Vaag sturen Seat Mii
Re: Vaag sturen Seat Mii
Jullie hebben helemaal gelijk, mijn excuus.
Enige wat ze gedaan hebben is de auto uitlijnen en het onderstel nagekeken. Heeft geen oplossing geboden, auto gaat nog steeds niet lekker rechtuit. 100 euro lichter helaas, deze week weer terug.
Wat ik wel merk de laatste dagen is dat de auto heel erg wind gevoelig is, bij het minste zuchtje gaat hij al uit het spoor. Deze week gaan de winterbanden er ook onder, kijken of dat wat uit maakt.
Enige wat ze gedaan hebben is de auto uitlijnen en het onderstel nagekeken. Heeft geen oplossing geboden, auto gaat nog steeds niet lekker rechtuit. 100 euro lichter helaas, deze week weer terug.
Wat ik wel merk de laatste dagen is dat de auto heel erg wind gevoelig is, bij het minste zuchtje gaat hij al uit het spoor. Deze week gaan de winterbanden er ook onder, kijken of dat wat uit maakt.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13486
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaag sturen Seat Mii
Vervelend zeg! Op winterbanden is mijn auto ook iets nerveuzer.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Vaag sturen Seat Mii
Zoals in vorige postings al aangegeven weet jij het probleem. VW kent dit probleem, echter de garage waar jij naartoe gaat stuurt je met een kluitje het riet in.
Stuurhuis vervangen, of software aanpassen. Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon op je strepen gaan staan en anders een partij herrie gaan lopen schoppen bij de dealer aan de balie. Het liefst met veel klanten erbij. Moet je eens opletten hoe snel ze je wel serieus gaan nemen.
Stuurhuis vervangen, of software aanpassen. Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon op je strepen gaan staan en anders een partij herrie gaan lopen schoppen bij de dealer aan de balie. Het liefst met veel klanten erbij. Moet je eens opletten hoe snel ze je wel serieus gaan nemen.
Re: Vaag sturen Seat Mii
Zover ik weet ben ik de enige op dit forum met dit probleem, het probleem waar jij naar refereert is niet waar ik last van heb. De garage zegt dit ook en daar geef ik ze gelijk in. Ik ga vragen of ik in een andere Mii mag rijden ter vergelijking. Daarna kijken we verder.
HeHo schreef:Zoals in vorige postings al aangegeven weet jij het probleem. VW kent dit probleem, echter de garage waar jij naartoe gaat stuurt je met een kluitje het riet in.
Stuurhuis vervangen, of software aanpassen. Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon op je strepen gaan staan en anders een partij herrie gaan lopen schoppen bij de dealer aan de balie. Het liefst met veel klanten erbij. Moet je eens opletten hoe snel ze je wel serieus gaan nemen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13486
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaag sturen Seat Mii
Wat voor een auto had je hiervoor?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Vaag sturen Seat Mii
VW Lupo en als 2e auto heb ik een Ford S-Max
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13486
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaag sturen Seat Mii
Oke! Ik er had zich hier ook een keer iemand aangemeld die het rijgedrag van de up! ging vergelijken met zijn BMW 5-serie. Dat werkt natuurlijk niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Vaag sturen Seat Mii
Ik heb ook een Daihatsu Cuore gehad Geen problemen daarmee..
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13486
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaag sturen Seat Mii
Oke dan is het inderdaad wel apart dat het de up! niet goed stuurt. Ik denk inderdaad dat het goed is om eens een proefrit te maken in een andere Vagling.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Vaag sturen Seat Mii
Moet je inderdaad zeker even doen, een proefrit in een andere Mii om het te vergelijken. Zoals ik je al meldde, heb ik met mijn Mii nergens last van. En net als jij, heb ik in het verleden ook een Cuore gereden. Die lag veel minder vast op de weg dan de Mii, en was zeker meer gevoelig voor zijwind. Daar heb ik in de Mii nauwelijks last van. Dus als jouw Mii meer gevoelig is voor zijwind dan jouw vroegere Cuore, is er beslist iets niet in orde met de Mii! Veel succes in ieder geval! Hoop voor je dat het opgelost wordt.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Vaag sturen Seat Mii
met mijn mii ook niks geen last.
kan het niet aan de veren of dempers liggen?
zijn die kapot of versleten dan krijg je ook vreemd weggedrag.
kan het niet aan de veren of dempers liggen?
zijn die kapot of versleten dan krijg je ook vreemd weggedrag.
Re: Vaag sturen Seat Mii
Met mijn Mii heb ik hier ook geen last van. Wel heb ik de indruk dat wanneer ik de auto een nachtje geparkeerd heb, met de wielen helemaal naar één kant gestuurd, dat de auto weleens die kant een beetje optrekt, kort na vertrek. Helemaal de andere kant opsturen is dan de oplossing.
