Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

Zou je weer een UP kopen

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door broker » ma 07 jul 2014, 22:33

Leuke poll. Ik zit nog te wachten op m'n eerste UP, :lol:
Afgelopen 5 jaar een Citroën C1 gereden. Tot volle tevredenheid, slechts 1055 euro in bijna 100000 km heeft de kleine vriend slechts gekost aan onderhoud ( en onderhouden volgens schema bij de dealer) maar ik wilde iets meer ruimte en meer comfort op de snelweg. Ben voornemens om de UP ook 5 jaar te rijden. Ik ben erg benieuwd hoe de UP me gaat bevallen en hoe betrouwbaar en economisch hij zal blijken in de komende jaren. Ik gebruik de kleine auto hoofdzakelijk voor woon-/werkverkeer, zo'n 110 km per dag en kleine ritten rond de deur. Tenslotte zit ik er meestal alleen in en veel file dus dan heb ik geen grote auto nodig. Onder het motto: verbeter de wereld en begin bij jezelf. :think:

En wat lenen voor een auto betreft: ik heb het nooit gedaan ( hoeven doen). Is gewoon veel duurder dan met eigen geld kopen, tenzij je een goede auto nodig hebt en even het geld niet kunt missen ofwel dat je met dat geld zakelijk meer kunt verdienen. Dan biedt lenen wel mogelijkheden. En dat zal voor ieder weer anders zijn. En als je budget krap is kan het goed zijn om een (kleine) nieuwe te kopen. Je hebt dan weinig verrassingen voor wat betreft de gebruikskosten en weet waar je iedere maand aan toe bent. Mijn Volvo S90 van ruim 16,5 jaar oud, die ik naast de kleine auto rijd en gebruik voor lange zakelijke ritten, is nog een perfecte en fijne auto, maar zo af en toe kost ie weleens onverwacht een extra cent om hem in topconditie te houden. En dan is het fijn en ook nodig om een buffertje daarvoor te hebben. Daar staat dan wel weer tegenover dat het hoofdstuk afschrijving bij zo'n auto allang achter je ligt.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door RobertJ » ma 07 jul 2014, 23:28

CityGo010 schreef:Ik heb in 9 maanden tijd 28.000 km gereden met mijn 60 pk CityGo

Ik vind de grootste min punten;

De 60 pk motor die pas vanaf 3500 omw. tot leven komt, te weinig PK en max koppel op te hoog toerental.
Een Turbo erop zetten waardoor er 90 pk uit komt met een koppel vanaf 1500 omw./min zou ideaal zijn !!

De bodemvrijheid ! Ik rij rustig over verkeersdrempels maar toch gaat heel vaak die kunststof bodemspoiler
over de straat met een hoop herrie !!

Ik heb het nieuwste type GARMIN navigatie vanaf 8-2013 geleverd door V.W. DRAMA !! Niet mee te werken loopt 5x per dag vast , zo traag als dikke stront, De gemiddelde smartphone is 3x sneller. Echt een ding om zo uit het raam te smijtten.


Verder heb ik geen problemen met kromme remschijven ,lekkage van water, maar ik rij er erg rustig mee, rem
voor 70% af op de motor zonder de remmen te gebruiken, Verbruik 1 op 20 /22

Voor het geld zeg die 11.500 euro met alle optie's geen verkeerde aankoop, als ik er na 1,5 jaar en 45.000 km
op de teller nog 8.500 Euro voor terug zou krijgen wil ik graag eens zo'n Ford Fiesta 900cc 120pk ECOBOOST met groot zonnedak proberen
Je bedoelt de fiesta 999cc ecoboost met 125pk? Fijne motor (staat hier voor de deur) maar de zitpositie is wat matig en ik vind het van binnen allemaal net niet. wel zit er veel op, elektrisch inklapbare spiegels, stoelverw. Overal verlichting(instap, voeten) ecc, cc, etc. De motor is een juweeltje, jammer dat je in zijn 2 te hard door de woonwijk rolt stationair (25 a 30...) en dus bij de bochten moet ontkoppelen. Tot slot kan je er best wel zuinig mee rijden 1:17 is haalbaar en daar heb je dan wel redelijk wat auto voor.


Verder werkt de poll niet op de mobiel.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Psycho_Mantis » wo 09 jul 2014, 12:52

Ik zou zelf geen up meer kopen, gewoon om het feit dat ik tegen die tijd weer een andere auto wil proberen. Liefste zelfs over naar een grotere auto.
Denk eerder dat ik liever een Ford fiësta zou willen.
Ik denk ook dat de up er bij 6 jaar eruit gaat, ik wil hem niet op rijden met al die ellende die ik heb gehad met dat ding.

Maar zou ik hem aanraden? Ja zeker, maar ik maak ook gelijk kenbaar wat de slechte punten zijn.

sportmii
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 10 jun 2014, 11:11

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door sportmii » di 15 jul 2014, 12:07

Wij hebben de Mii pas een paar weken en deze voldoet prima als tweede auto. Dus zou deze wel opnieuw aanschaffen. De andere auto is de Ford Fiesta met 1.0 liter 3 cilinder 100 pk ecoboost motor met powershift automaat. (in VW termen DSG bak). Super fijne auto en razend snel.

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door 3eUp » za 26 jul 2014, 16:34

Ja zou het doen bevalt prima.
We hebben er nu 3x een gekocht en sluit niet uit dat we volgend jaar weer een nieuwe kopen

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door pkfreak » za 26 jul 2014, 18:13

Ik koop nooit 2x dezelfde auto. Daar zie ik de fun niet van in. Er zal dus eerst een nieuw model moeten uitkomen en anders wordt het een andere merk worden. Echter ben ik nog maar pas in het bezit van een Citigo, dus duurt dat nog wel even.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door StefanK-Mii » za 26 jul 2014, 21:33

pkfreak schreef:Ik koop nooit 2x dezelfde auto. Daar zie ik de fun niet van in. Er zal dus eerst een nieuw model moeten uitkomen en anders wordt het een andere merk worden. Echter ben ik nog maar pas in het bezit van een Citigo, dus duurt dat nog wel even.
Dat lijkt me ook sterk dat je 2x dezelfde auto koopt ;) zelf ben ik ook niet zo van 2x hetzelfde model, al ga ik dat wellicht wel doen als mijn v40 uit de lease gaat (14% met 190pk is wel lekker).
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Xanderv » zo 27 jul 2014, 00:04

Hangt er vanaf, na een Total-loss? Ja dan wel. Een auto hierna? Nee zeker niet want dan is er wel een nieuw model of meer ruimte nodig voor een gezin
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door RobertJ » vr 01 aug 2014, 16:15

Als er een tsi modelletje komt sluit ik het zeker niet uit :)

Plaats reactie