Pagina 10 van 13

Re: up! GT

Geplaatst: di 04 feb 2014, 08:28
door JCC
Ik kan me niet voorstellen dat deze 25.000 gaat kosten.
Denk eerder 16.500-17.500 EUR voor een kale. En als je wat dingen aan de optielijst aankruist zal het wel snel de 20.000 aantikken.
Wat de GT de GT maakt is alleen maar een turbo, schijfremmen achter, verlagingsveren, GT velgen, iets andere stoelen en misschiens een aanpassing in de voorbumper.

Maar het belangrijkste nieuws is dat het dalijk een volkswagen wordt met 110pk en 850kg. Zowat identhiek aan de Golf 1 GTI. 8-) 8-)

Welke nieuwe auto's voor onder de 20.000 EUR hebben meer dan 100pk?
- ford fiesta 1.0 sport 125pk 19.000EUR
- renault twingo 1.6 133pk 19.990EUR
- renault twingo TCe 100 102 pk 14.990EUR
- mazda 2 1.5 GT-M 102pk 18.190EUR

Niet allemaal 3 cilinders maar toch. Wel voornamelijk 100kg zwaarder dan de UP.
Hopelijk kan de UP GT wat nieuw leven in de kleine hot hatch genre blazen.
Zou toch o zo leuk zijn als vlotte a-segment autos populair gaan worden. Herleven we de 80's weer. :mrgreen:
En dat mijn zoontje van 4 straks over 14 jaar een afgeragde UP GT koopt.

Re: up! GT

Geplaatst: di 04 feb 2014, 09:56
door RobertJ
Over mijn opmerking van zuinigheid, dat werkt niet met een cr bak natuurlijk ;)

Sent from my XT897

Re: up! GT

Geplaatst: di 04 feb 2014, 12:08
door henri
Als de Up GT komt, is het niet te hopen dat deze zó verschilt van de anderer modellen als de Lupo GTI dat deed. Door o.a. een zesbak, aluminium carrosseriedelen etc. was deze belachelijk duur.

Een Polo GTI 2001 en een Lupo GTI 2002 hadden exact dezelfde motor, waarbij de Polo slechts 9 kg zwaarder was. De Polo kostte in 2001 € 18.446 euro; de Lupo bij de introductie in 2002 al 21.225 euro. Dat is al zo een prijsverschil van 2.779 euro, wat je meer betaalde voor een klasse lagere auto.

Wanneer VW gebruik gaat maken van een (softwarematig iets aangepaste) 1.0 TSI uit de toekomstige Polo BlueMotion en de optische verschillen beperkt tot andere bumpers, sportievere stoelen met ruitjesstof en een tellerunit met centrale toerenteller met daarbij een lange optielijst, dan kunnen de kosten laag gehouden worden en is een kale prijs van 18 mille misschien haalbaar.

Re: up! GT

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 14:04
door EdUp!
Met de introductie van de nieuwe Twingo en nieuwe 108 (de C1 en Ayo zullen snel volgen) kan VW wel eens gaan besluiten om de upGT binnenkort op de markt te brengen. Dat is een goede mogelijkhied om de buzz snel weer richting de up! te buigen en weg van de concurrenten.

Re: up! GT

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 14:13
door Tom Westendorp
EdUp! schreef:Met de introductie van de nieuwe Twingo en nieuwe 108 (de C1 en Ayo zullen snel volgen) kan VW wel eens gaan besluiten om de upGT binnenkort op de markt te brengen. Dat is een goede mogelijkhied om de buzz snel weer richting de up! te buigen en weg van de concurrenten.
En ook hoognodig want Renault heeft al aangegeven dat de Twingo RS ook van het nieuwe model gaat komen. Ik weet niet of iemand hier wel eens met een RS product te maken heeft gehad, maar dat zijn donders vermakelijke totaalpakketjes kan ik u melden. Daar krijgt VW een zware dobber aan.

Re: up! GT

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 10:40
door MicroUp
Ik vind dit wel een leuke discussie.

Volgens mijn gegevens wil VW graag volume maken met de up! Keiharde aantallen zijn van belang voor het VAG Concern. Stel eens de vraag: Gaan ze met de up! GT volume maken?

Re: up! GT

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 15:32
door EdUp!
Wie gisteren VPRO Tegenlicht heeft gekeken weet nu dat de E-up vele malen belangrijker is voor VW dan de upGT.

Re: up! GT

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 16:36
door Touchwood
Ja, zou die trend, dat jongeren niet zo eigen-auto-minded meer zijn zich ook in Nederland voordoen? Als ik het enthousiasme hier op het forum lijkt het er nog niet erg op.

