up! GT

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: up! GT

Bericht door oppermii » wo 29 jan 2014, 15:43

Benieuwd naar het verbruik

Abarth
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 10:13

Re: up! GT

Bericht door Abarth » wo 29 jan 2014, 21:02

http://www.autoweek.nl/nieuws/18493/ger ... -prototype

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: up! GT

Bericht door DonkUp » wo 29 jan 2014, 21:04

Is een artikel uit 2012.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: up! GT

Bericht door up! » do 30 jan 2014, 01:21

DonkUp schreef:Is een artikel uit 2012.
Inderdaad, over de GT wordt al meer dan 2 jaar gesproken. Maar nu dan officieel bevestigd :dance: :dance:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: up! GT

Bericht door MicroUp » do 30 jan 2014, 09:48

Volkswagen Nederland heeft niks bevestigd. Ze geven al een tijd te kennen dat de up! GT in productie gaat. Genoemde prijs in de UK is ongeveer € 20.000,- exclusief belastingen. In Nederland zal hier onze BTW en BPM bij komen, ga je al snel naar € 25.000,-. Dit is voor de Nederlandse markt onverkoopbaar.

Kijk maar naar de e-up!, deze heeft een prijs van € 25.000,-, maar wordt niet "los" verkocht en alleen i.c.m. een privé lease constructie. Dit is puur gedaan om zo de consument te trekken naar de e-up! Want welke consument legt nu € 25.000,- voor een A00 segment auto?
Een up! met wat extra's.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: up! GT

Bericht door up! » do 30 jan 2014, 12:00

Natuurlijk gaat de Up GT niet méér kosten dan 18-19K...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: up! GT

Bericht door MicroUp » do 30 jan 2014, 12:20

up! schreef:Natuurlijk gaat de Up GT niet méér kosten dan 18-19K...
Laat ik het zo zeggen, natuurlijk heb ik hier de juiste info. :)
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: up! GT

Bericht door oppermii » do 30 jan 2014, 14:14

Kies svp 1 topic ipv crossposten, of denkt men daar hier anders over?

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: up! GT

Bericht door up! » do 30 jan 2014, 18:54

MicroUp schreef:
up! schreef:Natuurlijk gaat de Up GT niet méér kosten dan 18-19K...
Laat ik het zo zeggen, natuurlijk heb ik hier de juiste info. :)
We zullen het zien. VW is er alles aan gelegen de up! goed in de markt te zetten. Dat hebben ze sinds de introductie prijstechnisch zeer goed gedaan en bij de GT zullen ze dat ook doen. De GT gaat zeker geen 25K kosten.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: up! GT

Bericht door MuziekUP » za 01 feb 2014, 10:08

Een kale basis Up GT zal misschien voor 18K/19K te koop zijn, maar dan zonder radio, M+M, airco/climatronic etc. en vervolgens kom je met o.a. deze "extra's", metallic lak en nog wat dingetjes alsnog boven de 20K........
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

upfan
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 17:55

Re: up! GT

Bericht door upfan » za 01 feb 2014, 12:49

25 zal ie nooit gaan kosten aangezien de Fiesta ST dit al ongeveer kost en dan krijg je een beladen auto.
Ik denk ook dat het rond de 20 zal worden.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: up! GT

Bericht door --BUMP-- » za 01 feb 2014, 16:11

upfan schreef:25 zal ie nooit gaan kosten aangezien de Fiesta ST dit al ongeveer kost en dan krijg je een beladen auto.
Ik denk ook dat het rond de 20 zal worden.
Precies, een Polo GTI heb je voor 26.000 euro, zou een beetje vreemd zijn als een up GT op 25.000 zou uitkomen.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: up! GT

Bericht door up! » za 01 feb 2014, 16:13

Inderdaad, gaat gewoon 19K kosten, met wat opties 21K en dan heb je 'm met wat korting voor zo'n 20K. Wordt een echte bom, deze auto.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: up! GT

Bericht door DonkUp » za 01 feb 2014, 17:48

Laten we eerst even wachten tot Volkswagen met een officieel bericht komt. Tot die tijd blijft het speculeren
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: up! GT

