een stuk plezieriger dan de C1. Wat de vormgeving betreft ben ik het wel voor een deel eens. De UP is minder fantasievol en hoekiger dan de nieuwe drieling van Toyota, Citroën en Peugeot. Maar ik heb gekozen voor het rijcomfort en het praktische gebruiksgemak van de UP. En mooi meegenomen is ook de 5 sterren qua veiligheid t.o.v. 4 sterren van de andere drieling nieuw model. Ook als je bij de UP een deur dichtgooit, klinkt dat een stuk solider dan bij de aygo, 108 of C1. Eind september zit het eerste jaar Up rijden erop en ik ben tot nu toe zeer tevreden met mijn overstap. Geen vocht, beslagen ruiten, rammeltjes, etc.; Gewoon rijden zonder gedoe. En qua zuinigheid maakt mijn Up geen verschil met mijn oude C1. Dat is en blijft gemiddeld rond de 1:18.
Ik ben nog steeds verbaasd over de duurzaamheid en betrouwbaarheid van dit soort budgetauto's. Naast de UP die ik voor mijn woon-/werkverkeer gebruik, heb ik voor de lange ritten een degelijke old-school Volvo 960 met een heerlijke 6 cilinder lijnmotor van 3.0 liter inhoud en 204 pk op LPG-G3. Die heeft inmiddels bijna 3 ton achter de kiezen en is nog goed voor vele meerdere honderdduizenden kilometers. De auto is nu bijna 18 jaar oud en zelfs de originele uitlaat ligt er nog onder! En nergens nog roest te bekennen. Ik ken exemplaren die al meer dan 6 ton met dezelfde motor en versnellingsbak hebben gereden. Dus die kan nog wel wat jaren mee. Ik wil ook niets anders. Nog steeds is iedere kilometer een rijdend feestje. Maar goed, dan heb je het ook over auto's die nieuw bijna 5 keer de prijs van een Aygo of UP hebben gekost. Dan mag je ook kwaliteit en duurzaamheid verlangen.Dus dat is appels met peren vergelijken.

Maar ik kan me voorstellen dat je flauw wordt als je een probleemauto hebt. En zeker als de dealer je dan in de kou laat staan. Dat zou voor mij ook een breekpunt zijn. Ik hoop dat de Aygo de topicstarter beter bevalt dan de UP en dat hij er veel plezierige km. mee zal maken.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Tom Westendorp » do 17 sep 2015, 06:36

Mooie afsluiting van een goede post! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » vr 11 dec 2015, 07:22

Ik zou nog wat laten weten na een tijdje.

Motorisch maakt de Toyota Aygo X inderdaad meer herrie dan de Volkswagen Up. Vooral met optrekken is dat hoorbaar. Waar ik mij nu ontzettend aan stoor is dat de nieuwe Aygo een stuk kleiner is achterin. Dit had ik niet verwacht. Beenruimte is minder en zelfs de kofferbak is kleiner. Normaal kon ik in de Up een kunststof kistje kwijt en deze past niet meer in de Aygo. De achterdeuren moet je inderdaad zacht dichtgooien want dat is net speelgoed. Je gooit hem al gauw te hard dicht alsof je de hele auto op zijn kant gooit. Qua benzine vind ik hem wel zuiniger rijden.

De nieuwe Aygo rijdt dus wel lekkerder en zit voorin ook beter dan in de Up. Maar ik ben het nu toch wel zat met de ruimte. Ik denk dat ik volgend jaar voor een Audi A1 ga. Kleine auto's heb ik me flink in vergist. Vooral als je met je gezin een rit van een paar uur moet maken. In de Up zat je met drie personen ruimer achterin. In de Aygo is dat een drama.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Touchwood » vr 11 dec 2015, 08:52

Maar de Aygo, die je voor de koop uitgebreid bekeken hebt, had al die euvels niet?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » vr 11 dec 2015, 09:50

Touchwood schreef:Maar de Aygo, die je voor de koop uitgebreid bekeken hebt, had al die euvels niet?
Ik heb de Aygo X-Pure. Met test rijden en bekijken heb ik niet gelet op de kofferbak ruimte. Achterin zitten had ik zoiets van dat de kinderen wel passen. Dus voorin zitten en rijden maar. Aangezien de auto's even zwaar zijn en ongeveer dezelfde lengte had ik nooit verwacht dat de Aygo achterin een stuk kleiner is. Dit komt omdat de Up van achteren recht loopt. Soort van koekblik. De Aygo loopt schuin weg. Deze ruimte mis je dus flink met spullen laden. Als je dus geen ruimte wilt inleveren dan kan je beter de Up nemen dan de Aygo.

Op alle andere punten is de Aygo beter naar mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 dec 2015, 11:09

Wacht maar tot de zomer komt en je de airco aanzet. Mis je ineens een bak vermogen. Dat went nooit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Bobmii » vr 11 dec 2015, 14:07

Zeg Draconian, je lult echt alle kanten op. Eerst is de UP niet goed. Nu had jij ook een probleemauto maar ik heb inmiddels 92000 km gereden met de Seat Mii zonder noemenswaardige problemen (alleen kromme remschijven). Nu koop je een Aygo en prijs je helemaal de lucht in, en kom je daarna met het argument dat de auto te klein is achterin. Naar zoiets kijk je toch ook tijdens een proefrit?

Ik denk dat je beter kan gaan fietsen, dan heb je al die ellende van autorijden niet meer.
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

Plaats reactie