Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Autheo » do 14 jul 2016, 21:23

Riddick schreef: Om nog maar te zwijgen van het kale plaatwerk in het interieur bij de up!.
Naast de VW 3 cilinder motor, was het interieur een nog grotere reden om niet voor een up! (of de andere 2) te kiezen.
Ik had toch van VW verwacht dat ze het "Budget" interieur beduidend zouden aanpassen met de facelift, maar niets is minder waar.
Het blijft grappig hoe smaken kunnen verschillen. Zelf vind ik het juist veel mooier met het zichtbare plaatwerk in de kleur van de auto, dat geeft juist zo'n mooi accent en staat mijns inziens vele malen mooier dan alleen maar saaie plastic bekleding.
Bij het dashboard van de Panda vind ik het leuk zoals ze het hele vierkante thema van de Panda zelf ook in het dashboard laten terugkomen, maar het wordt er wel wat onrustiger van. Dan prefereer ik toch het wat rustiger dashboard van de Vagling.
Tja, voor jou is de 3 cilinder een keuze om niet voor de Vagling te gaan, voor mij is de onzuinige en luidruchtige tweecilinder van Fiat een reden om daar met een grote boog om heen te gaan. Maar goed, ik ben dan ook niet actief op het Fiat forum.... ;)

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » vr 15 jul 2016, 23:50

Autheo schreef:Het blijft grappig hoe smaken kunnen verschillen. Zelf vind ik het juist veel mooier met het zichtbare plaatwerk in de kleur van de auto, dat geeft juist zo'n mooi accent en staat mijns inziens vele malen mooier dan alleen maar saaie plastic bekleding.
Bij het dashboard van de Panda vind ik het leuk zoals ze het hele vierkante thema van de Panda zelf ook in het dashboard laten terugkomen, maar het wordt er wel wat onrustiger van. Dan prefereer ik toch het wat rustiger dashboard van de Vagling.
Tja, voor jou is de 3 cilinder een keuze om niet voor de Vagling te gaan, voor mij is de onzuinige en luidruchtige tweecilinder van Fiat een reden om daar met een grote boog om heen te gaan. Maar goed, ik ben dan ook niet actief op het Fiat forum.... ;)
Verbruik interesseert mijn totaal niet, want in dat geval moet je zeker geen TwinAir Turbo kopen.
Met mijn rij patroon kwam ik van de week uit op 10.33 ltr per 100 Km, na 310 km rijden moest er weer 30 liter benzine bijgevuld worden.
Vooral tijdens korte sportief gereden kilometers zuipt een TwinAir turbo als een Tempelier. :D
Als je er een bejaarde rijstijl op na houd is daarentegen ook 4.3 ltr per 100 Km mogelijk.

btw, ik verwacht ook niet dat de up! TSI bij een sportive rijstijl erg zuinig zal zijn.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » zo 17 jul 2016, 10:46

Man man man ik kan echt niet meer wachten tot die tsi, ik ben ontzettend benieuwd.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » ma 18 jul 2016, 08:40

Ik reed met een stevige rijstijl in een golf 1.0 TSI ruim 1 op 18 dus moet goed te doen zijn :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » ma 18 jul 2016, 09:48

Hallo,

Ik kan dat bevestigen. Na de update naar 115 pk, zoals de beschreven Golf van Kevin, is het verbruik bij onze Polo TSI zelfs nog iets afgenomen (0,2). Gemiddeld verbruikt de Polo in Nederland 5,0 liter / 100 km. In Duitsland met stukken 160 km/h en een heuvelachtige omgeving maximaal 6 liter.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » ma 18 jul 2016, 13:49

edwin blank schreef:Hallo,

Ik kan dat bevestigen. Na de update naar 115 pk, zoals de beschreven Golf van Kevin, is het verbruik bij onze Polo TSI zelfs nog iets afgenomen (0,2). Gemiddeld verbruikt de Polo in Nederland 5,0 liter / 100 km. In Duitsland met stukken 160 km/h en een heuvelachtige omgeving maximaal 6 liter.

Edwin
Dat zijn schitterende waarden! Als de tsi bij 120-130 een stuk zuiniger is (wat ie ook was als 95pk variant in de a1) zie ik geen reden meer om voor een mpi te gaan, afgezien van de aanschafprijs natuurlijk :mrgreen:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door EdUp! » di 19 jul 2016, 09:38

Ik had laatst een Golf 1.0TSI mee als vervangende auto en die reed volgens de BC makkelijk 1 op 22 op de rit met snelweg en stadsverkeer.
Meest opvallend vond ik hoe makkelijk de motor weer startte met de stop&go. Aanslaan en rijden terwijl in de up het lijkt of er een extra slag gemaakt moet worden.

