Een nieuw autodeelconcept: SplitCar

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
SplitCar
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 10:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Een nieuw autodeelconcept: SplitCar

Bericht door SplitCar » vr 20 mei 2016, 13:32

lupocor schreef:er zijn natuurlijk veel dingen die dan goed geregeld moeten worden.
denk aan; wie wast de auto,wie betaald de rekening van onderhoud ,wie draait erop voor de kosten als er iets kapot gaat enz.
waarschijnlijk zal de eigenaar het allemaal moeten regelen en de rest kan er van genieten.
daar zit de eigenaar van de auto niet op te wachten denk ik.
denk dat het beter zou zijn dat je gezamenlijk een auto koopt en goed op papier zet hoe je alles gaat regelen(onderhoud tanken ,wassen enz).
ook zul je problemen tegenkomen zoals; meerdere mensen dezelfde tijd de auto willen gebruiken,lange tijd de auto gebruiken (weekeindje weg) enz.
neemt niet weg dat het een mooi idee is (splitcar) maar makkelijk zal het niet worden.
Dank voor je reactie! Voor de praktische zaken die je nu opnoemt hebben wij een standaardcontract liggen. Deze is naar 'smaak' aan te passen door de autobezitter. We noemen dit de spelregels van de auto. Hierin worden afspraken vastgelegd als inderdaad het wassen van de auto, hoe lang van tevoren je gebruik moet aangeven, hoe je het doet met sleutels van de auto etc. Zoals gezegd, hier hebben we een standaard format voor dat gemakkelijk door de gebruikers aan te passen is.

Wat betreft de kosten; de autobezitter betaalt altijd de vaste lasten. Net als hij/zij zou doen wanneer hij de auto niet zou splitten. De autobezitter stelt dan ook vooraf een kilometerprijs vast. Deze kilometerprijs is inclusief benzine, onderhoud, afschrijving, belastingen, verzekering etc. Dus het is een all-in prijs die voor alle overige communityleden geldt en de vaste lasten zal dekken.

Gebruikersavatar
SplitCar
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 10:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Een nieuw autodeelconcept: SplitCar

Bericht door SplitCar » vr 20 mei 2016, 13:55

Touchwood schreef:
SplitCar schreef:
Touchwood schreef:Ik wil mijn auto niet delen.
Gelukkig hoeft dat ook niet :-). Maar mag ik vragen wat je tegenhoudt om je auto te delen?
Zeker mag dat. Een aantal praktische overwegingen worden hierboven al gegeven. De essentie is echter, dat een auto eigen persoonlijk vervoer is. Jouw idee haalt dat onderuit.

Het is net zoiets als carpoolen. Dat werkt maar voor een hele kleine groep. Verder is het slechter dan openbaar vervoer.

Gaat niet werken. Je kunt beter een goedkope taxidienst aanbieden. In stedelijke gebieden dan.
Wij zijn een iets andere mening toegedaan. Vergeet niet dat we afgelopen jaar al 90.000 autodelers in Nederland hadden en dit aantal ieder jaar stijgt. We hebben de laatste tijd ook veel mensen gesproken die hier wel degelijk iets in zien. Er zijn veel mensen die een auto puur zien als (duur) vervoersmiddel maar er toch regelmatig gebruik van maken. Voor die doelgroep is een oplossing als deze zeer interessant geloven wij.

Feit blijft, en wat ik ook concludeer uit de reacties hier so far is dat we hier mee een hele specifieke doelgroep aanspreken en het niet voor iedereen aantrekkelijk is. Juist daarom is de feedback die jullie hier plaatsen voor ons erg waardevol, waarvoor dank!

Gebruikersavatar
SplitCar
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 10:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Een nieuw autodeelconcept: SplitCar

Bericht door SplitCar » vr 20 mei 2016, 14:04

Joch3m schreef:Ik vind het wel een grappig idee maar een beetje overbodig als ik mn auto wil delen met familie of vrienden, daarvoor heb ik immers geen site voor nodig. Als ik hem wil delen met een community (en dus vreemden) dan bestaat https://www.snappcar.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; toch al? Nu heb ik niet het hele idee uitvoering bestudeert maar een soortgelijk idee bestaat dus al.
Jochem, Snappcar positioneert een auto als 'verdienmodel' voor particulieren en is gebaseerd op eenmalig verhuren van je auto aan een random andere gebruiker van Snappcar. Ons idee van een community is gezamenlijk besparen en met een vaste, vertrouwde groep mensen gebruik maken van een auto. Je hebt gelijk dat Snappcar inderdaad ook opereert in de markt van het autodelen, maar zij geven daar wel een heel ander invulling aan.

Voor wat betreft delen met vrienden of familie; dat zou je inderdaad zelf kunnen regelen. Echter is het slechts één van de toepassingen van SplitCar. Wij verwachten dat dit met name tussen buurtgenoten gebruikt zal worden. Dan wil je toch dat alles goed geregeld is en je ook op een heldere, eerlijke manier de kosten van het gebruik van de auto kan verdelen. In die context is het platform van SplitCar ideaal om buurtgenoten te vinden en vervolgens gemakkelijk de auto ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken met meerdere mensen.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Een nieuw autodeelconcept: SplitCar

Bericht door Touchwood » vr 20 mei 2016, 18:20

Ik wil toch m'n auto niet delen. Het idee alleen al.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
SplitCar
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 10:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Een nieuw autodeelconcept: SplitCar

Bericht door SplitCar » za 21 mei 2016, 11:49

Touchwood schreef:Ik wil toch m'n auto niet delen. Het idee alleen al.
En dat is ook helemaal prima. In ieder geval bedankt voor het delen van je mening!

Plaats reactie