Re: up! GT

Geplaatst: di 18 feb 2014, 00:17
door GasDwerg
x

Re: up! GT

Geplaatst: di 18 feb 2014, 06:21
door Touchwood
Nou, niet enkel, maar wel veel toch? ;-)

Re: up! GT

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 17:28
door john
in de laatste autoweek bevestigen ze dat er een up gt komt met de zelfde motor die in de taigun zou moeten komen.(mini suv van volkswagen die op een aangepaste bodem van de up moet komen in 2015-16) De motor die daar in komt debuteerd in de up gt (dit staat zo letterlijk in de autoweek.)
inderdaad een 3 cylinder turbo met 110 pk en 175 nm ben benieuwd of hier iemand anders ook iets van vernomen heeft via een andere bron.
van mij mag ie komen.

Re: up! GT

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 19:50
door oppermii
Mogen ze wel opschieten, straks is de Mii Cupra er eerder ;-)

Re: up! GT

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 22:26
door MiiRens
oppermii schreef:Mogen ze wel opschieten, straks is de Mii Cupra er eerder ;-)
Zal eerder de Mii FR worden.

Een Cupra zal toch minstens 150 pk moeten hebben. De VW tegen hanger wordt dan de UP! R met 4-motion ..... En toen ging de wekker. :cry:

De Lupo GTI was ( is) ook een hele leuke auto, dus een up GT / mii FR met 110 pk zal dat zeker ook worden. Moet je eens kijken wat ze nu vragen voor een Lupo GTI.

Re: up! GT

Geplaatst: zo 23 mar 2014, 17:31
door Riddick
Het laatste verhaal hierover is, dat die 3 cilinder turbo stabiel fuctioneerd met 95 pk en zeer spaarzaam is.
Er moet wel een andere versellingsbak toegepast worden op het hogere koppel te kunnen verwerken.

Re: up! GT

Geplaatst: zo 23 mar 2014, 19:05
door Tom Westendorp
Ik ben benieuwd, maar geloof ondertussen niet meer in een up! GT. Echt dom van VW maar dat gaan ze straks wel zien als ze doorhebben hoe verschrikkelijk veel Twingo RS'en Renault gaat verkopen. Er is echt markt voor dit soort auto's je moet ze alleen niet zo maken zoals de Lupo GTI dan worden ze te duur.

Re: up! GT

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 14:06
door Riddick
Fiat heeft nu ook een 105 pk TwinAir die waarschijnlijk ook verkrijgbaar gaat worden in de Panda.
De nieuwe Peugeot 108 heeft 3 cilinders van 1.0 ltr 68 pk en 1.2 ltr 82 pk en er zou ook al een Peugeot 108 GTI in de pijplijn zitten met een 3 cilinder 1,2-liter e-THP motor, er zijn twee versies, de eerste levert 110 pk, de tweede 130 pk.

Persoonlijk denk ik dat we op de 2de generatie up! moeten wachten voor snellere modellen.
De tweede generatie up! zou op de 23cm langere "Space up!" EVO bodemgroep komen, naast 23 cm meer wielbasis zou EVO staan voor aangepaste "motorbalken" die het mogelijk zou moeten maken om de 1.2 ltr TSI toe te passen in de tweede generatie up!.
Verder is de EVO bodemgroep noodzakelijk voor een Audi versie.
Die zou minimaal een 1.2 ltr TFSI met 86 pk en/of Audi's nieuwe 1.5 liter TFSI 3 cilinder met 130 pk en 200 Nm onder de kap krijgen.

Re: up! GT

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 15:24
door Tom Westendorp
Ik zou het echt dom vinden als Volkswagen de volgende generatie met 23 centimeter laat groeien. Dan is het in één klap geen kleine auto meer. Hebben ze bij de generatie daarna weer de mogelijkheid om een model onder de up! te plaatsen. Groei is niet meer nodig in dit segment. Kijk naar het nieuwe trio, amper groter dan de vorige generatie aygo/107/c1.

Re: up! GT

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 15:37
door Menaz
Onder dat Ieniemienie motorkapje passen niet zoveel pk'tjes ben ik bang.

Re: up! GT

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 17:04
door Tom Westendorp
Menaz schreef:Onder dat Ieniemienie motorkapje passen niet zoveel pk'tjes ben ik bang.
Onzin. De 1.0 turbo motor uit de concept car is al uitvoerig getest. Het kan wel maar het kost VW waarschijnlijk te veel.

Re: RE: up! GT

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 17:30
door NoTVR
Als je ziet hoe de uitlaat van de cilinders direct op de katalysator zit, moet het wel een kunstwerkje zijn.