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Guy » wo 20 jul 2016, 20:46

Afbeelding

ŠKODA CITIGO: neue Ausstattungshighlights für den Kleinsten von ŠKODA
› Mehr CITIGO: Alle Ausstattungslinien aufgewertet, Einstiegspreis stabil bei 9.770 Euro
› Mehr Komfort: ŠKODA bietet für den CITIGO ab sofort Climatronic, moderne Infotainmentsysteme und Maxi-Dot-Display an
› Mehr Sicherheit: Regen- und Lichtsensor verfügbar, Doppelkammerscheinwerfer mit integriertem LED-Tagfahrlicht serienmäßig
› Mehr Aha-Effekt: ŠKODA CITIGO lässt sich mit ColorConcept bestellen – das schwarz oder weiß lackierte Dach sorgt für einen schicken Kontrast

Weiterstadt – ŠKODA wertet alle Ausstattungslinien des ŠKODA CITIGO auf und erweitert das Angebot um zahlreiche attraktive Optionen. So punktet der Kleinstwagen ab sofort unter anderem mit dem modernen Infotainmentsystem Swing und der Move&Fun Smartphone-Dockingstation. Serienmäßig stattet ŠKODA den CITIGO mit neuen Doppelkammerscheinwerfern inklusive LED-Tagfahrlicht aus – sie verbessern die Sicht auch bei schwierigen Wetterbedingungen. Typisch ŠKODA verfügt der CITIGO über praktische ,Simply Clever‘-Details. So befindet sich ab der Ausstattungslinie Ambition zum Beispiel serienmäßig ein Regenschirm unter dem Beifahrersitz. Auch in puncto Design setzt der Kleinste von ŠKODA neue Akzente und präsentiert sich auf Wunsch mit knackiger Kontrastlackierung für das Dach. Für Wohlfühltemperaturen im Innenraum sorgt die jetzt für den CITIGO erhältliche vollautomatische Klimaanlage Climatronic. Und das Beste: Der Preis bleibt gleich. Der dreitürige ŠKODA CITIGO Active startet wie bislang bei 9.770 Euro.
dat is wel een hele minimale facelift, zeker in vergelijking met de up!

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » za 23 jul 2016, 15:30

En nog geen TSI motor. :thumbdown:

Im Gegensatz zum Konzernbruder Up, dem VW ein Facelift mit neuem Dreizylinder-Turbo bescherte, beschränkt sich Skoda zum Modelljahreswechsel auf ein frisches Infotainment und neue Extras.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 77587.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » za 23 jul 2016, 15:40

De echte facelift van de Citigo zou naar 2017 verplaats zijn.

Afbeelding

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door NoTVR » zo 24 jul 2016, 17:40

Het onderstel blijft ongewijzigd lees ik. De winst naar 90pk lijkt klein, en vind ik ook te klein. Ik hoop dat de bak het koppel kan hebben. Tunen naar 145pk, B12 onderstel en je hebt een echte budget racer. 115pk lijkt zonder meer mogelijk, maar daarmee wordt het niet de sleeper die je wilt hebben.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » wo 27 jul 2016, 12:14

Vanaf vandaag is de nieuwe Up bestelbaar :)
Net al even zitten klikken Beats up met alles kost 18k in 90PK.
Wie o wie besteld de eerste nieuwe Up bij mij? 8-)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Guy » wo 27 jul 2016, 12:39

kgroot.nl schreef:Vanaf vandaag is de nieuwe Up bestelbaar :)
Net al even zitten klikken Beats up met alles kost 18k in 90PK.
Wie o wie besteld de eerste nieuwe Up bij mij? 8-)
belangrijkste nieuws is natuurlijk dat prijzen voor de 90pk tsi beginnen bij €14970

prijslijst
brochure

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » wo 27 jul 2016, 13:16

http://configurator.volkswagen.nl/samen ... tap=opties" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou ik ben vies teleurgesteld, als ik mijn huidige high up samenstel qua opties kleuren en velgen en tsi kost me dat 18,5k!!! Dat is echt idioot duur want dan heb ik alleen een panoramadak en het beats geluidssysteem. Voor dit geld koop ik liever de seat ibiza fr met 1.0 tsi...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » wo 27 jul 2016, 13:17

Oja en met 1.o 60pk kost ie alsnog 17200, ik denk dat vw nauwelijks nog high ups zal verkopen met deze prijzen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door ABT-UP » wo 27 jul 2016, 13:32

kgroot.nl schreef:Vanaf vandaag is de nieuwe Up bestelbaar :)
Net al even zitten klikken Beats up met alles kost 18k in 90PK.
Wie o wie besteld de eerste nieuwe Up bij mij? 8-)
Heb je een bericht gestuurd

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » wo 27 jul 2016, 14:20

damianw26 schreef:http://configurator.volkswagen.nl/samen ... tap=opties

Nou ik ben vies teleurgesteld, als ik mijn huidige high up samenstel qua opties kleuren en velgen en tsi kost me dat 18,5k!!! Dat is echt idioot duur want dan heb ik alleen een panoramadak en het beats geluidssysteem. Voor dit geld koop ik liever de seat ibiza fr met 1.0 tsi...
Ja en je kunt geen reservewiel plaatsen vanwege de sub woofer en wel een trekhaak maar geen elektrische fietsen (65 kg totaal). Duss om die reden geen Up! meer maar .....zie onderschrift voor weinig
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door lupocor » wo 27 jul 2016, 14:55

vw prijst zichzelf hiermee uit de markt van de stadsauto.
jammer maar voor mij ook voorlopig geen up 1.0 tsi.
dan liever inderdaad een ibiza 1.0 tsi, meer ruimte ,betere wegligging,betere stoelen enz.
of een jonge ibiz 1.2 tsi.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » wo 27 jul 2016, 14:56

Was te verwachten dat de auto dit ging kosten. Een volle 60PK koste al bijna 18 dus hij is goedkoper geworden :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » wo 27 jul 2016, 14:58

http://configurator.volkswagen.nl/samen ... ?code=FGGT" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zit wel een M&M in ipv een houder voor je telefoon als m&m

17.883 euro voor een Tsi High Up! hoop geld voor zo'n leuk klein bakkie maar niet geschikt voor drager met elektrische fietsen en das verdomde jammer.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie