Pagina 2 van 2

Re: Waarom de Up?

Geplaatst: zo 05 aug 2012, 14:57
door šváb
TV_UP! schreef:en ze hebben ook een lupo en een fox gehad zijn toch echt a segment auto`s
True! De filosofie van dat Duitse mannetje met dat snorretje was toch een auto voor iedereen, dus ook voor het gewone volk.

Dat VW de afgelopen 10 jaar wat "hoger is gaan poepen dan het gaatje zit" geeft natuurlijk een vertekend beeld.

Re: Waarom de Up?

Geplaatst: zo 05 aug 2012, 16:45
door oubaasje
šváb schreef:
TV_UP! schreef:en ze hebben ook een lupo en een fox gehad zijn toch echt a segment auto`s
Dat VW de afgelopen 10 jaar wat "hoger is gaan poepen dan het gaatje zit" geeft natuurlijk een vertekend beeld.
Das verstehe ich im Moment nicht

Bitte um Erklaerung

Adrian

Re: Waarom de Up?

Geplaatst: zo 05 aug 2012, 23:20
door šváb
oubaasje schreef:
šváb schreef:
TV_UP! schreef:en ze hebben ook een lupo en een fox gehad zijn toch echt a segment auto`s
Dat VW de afgelopen 10 jaar wat "hoger is gaan poepen dan het gaatje zit" geeft natuurlijk een vertekend beeld.
Das verstehe ich im Moment nicht

Bitte um Erklaerung

Adrian
VW pretendeert "premium" te zijn maar dat is het natuurlijk niet. Laten we eerlijk zijn. ;)

Re: Waarom de Up?

Geplaatst: ma 06 aug 2012, 00:05
door stUp!
Nou ja als ik kijk naar de Up! en naar de C1 dan is de Up! toch meer premium ;) maar als je kijkt wat Pon er van bakt.... :|

Re: Waarom de Up?

Geplaatst: ma 06 aug 2012, 09:51
door inMnUppie
Ik wilde een waardige opvolger voor mijn VW Golf IV. Maar hij mocht kleiner en goedkoper, moest zuiniger en luxer (Mijn Golf was een kale versie met 75pk). En toch liefst weer een VW, kan er niets aan doen, maar auto is ook een stukje emotie.

De UP is dus een VW :D , en ziet er erg goed uit kwa design. Na ruim 2 uur proefrijden met 3 personen in een 60 en 75pk versie was ik overtuigd van de goede wegligging en uitvoering, zitcomfort en ergonomie, die ik al jaren gewend ben. Ook het zovaak genoemde 'saaie' dashboard vind ik juist super mooi! Maar dat is weer persoonlijk. Dat het stuur niet in diepte verstelbaar is kan een nadeel zijn, maar voor mij niet. De grote deuren vind ik heel fijn. Het rijdt gewoonweg geweldig, als een volwassen auto. En de 2 deurs versie in high line uitvoering ziet er lekker sportief uit.

Ook het laadvermogen: de handige dubbele bodem (voor losse spullen en flessen van de slijter, ik heb er bakken in geplaatst), vouwkrat en bierkrat passen zonder verstellingen (met dubbele bodem in gebruik), tenor saxofoon past ook gewoon. Dus niks verstellen of schuiven van achterbank. Erg handig.

Ik heb nog wel proefgezeten by Toyota Yaris/Aygo, maar dat was het dus niet. Franse auto's is het niet voor mij en Kia Picanto had gekund, maar heb ik na de UP proefrit niet meer geprobeerd. Ik was overtuigd van mijn keuze. En dat is ook best een goed gevoel. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar daar denk ik nu toch niet meer aan ;)

Re: Waarom de Up?

Geplaatst: ma 06 aug 2012, 10:09
door sneeuw
inMnUppie schreef:Ik wilde een waardige opvolger voor mijn VW Golf IV. Maar hij mocht kleiner en goedkoper, moest zuiniger en luxer (Mijn Golf was een kale versie met 75pk). En toch liefst weer een VW, kan er niets aan doen, maar auto is ook een stukje emotie.

De UP is dus een VW :D , en ziet er erg goed uit kwa design. Na ruim 2 uur proefrijden met 3 personen in een 60 en 75pk versie was ik overtuigd van de goede wegligging en uitvoering, zitcomfort en ergonomie, die ik al jaren gewend ben. Ook het zovaak genoemde 'saaie' dashboard vind ik juist super mooi! Maar dat is weer persoonlijk. Dat het stuur niet in diepte verstelbaar is kan een nadeel zijn, maar voor mij niet. De grote deuren vind ik heel fijn. Het rijdt gewoonweg geweldig, als een volwassen auto. En de 2 deurs versie in high line uitvoering ziet er lekker sportief uit.

Ook het laadvermogen: de handige dubbele bodem (voor losse spullen en flessen van de slijter, ik heb er bakken in geplaatst), vouwkrat en bierkrat passen zonder verstellingen (met dubbele bodem in gebruik), tenor saxofoon past ook gewoon. Dus niks verstellen of schuiven van achterbank. Erg handig.

Ik heb nog wel proefgezeten by Toyota Yaris/Aygo, maar dat was het dus niet. Franse auto's is het niet voor mij en Kia Picanto had gekund, maar heb ik na de UP proefrit niet meer geprobeerd. Ik was overtuigd van mijn keuze. En dat is ook best een goed gevoel. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar daar denk ik nu toch niet meer aan ;)
:) Goed te zien dat mensen van VW Golf zich ook in een UP! zien rijden. Ik heb zelf altijd het idee dat vooral Golf rijders 'hard, maar flexibele'-autorijders zijn. Je ziet ze enorm veel, en ook door jonge mensen die ze op pimpen.

De Toyota Yaris heeft 100pk, ik vond hem zelf (Hybride + automaat) heeeeerlijk rijden, maar te duur :-( (denken aan 19 - 22.5k)