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.
Re: Vaag sturen Seat Mii
Ben in bezet van een Seat Mii en had exact hetzelfde probleem. Vaak had ik nergens last van maar soms trok de wagen naar rechts of naar links op de snelweg.
Dit heb ik gemeld bij de dealer. Het stuurhuis is meteen compleet vervangen. Sindsdien nergens meer last van.
Dit heb ik gemeld bij de dealer. Het stuurhuis is meteen compleet vervangen. Sindsdien nergens meer last van.
Re: Vaag sturen Seat Mii
Veelste laat weer een update; dealer heeft de auto weer laten uitlijnen en de sporing iets aangepast zodat de auto beter rechtuit zou rijden. Dit heeft wel iets geholpen maar nog niet 100% tevreden. Zeker met de wind van de afgelopen tijd blijft het een dingetje, het is natuurlijk een lichte auto dus die wordt snel door de wind uit het spoor geduwd, ook spoorvorming in de weg is hij gevoelig voor.
MAAR, ik heb het reservewiel (winterband met velg) in de kofferbak gegooid en dat scheelt een hele hoop.
Zit ook te kijken naar sportveren om het deinen tegen te gaan.
MAAR, ik heb het reservewiel (winterband met velg) in de kofferbak gegooid en dat scheelt een hele hoop.
Zit ook te kijken naar sportveren om het deinen tegen te gaan.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13486
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaag sturen Seat Mii
Mijn up! rijdt zoveel fijner sinds ik hem verlaagd heb!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Vaag sturen Seat Mii
Heb je alleen de veren of alles vervangen?
Petrolhead Tom schreef:Mijn up! rijdt zoveel fijner sinds ik hem verlaagd heb!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13486
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaag sturen Seat Mii
Ik heb een ST schroefset en TT draagarm rubbers.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Vaag sturen Seat Mii
Is het echt zwabberen over de weg? Of merk je dat hij meestal naar 1 kant toe trekt?
Als ik je uitlijnrapport bekijk (wielvluchten) zou hij in theorie iets naar links moeten trekken.
Als dat het geval is, vraag dan of ze de askanteling zo willen verzetten dat hij in theorie naar rechts zou gaan trekken, wielvlucht is namelijk niet af te stellen bij een up, dus dan heft dat elkaar een beetje op
Als het echt zwabberen is, hoeveel bar heb je in je banden? zachte banden geeft ook een zwabber gevoel.
Als ik je uitlijnrapport bekijk (wielvluchten) zou hij in theorie iets naar links moeten trekken.
Als dat het geval is, vraag dan of ze de askanteling zo willen verzetten dat hij in theorie naar rechts zou gaan trekken, wielvlucht is namelijk niet af te stellen bij een up, dus dan heft dat elkaar een beetje op
Als het echt zwabberen is, hoeveel bar heb je in je banden? zachte banden geeft ook een zwabber gevoel.
Re: Vaag sturen Seat Mii
Het is meer dat als je wat meer rechts aanhoud op de rijbaan hij wat naar links wil en vice versa. Ik dacht dat het wielvlucht was wat ze afgesteld hebben maar kan net zo goed iets anders zijn geweest, heb het niet goed onthouden helaas. Had te maken met de eigenschap van de wielen om rechtuit te gaan staan.
Aantal BAR zal ik een checken maar ze zijn niet te zacht aangezien ik ze meestal op 3 bar zet
Aantal BAR zal ik een checken maar ze zijn niet te zacht aangezien ik ze meestal op 3 bar zet
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Vaag sturen Seat Mii
Wat je nu omschrijft lijkt erg op last hebben van spoorvorming op de weg. Daar al aan gedacht? Let eens op of je het overal hebt, of alleen op bepaalde trajecten waar mogelijk door veel vrachtverkeer het wegdek niet meer zo mooi vlak is (ook al zie je dat niet altijd direct).Joch3m schreef:Het is meer dat als je wat meer rechts aanhoud op de rijbaan hij wat naar links wil en vice versa. Ik dacht dat het wielvlucht was wat ze afgesteld hebben maar kan net zo goed iets anders zijn geweest, heb het niet goed onthouden helaas. Had te maken met de eigenschap van de wielen om rechtuit te gaan staan.
Aantal BAR zal ik een checken maar ze zijn niet te zacht aangezien ik ze meestal op 3 bar zet
En 3 bar lijkt me eigenlijk wel wat veel, waardoor je mogelijk iets 'ballon' effect van de band krijg (meer druk op het midden, en minder aan de rand), en daardoor dus ook minder grip. Waar de officiële druk zo rond de 2,2 ligt, zet ik hem op 2,5 , dat lijkt me meer dan genoeg!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l