up! GT

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: up! GT

Bericht door Riddick » do 19 jun 2014, 18:13

Niels9 schreef:Ze geven aan dat dit de "orginele" is die op diverse beurzen heeft gestaan.
Zo ver ik het begrepen heb was die up! GT die op de beurzen stond ook een nep ding zonder turbo.
Er zaten wat plastic delen op de motor die de illusie gaven dat er een turbo op zou zitten.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » do 19 jun 2014, 18:40

Dat ding is opgebouwd door iemand die hier ook op het forum heeft gezeten. Dus zeker niet de originele. Jammer, dat soort verkoopleugentjes heeft die up! niet nodig.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: up! GT

Bericht door Menaz » zo 29 jun 2014, 22:05

Misschien was zijn vrouw er mee naar de huishoudbeurs en heeft hij daar op de parkeerplaats gestaan. :+
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: up! GT

Bericht door Nicoup! » ma 30 jun 2014, 07:25

Leuk hoor die GT, alleen hij is ook goed aan de prijs :whistle:

Gebruikersavatar
SanderUp
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:30
Locatie: Assen

Re: up! GT

Bericht door SanderUp » wo 06 aug 2014, 14:42

Er staat een Up GT te koop bij Car Creations in Assen. Weliswaar zonder de turbo maar toch leuk om te zien.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 aug 2014, 15:08

Lees de berichten hierboven eens Sander. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: up! GT

Bericht door Riddick » zo 22 feb 2015, 14:31

Een up! GT turbo gaat er niet komen.
Dit heb ik vernomen van Mathilda Racing die nauw samen werken met VW.
Het grote struikelblok is de versnellingsbak en een andere toe te passen V-bak is niet die in de up! past.

Pas bij de 2de generatie up! zouden er snellere versies "kunnen" komen.

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: up! GT

Bericht door EdUp! » zo 22 feb 2015, 14:56

En de bak die in de Taigun geplaatst gaat worden gekoppeld aan de 1.0TSI (110pk)?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » zo 22 feb 2015, 15:06

Ik vind het toch maar moeilijk te geloven dat VW samenwerkt met een tuner die een hoop blabla geeft en niks laat zien en waar niemand ooit van gehoord heeft. Als VAG auto's als de Veyron kan ontwikkelen dan hebben ze echt niet de hulp nodig van een hobby tuner op drie hoog achter die ooit eens wat aandacht heeft gekregen door te roepen dat ze een turbo kit voor een up! hebben ontwikkeld.

Dus wat betreft het Mathilde verhaal: I call bullshit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: up! GT

Bericht door Riddick » ma 23 feb 2015, 20:34

"Samenwerkt" is niet helemaal de juiste woordkeuze.
Het is meer het onderhouden van "nauwe banden" op basis van hun deelname aan de VLN met een Scirrocco R.

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: up! GT

Bericht door ABT-UP » wo 25 feb 2015, 08:48

5 januari 2015 | 14:38 | Tekst: Alexander Inia Print Mail Houd me op de hoogte
Na de onthulling van de Volkswagen Up GT Concept in 2011 bleef het oorverdovend stil rondom de snellere Up. Uiteindelijk komt van uitstel echter geen afstel, als we de Braziliaanse media mogen geloven.


Volgens Autoblog Brasil komt de productieversie van de GT Up in mei op de markt. De weblog baseert zich op informatie van de motorenfabriek in Brazilië, die de 1.0 TSI voor deze versie in elk geval voor de plaatselijke markt moet produceren.

De auto zal in Brazilië overigens als Up Turbo door het leven gaan. De 1.0 TSI driecilinder is dan goed voor een vermogen van 100 pk. De Turbo krijgt de beschikking over een handgeschakelde vijfbak.

Een turbobenzinemotor is in het segment van de Up niet uniek, want ook de Renault Twingo is bijvoorbeeld met een turboblokje te bestellen. In die auto levert de 0.9 TCe 90 pk.

Voor de Europese markt is de komst van een snellere Up echter allesbehalve zeker. Een woordvoerder van Volkswagen Nederland meldt ons in een reactie dat hij 'geen informatie heeft waaruit blijkt dat de Up GT of Turbo op korte termijn in Europa wordt geïntroduceerd'.

Houd me op de hoogte over de Volkswagen Up

up we go
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 13:58

Re: up! GT

Bericht door up we go » do 25 jun 2015, 13:55

Ik wist niet dat de Twingo ook was uitgerust met zo'n turboblokje! Was dat al zo bij de Renault Twingo 2014?
Op Autoscout24 lees ik nu:

"De auto is verkrijgbaar met de nieuwe SCe 70 Start&Stop motor of de Energy TCe 90 Start&Stop. Net als alle andere producenten heeft ook Renault gekozen voor de 3-cilindermotor om het verbruik te verlagen. Het andere grote voordeel is de lage uitstoot aan CO2, die tussen 95 en 99 g/km ligt."

Hebben ze het daar dan over de 0.9 TCe 90 pk? (sorry, nog niet he-le-maal thuis in de auto-terminologie :geek: )

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: up! GT

Bericht door edwin blank » do 25 jun 2015, 14:50

Hallo,

Inderdaad, de 3 cilinder 90 pk TCE (turbo) versie die ook verkrijgbaar is in de Clio, Dacia Sandero e.a..


Groet,

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Plaats reactie