Trekhaak

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Honore
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 10:39

Trekhaak

Bericht door Honore » di 21 feb 2012, 08:45

Als ik in de brochure van de Up! kijk, zie ik bij toelaatbaar gewicht aanhangwagen een streepje staan. Betekent dit dat er geen aanhangwagen achter de auto mag of kan?

Kan er eigenlijk wel een trekhaak gemonteerd worden?
Hoe reageert het park distance control hierop? (het derde 'oog' hiervoor zit precies in het midden)

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Trekhaak

Bericht door el coche SEAT » di 21 feb 2012, 09:18

Op een Duits forum lees ik dat een trekhaak niet is toegestaan.

Dit staat ook in de Duitse handleiding die ik laatst doorgekeken heb bij een bezoek aan een Duitse dealer.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Trekhaak

Bericht door up! » di 21 feb 2012, 11:00

Jammer, ik wilde mijn zeiljacht achter de up! slepen :cry: :mrgreen:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Trekhaak

Bericht door eas » di 21 feb 2012, 13:29

ik had ook al ff geinformeerd voor een trekhaak bij http://www.trekhaakcentrum.nl/ en de conclusie was nee ....
we kwamen er achter om ff een kenteken van een up in https://ovi.rdw.nl/Default.aspx in te voeren
bv deze http://link.marktplaats.nl/531215618 , en kijk dan ff bij eigenschapen
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Trekhaak

Bericht door JuP ! » di 21 feb 2012, 13:31

Inderdaad wel jammer....
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Harry
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 21:40

trekhaak

Bericht door Harry » do 22 mar 2012, 21:47

er komt toch een trekhaak voor de up, binnen 14 dagen na deze datum aldus scheuler in Nijkerk de trekhaak is bedoeld voor een fietsendrager.

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Trekhaak

Bericht door Martin33 » za 02 jun 2012, 18:38

Honore schreef:Als ik in de brochure van de Up! kijk, zie ik bij toelaatbaar gewicht aanhangwagen een streepje staan. Betekent dit dat er geen aanhangwagen achter de auto mag of kan?

Kan er eigenlijk wel een trekhaak gemonteerd worden?
Hoe reageert het park distance control hierop? (het derde 'oog' hiervoor zit precies in het midden)
die blijft gewoon piepen omdat er iets in de buurt zit (heb daar ervaring mee met andere autos die ook distance control hadden.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Trekhaak

Bericht door Nemad » zo 03 jun 2012, 22:31

Er komt i.d.d. snel een "trekhaak" beschikbaar die alleen bedoeld is voor een fietsenrek. Waarschijnlijk niet met een "normale" bolvormige kogel (zie "trekhaak" VW Fox 2005). Maximale kogeldruk zal naar alle waarschijnlijklijkheid 50 kg zijn. Bij het monteren van de stekker in de contactdoos zullen de parkeersensoren waarschijnlijk automatisch gedeactiveerd worden (net als bij de pdc op de huidige overige Volkswagen modellen). Maar er is nog niets 100% bekend...........
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: Trekhaak

Bericht door merkx352 » za 16 jun 2012, 11:25

Gisteren weer contact gehad met pon voor de fietsendrager Up , deze is weer afgekeurd omdat deze te laag gemonteerd zou zitten en bij drempels e.d de grond zou raken. Nieuwe aanpassingen zijn gaande en dus ook weer wachten op vrijgave.

Groet eric

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Trekhaak

Bericht door Psycho_Mantis » za 16 jun 2012, 12:30

merkx352 schreef:Gisteren weer contact gehad met pon voor de fietsendrager Up , deze is weer afgekeurd omdat deze te laag gemonteerd zou zitten en bij drempels e.d de grond zou raken. Nieuwe aanpassingen zijn gaande en dus ook weer wachten op vrijgave.

Groet eric
Zou wel goed passen bij de voorbumper, die raakt ook alle drempels...

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Trekhaak

Bericht door Nemad » zo 17 jun 2012, 00:26

Psycho_Mantis schreef:
merkx352 schreef:Gisteren weer contact gehad met pon voor de fietsendrager Up , deze is weer afgekeurd omdat deze te laag gemonteerd zou zitten en bij drempels e.d de grond zou raken. Nieuwe aanpassingen zijn gaande en dus ook weer wachten op vrijgave.

Groet eric
Zou wel goed passen bij de voorbumper, die raakt ook alle drempels...
MISSCHIEN IETS MINDER HARD ER OVERHEEN ?!?!?!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

jouwnaam
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 15:52

Re: Trekhaak

Bericht door jouwnaam » wo 04 jul 2012, 17:06

Nemad schreef:
Psycho_Mantis schreef:
merkx352 schreef:Gisteren weer contact gehad met pon voor de fietsendrager Up , deze is weer afgekeurd omdat deze te laag gemonteerd zou zitten en bij drempels e.d de grond zou raken. Nieuwe aanpassingen zijn gaande en dus ook weer wachten op vrijgave.

Groet eric
Zou wel goed passen bij de voorbumper, die raakt ook alle drempels...
MISSCHIEN IETS MINDER HARD ER OVERHEEN ?!?!?!
Heb ik met mijn Mii ook last van. Heeft helaas weinig tot niets met snelheid te maken. Sommige drempels raakt de voorkant zelfs als ik zowat stil sta. Ziet er allemaal leuk uit, maar van mij mag het best ietsje hoger... Het is toch zeker geen sportwagen?!
Seat Mii Style Sport 60 pk, diepzwart, bijna alle opties :-)

firejohn
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 aug 2012, 09:12

Re: Trekhaak

Bericht door firejohn » ma 06 aug 2012, 09:27

Thule heeft nu een trekhaak om je eigen fietsdrager te kunnen gebruiken.

http://www.thuletowingsystems.com/nl/product/show.html

Plaats reactie