1 nadeel van dat hill hold..
Op vakantie was de parkeerplaats een steile oprit omhoog.
Met gedoseerd achteruit eraf rijden (dus met de koppeling in en met de rem achteruit rollen) bleef ie telkens even op de hill hold hangen.
Dus ik moest de handrem gebruiken om normaal achteruit te rollen.
Verder is de hill hold heel handig.
Al betrap ik me erop dat ik nog regelmatig de handrem gebruik bij hellingen (parkeergarage's en zo).
Hillhold laten aanpassen
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 224
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32
Re: Hillhold laten aanpassen
Ik heb ham van middel (= standaard) naar lang laten zetten. Is net een fractie langer. Werkt prima en he tzal zeker geen rokende of kromme schijven op gaan leveren. Ik heb trouwens ook niet de optie om het uit te zetten. Het staat standaard altijd aan en ik zou ook niet anders willen.
Re: Hillhold laten aanpassen
Heb vele jaren in de bergen gereden in Oostenrijk en ik wou dat ik het toen al had.Ron UP schreef:Ik ben benieuwd of er al mensen zijn, die hun hillhold hebben laten aanpassen?
Hoe staat deze standaard in gesteld? Kort, middel of lang?
De optie lang lijkt me wel wat gezien we de bergen ingaan aankomende week.
Bevalt het?
Ik vindt het geweldig, daar ga je nog heel veel plezier van hebben.
Vooral als je bijvoorbeeld halverwege een klim bent, m.a.w. net tussen 2 bochten in en je moet gedwongen stoppen
en dan weer optrekken.
En de standaard instelling is echt wel genoeg, vooral in de bergen, koppeling los en weg.........
Enne.....tip: koppeling niet laten slepen, zo snel mogelijk los laten en de motor z'n werk laten doen
Succes.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: Hillhold laten aanpassen
Nou, gisteren vertrokken naar Oostenrijk, gelijk ff langs Vagtechniek om alles te laten aanpassen. Bochtverlichting,parkeerlicht,cominghome,teardrop,verbruiksweergave en zo ook de hillhold naar "laat" laten aanpassen.
Nu zijn we inmiddels vlakbij Oostenrijk aangekomen en heb t al een paar keer moeten gebruiken
Ik moet zeggen dat hij net ff beter is dan de standaard instelling.
Geen overbodige luxe dus
Blij met m'n nieuwe vcds
( ja, zoon vagcom kabel heb ik altijd gehad bij m'n VW. transporters maar daar kan de Up niet op helaas....ik heb er toen altijd zelf veel mee ge-experimenteerd, waar de nieuwe versie te bestellen behalve Gerrit Speek? )
Nu zijn we inmiddels vlakbij Oostenrijk aangekomen en heb t al een paar keer moeten gebruiken
Ik moet zeggen dat hij net ff beter is dan de standaard instelling.
Geen overbodige luxe dus
Blij met m'n nieuwe vcds
( ja, zoon vagcom kabel heb ik altijd gehad bij m'n VW. transporters maar daar kan de Up niet op helaas....ik heb er toen altijd zelf veel mee ge-experimenteerd, waar de nieuwe versie te bestellen behalve Gerrit Speek? )
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Hillhold laten aanpassen
Haha niet om gemeen te zijn maar ben je niet snel genoeg dan? Ik ben altijd eerder met wegtrekken dan de hillhold los laat.
Maar wel fijn dat de optie er is en dat jij er baat bij hebt. Belangrijker nog... Fijne vakantie!!!
Maar wel fijn dat de optie er is en dat jij er baat bij hebt. Belangrijker nog... Fijne vakantie!!!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: Hillhold laten aanpassen
In mijn vorige auto een VW Polo BlueMotion zat ook Hillhold standaard. Ben er 3x mee naar Oostenrijk geweest in juni en zijn naar de GrossGlockner, Silveta hochalpenstrasse, Krimmler wasserfalle geweest. Hillhold werkt perfect. Alleen was het enige nadeel van de BM als ergens bergop halverwege moest stoppen de hillhold goed werkte maar je plankgas moest geven om weg te komen. De motor smoorde gewoon, maar als je bij 2000 toeren was ging die als de spreekwoordelijke brandweer vanwege de turbo. Heerlijk was dat berg op in 2e versnelling en dan net boven de 2000 toeren met 40-50 berg op.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Hillhold laten aanpassen
Haha.....toevallig hebben wij net vanmiddag de Grossglockner pass gedaan. Man man, die was best pittig!! De Up had er best moeite mee hoor. Constant in zn 2 naar boven, rond de 4000 toeren gehouden. Hillhold werkte prima
Maar de Up mist echt koppel, bij ff stilstand rook je de koppeling best
Maar de Up mist echt koppel, bij ff stilstand rook je de koppeling best
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Hillhold laten aanpassen
Toeren zijn dan de beste remedie inderdaad. Ik heb eens in de file gestaan op zo'n bergpas met een 500 twinair. Dan is het ineens minder leuk als zo'n tor een turbogat heeft van hier tot Tokyo. Het is of niks of banden roken. Dan gaat het met de up! wel makkelijker.Ron UP schreef:Haha.....toevallig hebben wij net vanmiddag de Grossglockner pass gedaan. Man man, die was best pittig!! De Up had er best moeite mee hoor. Constant in zn 2 naar boven, rond de 4000 toeren gehouden. Hillhold werkte prima
Maar de Up mist echt koppel, bij ff stilstand rook je de koppeling best
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