Bericht door Pop Up! » za 01 feb 2014, 18:34

DonkUp schreef:Laten we eerst even wachten tot Volkswagen met een officieel bericht komt. Tot die tijd blijft het speculeren
Dat klopt! En dat doen we inmiddels al 2 jaar lang... :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » zo 02 feb 2014, 16:30

Als hij 25k gaat kosten verkoopt VW er niet één. Ik ben behoorlijk fan van de Up! GT maar 25k is veel en veel te veel. Daar heb je een nieuwe Polo GTI voor. Daar kiest iedereen in dat geval dan voor dus dat zal niet lukken. Hij moet als een concurrent voor de Mini One in de markt gezet worden. Ruitjesbekleding, dat soort zaken moet er allemaal in dan heb je kans dat je de groep mee kunt pakken die vroeger in de Golf GTI MK1 hebben gereden ook kunt verleiden om nog eens wat cash op de balie te smijten bij de dealer.

Verder voor wat betreft die stickers hier boven. Dat zegt me werkelijk helemaal niks. Die kan ik ook uitdraaien en op een willekeurige turbo plakken. Ik geloof nog steeds niet dat die onderneming originele onderdelen van de UP GT kan verkopen. Dat zou VW tot de eerste fabrikant maken die onderdelen van een prototype verkopen aan een derde.

Daarbij is volkswagen verantwoordelijk voor het wel en wee van die onderdelen. Een consument mag er van uitgaan dat zo'n onderdeel een tijdje mee gaat. Volkswagen moet dat garanderen. Dat kan dus niet bij prototype onderdelen. Ook bijna niet bij onderdelen die in een hele kleine serie gemaakt zijn. Denk aan een Veyron. Daar maken ze ook verlies op.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: up! GT

Bericht door SuperEd » ma 03 feb 2014, 18:57

oppermii schreef:Benieuwd naar het verbruik
Hmmmmm als je niet boven de 80 komt, geen tegenwind hebt, op tijd schakelt,
laat uitrollen, het niet beneden nul is...............

1 op...............10-11-12 of zo iets.

Maar ga je op het gas.................... tsja dan wordt zelfs een " gewone" UP
grootverbruiker :auto-layrubber:
Dus zal deze wel 1 op 7 halen (natuurlijk wordt de fabrieksopgave dan 1 op.......19 :roll: :roll:

Tijd zal het leren.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » ma 03 feb 2014, 19:11

Het verbruik is voor mij bij dit soort auto's totaal van ondergeschikt belang. Ik zou het fantastisch vinden als VW de ballen heeft om er een close ratio bak in te zetten of tenminste als optie aan te bieden. Maar dat zal wel niet. Want dan is het ding door de Co2 uitstoot direct onverkoopbaar.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: up! GT

Bericht door RobertJ » di 04 feb 2014, 01:43

SuperEd schreef:
oppermii schreef:Benieuwd naar het verbruik
Hmmmmm als je niet boven de 80 komt, geen tegenwind hebt, op tijd schakelt,
laat uitrollen, het niet beneden nul is...............

1 op...............10-11-12 of zo iets.
Je weet dat een turbo het rendement verhoogd? Als de up gt dezelfde aanpassingen als de bmt zou hebben, zou deze zuiniger zijn dan de gewone up!

Sent from my XT897

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: up! GT

Bericht door up! » di 04 feb 2014, 02:00

Inderdaad, ik denk dat de up! GT de zuinigste wordt van alle up's... Zeker ook omdat ie wat later komt en er ongetwijfeld weer wat grammetjes CO2 vanaf gaan, net zoals bij de nieuwe Polo die weer als 14% bijteller wordt geleverd dankzij zuinigere motoren.

Ik vind een close ratio versnellingsbak niet zo'n goed idee. Doe maar gewoon dezelfde versnellingsbak als in de andere up's maar dan met 6 versnellingen. De turbomotor levert al genoeg trekkracht, een close ratio bak lijkt me niet echt nodig. En het is wel zo fijn als je op de snelweg gewoon 1 op 20 kunt blijven rijden. Want als ik een GT koop, dan wordt ie ook ingezet als lange afstands cruiser... :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie