Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
mpc007
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 01:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door mpc007 » vr 23 sep 2016, 08:14

kgroot.nl schreef:De TSI is de kleinste markt in de Up. Vandaar dat VW ervoor gekozen heeft eerst de 60 en 75 pk op de markt te gooien. Ze hadden alleen niet verwacht dat de TSI vraag zo groot zou zijn
Hoe weet men nu wat de kleinste markt is; van de vorige generatie was er helemaal geen TSI dus dat is puur gebaseerd op schattingen. Persoonlijk had ik het wél verwacht, aangezien de TSI het grootste nieuws is en de auto daardoor veel snelwegbestendiger wordt. Klanten die voorheen richting b-segment gingen omdat een ongeblazen 3 cilinder met max 75 pk te mager (voor bijv snelweggebruik, is echt zo imo) was kunnen nu ook terecht voor een Up, en dat is best een groot segment.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » vr 23 sep 2016, 08:21

mpc007 schreef:
kgroot.nl schreef:De TSI is de kleinste markt in de Up. Vandaar dat VW ervoor gekozen heeft eerst de 60 en 75 pk op de markt te gooien. Ze hadden alleen niet verwacht dat de TSI vraag zo groot zou zijn
Hoe weet men nu wat de kleinste markt is; van de vorige generatie was er helemaal geen TSI dus dat is puur gebaseerd op schattingen. Persoonlijk had ik het wél verwacht, aangezien de TSI het grootste nieuws is en de auto daardoor veel snelwegbestendiger wordt. Klanten die voorheen richting b-segment gingen omdat een ongeblazen 3 cilinder met max 75 pk te mager (voor bijv snelweggebruik, is echt zo imo) was kunnen nu ook terecht voor een Up, en dat is best een groot segment.
Onderzocht segment voor de TSI is 7% van de markt en dat laat de verkopen ook wel zien. de 60PK blijft de topper qua verkoop omdat de meeste mensen in dit segment vermogen geen must vinden
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
JEROEN206
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 20 okt 2014, 07:55

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JEROEN206 » vr 23 sep 2016, 08:53

Heb gisteren een High Up TSI besteld , in 3drs versie.
Deze is in Nederland niet leverbaar , maar bij ons in Belgie wel.
Vw High UP! TSI Bluemotion , Drive pakket , DAB+, 135Pk-230NM Vagtechniek ,18"OZ Ultraleggera,KW schroefset.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » vr 23 sep 2016, 10:05

In Nederland is ie inderdaad niet leverbaar als 3 deurs
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » vr 23 sep 2016, 10:06

JEROEN206 schreef:Heb gisteren een High Up TSI besteld , in 3drs versie.
Deze is in Nederland niet leverbaar , maar bij ons in Belgie wel.
Super!! 8-) Welke kleur?

Is het ook mogelijk om hem met de 17 inch velgen te bestellen... volgen de Belgische configurator lijkt dit niet mogelijk??
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
JEROEN206
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 20 okt 2014, 07:55

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JEROEN206 » vr 23 sep 2016, 10:25

GunSpeed schreef:
JEROEN206 schreef:Heb gisteren een High Up TSI besteld , in 3drs versie.
Deze is in Nederland niet leverbaar , maar bij ons in Belgie wel.
Super!! 8-) Welke kleur?

Is het ook mogelijk om hem met de 17 inch velgen te bestellen... volgen de Belgische configurator lijkt dit niet mogelijk??

Ik heb weer een Witte besteld ,
Ja , het is nu vanaf gisteren ook mogelijk om 17" polygon velgen (R pakket) te bestellen.
Vw High UP! TSI Bluemotion , Drive pakket , DAB+, 135Pk-230NM Vagtechniek ,18"OZ Ultraleggera,KW schroefset.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » vr 23 sep 2016, 14:26

kgroot.nl schreef:In Nederland is ie inderdaad niet leverbaar als 3 deurs

Is tie niet bij de (O/Z) buren te bestellen dan evt via de dealer
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » za 24 sep 2016, 08:32

Nope. Althans kan vast wel maar dan word ie duurder dan een 5 deurs ivm importkosten transport etc etc
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » za 24 sep 2016, 11:11

kgroot.nl schreef:Nope. Althans kan vast wel maar dan word ie duurder dan een 5 deurs ivm importkosten transport etc etc

Dus zou je e.e.a. zelf moeten regelen door er heen te gaan, bestellen en dan later ophalen met tandemasser. Zelf regelen RDW etc.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » za 24 sep 2016, 12:12

En dat voor 300 euro tov een 5 deurs :P
Keuren kost 100 euro en dan invoeren transport etc.
Om nog maar te zwijgen over hogere afschrijving en lagere restwaarde ivm import auto
Zou dan gewoon een 5 deurs kopen :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Autheo » za 24 sep 2016, 12:19

kgroot.nl schreef:En dat voor 300 euro tov een 5 deurs :P
Keuren kost 100 euro en dan invoeren transport etc.
Om nog maar te zwijgen over hogere afschrijving en lagere restwaarde ivm import auto
Zou dan gewoon een 5 deurs kopen :lol:
Het zal niet voor niets zijn dat Pon besloten heeft om de 3-deurs niet in Nederland te importeren, ik veronderstel dat de meeste kopers hier een 5 deurs willen. Een 3-deurs lijkt me dan later hoe dan ook als inruiler minder interessant.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » za 24 sep 2016, 12:44

