Sinds een week zijn wij ook een VW UP rijders. Mijn vriendin gebruikt um als primair vervoersmiddel.
Betreft een grijze 4 deurs high up uit 2012 met bijna 38000km op de teller. Leuk modelletje met velgen, mistlampen, navigatie, airco, parkeersensoren, stoelververwarming en kunst lederen bekleding.
Na een week rijden vallen mij 3 zaken op.
1. De motor trilt erg bij stationair.
2. Kraken links achter.
3. Handrem hoog optrekken voordat deze vastzit.
Mocht iemand hier wat over kunnen/willen zeggen dan hoor ik dat graag.
Grt,
Paar vraagjes
-
- Forum eindbaas
Re: Paar vraagjes
1. Al eerder een 3 cilinder gehad? Deze trillen wat meer dan een 4 cilinder..
2. Kraken kan van alles zijn, rubbers van de achterveren inspuiten met Kruipolie wil nog wel eens helpen..
3. Handrem (laten) afstellen..
2. Kraken kan van alles zijn, rubbers van de achterveren inspuiten met Kruipolie wil nog wel eens helpen..
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
dennuus1 schreef:1. Al eerder een 3 cilinder gehad? Deze trillen wat meer dan een 4 cilinder..
Dat inspuiten, waar moet dat precies? Waar zitten die rubbers achter?
-
- Forum eindbaas
Een Up heeft, net als veel auto's de veren naast de schokbrekers staan (achterzijde), dus tussen de achteras en de carrosserie.
Vaak zit er boven en/of onder de veer een rubber tussen, hier kàn gekraak vanaf komen, wat vaak op de lossen is met een beetje vet oid.
Ik weet niet of dit het is, lastig te zeggen vanaf de PC, maar het is een kleine moeite om dit ff te doen, kun je dat uitsluiten..
Vaak zit er boven en/of onder de veer een rubber tussen, hier kàn gekraak vanaf komen, wat vaak op de lossen is met een beetje vet oid.
Ik weet niet of dit het is, lastig te zeggen vanaf de PC, maar het is een kleine moeite om dit ff te doen, kun je dat uitsluiten..
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Zojuist even gedaan! Bedankt voor de beschrijving. Ga zo even een ritje naar huis maken om te kijken of dat het probleem oplost.
En??
Heeft dat inspuiten geholpen?
Ik heb nl ook een irri kraakje maar dan rechtsachter
Heeft dat inspuiten geholpen?
Ik heb nl ook een irri kraakje maar dan rechtsachter

High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Nee helaas niet maar ik denk dat ik te zuinig ben geweest of op de verkeerde plaats heb gespoten haha.