up! GT

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: RE: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 mar 2014, 17:33

NoTVR schreef:Als je ziet hoe de uitlaat van de cilinders direct op de katalysator zit, moet het wel een kunstwerkje zijn.
Klopt. Het zou mij niet verbazen als er sprake is van een blok dat compleet anders is dan het blok dat nu in de up! ligt en daardoor dus ook een stuk duurder wordt. Aan de andere kant heeft het spruitstuk op deze manier natuurlijk al aardig wat weg van een spruitstuk waarop een turbo aangesloten kan worden. Ik weet alleen niet hoe het met de ruimte achter de motor zit. Er zal geen enorme turbo op een up! GT hoeven zitten. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: up! GT

Bericht door Menaz » ma 24 mar 2014, 19:19

Denk dat de turbo in het dashboardkastje komt. ;)
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: up! GT

Bericht door JuP ! » ma 24 mar 2014, 20:05

Menaz schreef:Onder dat Ieniemienie motorkapje passen niet zoveel pk'tjes ben ik bang.
Gewoon a la de nieuw Twingo, motor achterin leggen. Kan het meteen een achterwielaandrijver worden........ :lol:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: up! GT

Bericht door Riddick » ma 24 mar 2014, 20:27

Dat had VW vanaf het begin met de New Beetle moeten doen, de motor achterin.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: RE: up! GT

Bericht door MiiRens » ma 24 mar 2014, 21:36

NoTVR schreef:Als je ziet hoe de uitlaat van de cilinders direct op de katalysator zit, moet het wel een kunstwerkje zijn.
Is niet een kwestie van te weinig ruimte, maar een katysator die heel dicht op het motorblok zit wordt heel snel warm en daardoor kan deze heel snel zijn werk doen. Dus heel snel de emissie eisen halen en zuiniger lopen.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: up! GT

Bericht door NoTVR » di 25 mar 2014, 10:24

Ja, dat is duidelijk , maar prop er eens een turbo tussen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » di 25 mar 2014, 11:21

Dat moet toch haast wel te doen zijn? Als ik kijk naar de turbo die op de 500 twinair van mijn vriendin zat.....
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: up! GT

Bericht door NoTVR » di 25 mar 2014, 12:46

Gezien het aantal VW fanaten hadden er al vele moeten zijn, die er zelf een tussen hadden geprutst, maar je vindt er niets over.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: RE: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » di 25 mar 2014, 13:05

NoTVR schreef:Gezien het aantal VW fanaten hadden er al vele moeten zijn, die er zelf een tussen hadden geprutst, maar je vindt er niets over.
Klopt. Heb er net nog naar gezocht. Het lijkt vooralsnog niet mogelijk te zijn. Zo aan de constructie van de motor te zien zou een supercharger wellicht een meer voor de hand liggende optie zijn. Al vraag ik me af of daar überhaupt ruimte voor is. He wordt wel steeds duidelijke waarom die up! GT er niet is. Het zal wel een veel te dure auto zijn om te produceren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: up! GT

Bericht door MiiRens » di 25 mar 2014, 14:19

Over het wel of niet passen van een turbo, er is toch al een Up GT! Bij VW rijden ze toch al een tijdje rond in een GT!?

Alleen werd deze al begin 2012 in de spotlight gezet, gezien het feit dat we nu ruim 2 jaar verder zijn, denk ik dat de Up GT ook niet meer komt. In ieder geval niet meer in de het huidige model.
Laatst gewijzigd door MiiRens op di 25 mar 2014, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » di 25 mar 2014, 14:29

MiiRens schreef:Over het wel of niet passen van een turbo, er is toch al een Up GT! Bij VW rijden ze toch al een tijdje rond in een GT!?
Klopt maar hardop redenerend kwam ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk een dure operatie wordt om de motor passend te krijgen en we daarom nog geen productie versie van de auto in de armen hebben mogen sluiten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: up! GT

Bericht door MiiRens » di 25 mar 2014, 14:41

Had net mijn post nog even aangevuld, je was mij net voor. Het uitblijven van de GT heeft alles te maken met de prijs. Er is een markt voor (daarnaast is het ook een leuke aandachttrekker), maar ze moeten wel kunnen worden verkocht. En daar wringt denk ik ook de schoen, de GT zou gewoon te duur worden.

Was best wel nieuwsgierig, en best wel serieus geïnteresseerd als het een leuke auto was geworden.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

upfan
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 17:55

Re: up! GT

Bericht door upfan » vr 28 mar 2014, 18:04

Ik geloof nog wel in de GT Up, maar het moet wel eens tijd gaan worden :mrgreen:
Mijn huidige B segmenter wordt 8 en begint te rammelen.

De C1 Swiss & Me lijkt me overigens ook wel wat en ik heb het gevoel dat 2014/2015 ons vele A segmenters gaat leveren met een turbo.
Behalve VW natuurlijk... want die durven niet ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 mar 2014, 18:12

upfan schreef:Ik geloof nog wel in de GT Up, maar het moet wel eens tijd gaan worden :mrgreen:
Mijn huidige B segmenter wordt 8 en begint te rammelen.

De C1 Swiss & Me lijkt me overigens ook wel wat en ik heb het gevoel dat 2014/2015 ons vele A segmenters gaat leveren met een turbo.
Behalve VW natuurlijk... want die durven niet ;)
Ik ben ook echt bang dat ze de boot gaan missen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: up! GT

Bericht door MiiRens » vr 28 mar 2014, 21:41

Petrolhead Tom schreef:
upfan schreef:Ik geloof nog wel in de GT Up, maar het moet wel eens tijd gaan worden :mrgreen:
Mijn huidige B segmenter wordt 8 en begint te rammelen.

De C1 Swiss & Me lijkt me overigens ook wel wat en ik heb het gevoel dat 2014/2015 ons vele A segmenters gaat leveren met een turbo.
Behalve VW natuurlijk... want die durven niet ;)
Ik ben ook echt bang dat ze de boot gaan missen.
Denk dat je de spijker hiermee op de kop slaat, gebrek aan durf! En inderdaad een gemiste kans.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Vw-power
Forum newbie
Berichten: 66
Lid geworden op: za 25 aug 2012, 14:58

Re: up! GT

Bericht door Vw-power » di 27 mei 2014, 20:00

einde verhaal.
De Up gt is definitief uit het register geschrapt en zal niet geproduceerd worden....
Dit is sinds eind vorige week bij het volkswagen concern besloten
jammer dat ze het niet belangrijk genoeg vonden.
Dan zal op de wat langere termijn de markt compleet verzadigd zijn met zowat allemaal dezelfde ups

jammer jammer

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » di 27 mei 2014, 20:04

Ik was er al wel bang voor.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: up! GT

Bericht door Vinniepilon » di 27 mei 2014, 20:10

Erg jammer:-(


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » di 27 mei 2014, 20:12

Ik vind het ook echt heel erg zonde. In mijn ogen was dit toch een beetje de spiritueel opvolger van de Golf GTI geweest.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Vw-power
Forum newbie
Berichten: 66
Lid geworden op: za 25 aug 2012, 14:58

Re: up! GT

Bericht door Vw-power » di 27 mei 2014, 20:21

tja echt shit.
Had er graag nog wat bijgehad.
Heb ook geen idee wat ervoor in de plaats te nemen.
Een mooie Lupo gti uit 2004 2005 is onvindbaar en de onderdelen zijn nu al een probleem aan het worden...
whats next....?
Wat is er loos in autoland?

Geen idee?
Iemand tip voor kleine snelle auto? (geen fransoos) (geen mini GP die heb ik al)

Plaats reactie