Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door N!jntje » wo 23 sep 2015, 12:05

Vind ik heel knap als je die waardes haalt. Dan moet je bijna altijd wel 50 km per uur rijden op de snelweg lijkt mij :P
Ik haal met mn 60 PK up een 18 km per liter gemiddeld op de snelweg met de navigatie teller op 123 km per uur
Wanneer ik 105 op de navigatie teller rij dan doe ik een 20 km per liter gemiddeld.
Dit is berekent op hetgeen wat ik TANK en niet op wat ik zie op de maps en more. En deze waardes zijn van dezelfde dag tanken op verschillende ritten. Dus dat wil zeggen: Op de heen en terugreis tank ik op de rit die ik gemaakt heb bij hetzelfde pompstation en sochtends dus afgetankt tot de klik en savonds afgetankt tot de klik van de zelfde benzinepomp.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door lupocor » wo 23 sep 2015, 14:54

gewoon smallere banden eronder ,deze op 3 bar zetten en gaan met die banaan.
rustig rijden op tijd overschakelen en lekker laten uitrollen.
dus geen haast hebben. :mrgreen: :mrgreen:

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Joch3m » wo 23 sep 2015, 17:39

Ik moet er wel enige moeite in stoppen, mijn voordeel is dat ik hiervoor een 3L had en daarin leer je echt zuinig rijden. Veel anticiperen, fluwelen rechtervoet, zo snel mogelijk naar een hogere versnelling en NOOOOOIIIITTT!! remmen :). Als ik 100 op de cc rij dan geeft de boordcomputer 3,6 l/100km aan :) maar de vraag is natuurlijk of dat klopt. In de 3L club zijn er ook van die types die met 90 km/u achter een vrachtwagen hangen. Dan haal je soms wel 1:40. :naughty: :pray:
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Joch3m » do 24 sep 2015, 08:13

Afbeelding
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door yoyoman » do 24 sep 2015, 17:12

Afbeelding

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door yoyoman » do 24 sep 2015, 17:16

Afbeelding

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door lupocor » do 24 sep 2015, 20:04

:lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » vr 25 sep 2015, 06:39

Die memes zijn natuurlijk schitterend. Al moet ik wel zeggen dat er op dit moment grote hotshots naar huis gestuurd worden. Er loopt heel wat kennis op dit moment de auto industrie uit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » za 26 sep 2015, 08:21

Dit ettert nog wel even door. Ventje Klaver van Groen Links slaat alweer stoere taal uit.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Autheo » za 26 sep 2015, 17:04

Toch wel leuk, de nederlandse taal wordt hierdoor weer wat rijker: sjoemeldiesels en sjoemelsoftware bijvoorbeeld. ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » za 26 sep 2015, 19:30

Touchwood schreef:Dit ettert nog wel even door. Ventje Klaver van Groen Links slaat alweer stoere taal uit.
Het scheelt dat niemand hem serieus neemt. Mooi laten dus.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Autheo » za 26 sep 2015, 21:23

Petrolhead Tom schreef:
Touchwood schreef:Dit ettert nog wel even door. Ventje Klaver van Groen Links slaat alweer stoere taal uit.
Het scheelt dat niemand hem serieus neemt. Mooi laten dus.
Wacht maar tot Wilders in een debat alle plaatsen met VW dealers voorleest, om te laten zien hoe groot het probleem ook in Nederland is! Dat heeft pas impact, en levert hem vast weer de prijs voor beste debator op! :liar:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 okt 2015, 07:55

1 miljard aan bezuinigingen het komende jaar. Dat is niet niks zeg. :o
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 okt 2015, 09:42

Ik ben benieuwd waar dit met dieselminnend Europa naartoe gaat.

https://twitter.com/GregKable/status/654214150936219648" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » do 15 okt 2015, 10:55

Waar maken we ons eigenlijk druk om he?

http://www.gizmag.com/shipping-pollution/11526/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Gert » vr 16 okt 2015, 11:44

Ik heb me hogerop al verbijsterd afgevraagd hoe ze bij VW hebben kunnen denken dat het bedrog niet zou uitkomen. Wat ik eigenlijk nog verbijsterender vind is dat kennelijk niemand van de "lagergeplaatsten" die ervan op de hoogte moeten zijn geweest gezegd heeft "of jullie houden hiermee op en draaien het terug of ik stap naar de pers".

Zelf heb ik bij Philips gewerkt en ik kan me niet voorstellen dat dat laatste niet gebeurd zou zijn in een vergelijkbaar geval. Hoewel ik het haat zou ik desnoods gebruik gemaakt hebben van anonieme brieven. Een naar de leiding met de dreiging en een andere naar de pers als dat nodig zou zijn met de relevante informatie.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door edwin blank » vr 16 okt 2015, 14:01

Hallo,

De VZ-aandelen VW AG zitten alweer in de stijgende lijn, ik heb in ieder geval al weer goed verdient! (€ 12,- per aandeel in twee dagen)
Deze hype waait ook wel over.
De gemiddelde dieselrijder interesseert het geen zien of er achter de komma meer NOx uitstoot is.
Zolang iedereen geloofd dat de zeespiegel door VW zal stijgen, lijkt me een wetenschappelijke discussie over de "uitstoot regels" zinvoller als het blijven zeuren over vertrouwen.
Hoe meer de pers blijft zagen, hoe meer mensen er compleet genoeg van hebben.
Aan de andere kant, paniek zorgt voor lage beurskoersen en geeft ongekende winstpotenties.
De werkelijke waarde van het VW concern is inmiddels 2 x zo hoog dan de koerswaarde per aandeel....
En straks nog een Pheaton met 50% korting, dubbel verdienen dus....


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Gert » vr 16 okt 2015, 14:12

Ik vind je nogal laconiek Edwin. Ik moet een beetje aan Putin denken.
Die lijkt als motto te hebben "de hele wereld is verrot dus waarom zou ik niet openlijk voorop mogen lopen in dat opzicht?".
Niet uit vroomheid of zo maar ik denk dat dat een gevaarlijke ontwikkeling is.
Mijn motto is wat geloof ik "constructieve hypocrisie" heet en waar de Amerikanen erg goed in zijn. Dat betekent "de wereld is weliswaar verrot maar laten we in godsnaam doen alsof hij dat niet is".
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door edwin blank » vr 16 okt 2015, 14:33

Hallo Gert,

Vrijwel ieder multinational heeft haar eigen schandalen meegemaakt. Kartelvormingen, schadelijke stoffen gebruikt in de productie, bewust constructiefouten achterhouden enz. De auto-industrie vormt hierop geen uitzondering. De politiek, onder druk van de groene maffia, blijft maar bezig om uitstootwaarden te verlagen zodat er steeds moet worden gerommeld door fabrikanten aangezien het grote publiek niet wil betalen voor deze groene hobby. Ik in het afgelopen jaar in Rusland en Azië. Wanneer we het over luchtvervuiling hebben lijkt het mij raadzaam dat iedereen daar eens gaat kijken. Het manipuleren van testen is al tientallen jaren aan de gang en wordt door iedere fabrikant op haar eigen manier ingevuld. VW is op dit moment de kop van jut, de anderen slapen een stuk minder rustig...
Bij het VW concern werken 6.00.000 werknemers, bij de toeleveranciers minstens een miljoen werknemers.
Ik erger mij in dit kader daadwerkelijk aan het gezwets in de media, claimfantasten en de reaguurders.
VW zou, wat mij betreft, best wat steviger van zich af mogen bijten.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Gert » vr 16 okt 2015, 15:29

Edwin, daar ben ik het wel grotendeels mee eens.

Met een uitzondering, nl dat VW meer van zich af zou moeten bijten. Zij kennen de spelregels van "constructieve hypocrisie" wel denk ik. Dat betekent: boetekleed aan en voorlopig niet meer uit!

Niemand zal uiteindelijk VW de das om willen of durven doen: vanwege die 600.000 werknemers en ook vanwege mijn upje natuurlijk, dat in onderhoud moet blijven en hopelijk een keer vervangen kan worden door een fonkel nieuwe.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie