Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door kgroot.nl » za 17 okt 2015, 13:31

Mooie is dat sinds dit bekend geworden is we het drukker hebben dan ooit in de showroom. En nee niet met het gezeur maar de verkoop van nieuwe auto's :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » za 17 okt 2015, 13:47

Ik hoor om me heen ook eigenlijk alleen maar dat de consument het echt niets interesseert wat een auto uitstoot.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Autheo » za 17 okt 2015, 18:08

kgroot.nl schreef:Mooie is dat sinds dit bekend geworden is we het drukker hebben dan ooit in de showroom. En nee niet met het gezeur maar de verkoop van nieuwe auto's :lol:
VW pakt het gewoon goed aan. De naam Volkswagen wordt wereldwijd nu wel heel vaak genoemd, dus mooi profiteren van de free advertising. Naamsbekendheid, daar gaat het om! Toyota heeft het een paar jaar geleden ook geprobeerd met die hangende gaspedalen (en probeert het nu ook weer met die IS voertuigen), maar in de strijd om in elk opzicht de grootste ter wereld te zijn (dus ook in mindere fraaie zaken) maakt Volkswagen nu waarschijnlijk een goede kans met de eer te strijken. En dat zal ze heus geen windeieren leggen! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 nov 2015, 17:29

Touchwood schreef:Volkswagen bekent ook gesjoemeld te hebben met CO2-metingen. Komt het moment, dat onze Up-jes illegaal worden verklaard dichterbij?

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24697184/__Opnieuw_koerscrash_VW__.html
Wat Twitnour zegt inderdaad, schandalig. Houdt het nog op? Ik vraag me wel serieus af of ik in de toekomst nog een keer een VW koop.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door AlexVDL » wo 04 nov 2015, 20:08

Achja, bij VW is het toevallig uitgekomen, maar durf te wedden dan andere merken ook zo hun sjoemeldingen hebben.

Een VW in de toekomst? Denk t wel. Blijven mooie en degelijke auto's. Als de wegenbelasting echter veel duurder wordt dan idd kijken naar een ander merk. Maar voor nu nog keitevreden met m'n UP.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Autheo » wo 04 nov 2015, 20:29

:text-offtopic:
AlexVDL schreef: Als de wegenbelasting echter veel duurder wordt dan idd kijken naar een ander merk.
Zou voor een ander merk dat dan niet net zo gelden? Of zouden ze speciale VW-MRB gaan invoeren? ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 nov 2015, 20:39

Mwoah dat degelijk valt ook nog vies tegen. Denk aan de TSI motoren die ongeveer net zoveel olie verbruiken als benzine, kettingen die voortijdig sneuvelen om over de eerste 2.0tdi's nog maar te zwijgen. die zagen er na 100.000 euro slechter uit dan een 1.9tdi met 900.000 kilometer op de klok.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » wo 04 nov 2015, 21:20

Laatste wat ik hierover lees is dat het gaat om benzine-uitvoeringen van de Polo, de Golf en de Passat. Wat een toestand. Volkswagen de enige?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 nov 2015, 21:45

Touchwood schreef:Laatste wat ik hierover lees is dat het gaat om benzine-uitvoeringen van de Polo, de Golf en de Passat. Wat een toestand. Volkswagen de enige?
Aan de ene kant kan ik het me niet voorstellen, immers het zou inhouden dat Volkswagen niet eens weet hoe je een motor moet ontwikkelen. Als je door kunstgrepen zoals sjoemelsoftware en hardware de doelstellingen moet halen gaat er echt iets mis in je ontwikkeltraject.

Aan de andere kant is het balletje gaan rollen toen er een X5 3.0 6 in lijn diesel naast een Passat 4 cilinder op de testbank stond. Wat ze ook deden de X5 stootte minder uit. Dus ik ben ook wel weer geneigd om te geloven dat VW de enige is die het niet voor elkaar heeft. Als dat het geval is zitten ze veel dieper in de shit want dan stoppen mensen daadwerkelijk wel met het kopen van je product.

Ik zit er inmiddels een beetje over na te denken om de up! te verkopen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » wo 04 nov 2015, 22:09

Als je het motortje van de Up beziet krijg ik toch echt het idee, dat ze het wel kunnen. Ik ga mijn Up niet verkopen.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door broker » do 05 nov 2015, 00:22

Bij alle auto's uit het A-segment wijken de officiële meetwaarden en het praktijkverbruik enorm af. Daarin is de UP niet anders/slechter dan de directe concurrenten. Dus voorlopig denk ik dat het allemaal wel losloopt.
En ik vind de Up nog steeds een prima hoogwaardig klein autootje dat in zijn klasse nog steeds bij de top hoort. Het concern heeft wel betere tijden gekend. Als blijkt dat ze ook bij de benzinemotoren geknoeid hebben dan zal dat verregaande financiële consequenties hebben waarbij de gereserveerde 6 miljard voor dieselgate zal verbleken. En of het VAG concern dat gaat overleven? Daar zet ik ook mijn vraagtekens bij. Maar goed, dan zijn we alweer jaren verder. Hooguit dat we met een iets hogere afschrijving moeten rekenen dan gedacht.
Maar het doet voor mij niets af aan de Up. Die bevalt mij prima en daar kan een sjoemelende fabrikant niets aan veranderen.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door TwitNour » do 05 nov 2015, 01:27

Ik ben het er met Broker eens dat sjoemel of niet, de Up gewoon goed rijdt. Dat VW niet de enige zal zijn die deze praktijken uithaalt, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Echter is het nog steeds belachelijk dat dit gebeurt. De auto verkopen gaat mij net iets te ver. Naast dat ik al veel geld in de auto heb gestoken, rijdt hij gewoon heerlijk, en in veel gevallen ook zuinig, laten we eerlijk wezen. Overigens, volgens de berichten gaat de sjoemelsoftware niet op voor de Up.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door pkfreak » do 05 nov 2015, 07:20

Wat maakt iedereen zich toch druk.
De consument wordt hierin, je kan tenslotte tijdens een proefrit ook redelijk het verbruik testen, niet benadeeld. Sterker nog, misschien profiteren er wel een aantal van door de bijtelling die nu lager uitvalt. Ik zie geen problemen en verklaar mensen die nu opeens overwegen de auto te verkopen voorgek. Het is toch vreemd dat je tevreden bent over de auto en dan nu na het horen van het "schandaal" daar anders over denkt.
Gr. Michel

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » do 05 nov 2015, 16:52

Een eerste en mijns inziens aannemelijke verklaring voor dit alles duikt hier en daar op:

Een cultuur van angst en intimidatie in het concern als gevolg van het optreden van de psychopate Ferdinand Piech. Ingenieurs werden door die cultuur gedwongen iets te bedenken om aan de eisen te voldoen.

80% van alle managers (niet specifiek bij Volkswagen) schijnt in meer of mindere mate psychisch ernstig gestoord te zijn. Variërend van een abnormaal groot ego tot griezelige psychopaten.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Gert » do 05 nov 2015, 17:51

Nou, de CO2 uitstoot van een auto is wel iets heel anders dan de diesel-sjoemel toestand. Daar gaat het om uitstoot van echt giftige stoffen die "verdoezeld" wordt.

Sinds een jaar of dertig wordt er een beetje gedaan alsof CO2 giftig is. Dat is pure onzin. CO2 is even giftig als water. Natuurlijk die deken van CO2 in de atmosfeer draagt bij aan het broeikas effect. Dat schijnt heel slecht te zijn ook al ben ik er zelf een klein beetje blij mee.

Bovendien en kortom: het gaat hierbij - bij die stiekem grote C02 uitstoot - om niets anders dan het mooier voorstellen van het brandstofverbruik. Mooier dan het is dus. Dat gebeurt al tig jaar en door alle fabrikanten. Geen enkele reden om VW ook maar minimaal scheef aan te kijken.

Het brandstofverbruik (en daarmee de CO2 uitstoot) van de up - en van trouwens elke auto - vind je natuurlijk ook alleen maar door je km standen te noteren bij het tanken en steeds netjes op dezelfde manier af te tanken. Zoals iedereen weet is dat werkelijke verbruik zeer goed want heel laag. Een op 17, 18 of 19 is heel goed haalbaar. Kom daar maar eens om. Voor een vlot wagentje als de up is, lijkt me het verbruik zelfs extreem goed. De C02 uitstoot van de up is dus ook heel laag en dus ook uitstekend.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door AlexVDL » vr 06 nov 2015, 00:04

Helemaal eens met pkfreak!
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » vr 06 nov 2015, 07:36

Touchwood schreef:Een eerste en mijns inziens aannemelijke verklaring voor dit alles duikt hier en daar op:

Een cultuur van angst en intimidatie in het concern als gevolg van het optreden van de psychopate Ferdinand Piech. Ingenieurs werden door die cultuur gedwongen iets te bedenken om aan de eisen te voldoen.

80% van alle managers (niet specifiek bij Volkswagen) schijnt in meer of mindere mate psychisch ernstig gestoord te zijn. Variërend van een abnormaal groot ego tot griezelige psychopaten.
Artikel van Bob Lutz gelezen in Road and Track merk ik? Een hoop drogredenen en wilde aannames die je hier doet. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » vr 06 nov 2015, 08:34

Idd, artikel Bob Lutz. We zullen zien hoe dit alles zich verder ontwikkelt.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Tom Westendorp » vr 06 nov 2015, 11:31

Bob Lutz is wel het toppunt van pot verwijt ketel. Google maar eens, leuk leesvoer. ;) Ineens is die Piech niet de grootste tiran ooit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen onder vuur na dieselschandaal

Bericht door Touchwood » vr 06 nov 2015, 12:00

Ik lees steun voor mijn opmerkingen over managers!

Stond er onlangs ook niet een stukje in Autoweek over het wangedrag van die Piech?

PS, als ik een bepaald emoticon toevoeg aan het berichtje volgt een error van je forum-software. Wil de boel niet opslaan. Hopelijk geen sjoemelsoftware. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Plaats reactie