Absoluut de 3 deurs word hier amper verkocht dus is ervoor gekozen alleen op de take up een 3 deurs te verkopen.
Nieuwprijs is 300 euro meer maar met inruil vind ik een 3 deurs al snel 5-700 euro minder waard
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » za 24 sep 2016, 15:03

Kijk qua lijn is een 3 drs. mooier (smaak) dan een 5 drs. (vierkant look).
Hetzelfde zie je bij de Opel Corsa 3 en 5 drs. en de Seat Ibiza 3 en 5 drs. Ibiza heeft echt een coupelijn (schuine daklijn) in de 3 drs. uitvoering.
Maar als je niet zo op de looks let is een 5 drs. handiger in gebruik. En met parkeren natuurlijk, niet zo'n lap deur.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » za 24 sep 2016, 16:05

JoVe schreef:Kijk qua lijn is een 3 drs. mooier (smaak) dan een 5 drs. (vierkant look).
Hetzelfde zie je bij de Opel Corsa 3 en 5 drs. en de Seat Ibiza 3 en 5 drs. Ibiza heeft echt een coupelijn (schuine daklijn) in de 3 drs. uitvoering.
Maar als je niet zo op de looks let is een 5 drs. handiger in gebruik. En met parkeren natuurlijk, niet zo'n lap deur.
En veiliger voor de passagiers achterin bij een evt ongeluk.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

KozzUp!
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 21:40

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door KozzUp! » za 24 sep 2016, 17:27

JoVe schreef:Kijk qua lijn is een 3 drs. mooier (smaak) dan een 5 drs. (vierkant look).
Hetzelfde zie je bij de Opel Corsa 3 en 5 drs. en de Seat Ibiza 3 en 5 drs. Ibiza heeft echt een coupelijn (schuine daklijn) in de 3 drs. uitvoering.
Maar als je niet zo op de looks let is een 5 drs. handiger in gebruik. En met parkeren natuurlijk, niet zo'n lap deur.
Geef mij ook maar een 3 deurs, veel strakker. Heb toch bijna nooit iemand op de achterbank! :)
Volkswagen HIGH UP!, BLACK EDITION, 75pk, Non-BMT

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door EdUp! » ma 26 sep 2016, 10:58

krgoot, het zou PON sieren om de consument die keuze te laten maken.

VW geeft in de reclames hoog op over de 'personalisering' van de up, maar ondertussen worden keuzes juist beperkt.
Wij hadden in eerste instantie interesse in de Mii maar juist door de oplopende lijn van de up kozen wij voor de up!. Het is ook niet lijn die de up meer onderscheidend maakt van de andere twee.
Achterpassagiers hebben wij nauwelijks in de up, daar hebben we andere auto's voor, dus die twee achterdeuren heb ik in praktische zin ook helemaal niet nodig.

Waarom zou een import auto een lagere inruilwaarde hebben. Als de up bij een Duitse dealer vandaan komt is er toch geen reden voor een lagere inruil?

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » ma 26 sep 2016, 11:08

Overal is de markt anders en waarom een incourante auto leveren als deze nooit verkocht word.
Ik heb in alle tijd dat ik de Up verkoop slechts 5 3 deurs Up's verkocht tegenover 800 5 deurs
Import is altijd minder waard. Punt 1 omdat de gebruikte markt voor import auto''s anders is dan de origineel nederlandse markt. En de consument dus ook een import auto minder waard vind.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

mpc007
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 01:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door mpc007 » ma 26 sep 2016, 11:21

Ik vinde 5 deurs ook gewoon niet mooi qua lijn. Echt dealbreaker. Maar de gemiddelde Up! koper boeit dat inderdaad vast niet, denk dat we hier vele malen kritischer zijn de gem. koper. En dat is jammer, maar helaas waar inderdaad.

rousf
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: do 05 jun 2014, 20:18

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door rousf » ma 26 sep 2016, 13:12

EdUp! schreef:krgoot, het zou PON sieren om de consument die keuze te laten maken.

VW geeft in de reclames hoog op over de 'personalisering' van de up, maar ondertussen worden keuzes juist beperkt.
Wij hadden in eerste instantie interesse in de Mii maar juist door de oplopende lijn van de up kozen wij voor de up!. Het is ook niet lijn die de up meer onderscheidend maakt van de andere twee.
Achterpassagiers hebben wij nauwelijks in de up, daar hebben we andere auto's voor, dus die twee achterdeuren heb ik in praktische zin ook helemaal niet nodig.

Waarom zou een import auto een lagere inruilwaarde hebben. Als de up bij een Duitse dealer vandaan komt is er toch geen reden voor een lagere inruil?
Helemaal met EdUp! eens. Hoezo personalisering? Voor lange mensen is een 3-deurs ook veel prettiger. Maak anders een 3 deurs iets duurder als optie..
De dealer in Amsterdam wil best een 3-deurs in Duitsland bestellen, maar dit kost je gewoon 2500 euro extra aan BPM :o

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » ma 26 sep 2016, 13:23

BPM verschil kan niet. Is dan puur bemiddelingskosten ;)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Plaats reactie