Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JuP ! » vr 01 jul 2016, 18:51

Guy schreef:het brommerige geluid valt me wel tegen.
+1, lijkt wel erg nadrukkelijk aanwezig :(
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » za 02 jul 2016, 07:10

Hallo,

"Dat brommerige geluid" is inderdaad een typische eigenschap van de TSI motor.
Vooral tussen 1500 en 1900 toeren per minuut.
De oorzaak is de veel hogere inspuitdruk in vergelijking tot de MPI motor.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » ma 04 jul 2016, 18:56

Ik heb vandaag mijn dealer gemaild, gezien ik dacht dat er zo rond deze tijd wel wat meer info zou zijn bij de vw dealers over de prijs van de nieuwe up.

Deze mail kreeg ik terug:



Goedemiddag,

Helaas hebben wij nog geen prijzen van de nieuwe Volkswagen Up! met de 1.0 TSI 90 pk motor.

U kunt wel een en ander vinden op volkswagen.de: http://up.volkswagen.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier begint de Move Up! met de 90 pk motor bij € 12.350,00. Prijsverschil met Nederland zal niet heel erg groot zijn.

Mochten wij meer informatie ontvangen dan zal ik u hierover mailen.

Groet,

Christian Mousserin
Autobedrijf Zijm
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » di 05 jul 2016, 07:43

Top Gear review :D Ze zijn er alvast zeer over te spreken ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » di 05 jul 2016, 10:20

Ik vraag mij af of de navi ook te gebruiken is zonder telefoon, gezien er ook een schermpje in het dashboard zit.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Guy » di 05 jul 2016, 10:58

damianw26 schreef:Ik vraag mij af of de navi ook te gebruiken is zonder telefoon, gezien er ook een schermpje in het dashboard zit.
dat denk ik niet, in de folder wordt gesproken over een speciale app, Volkswagen App „maps+more“

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door EdUp! » di 05 jul 2016, 16:45

En nu met TomTom kaarten!!!

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » za 09 jul 2016, 13:30

Guy schreef:
damianw26 schreef:Ik vraag mij af of de navi ook te gebruiken is zonder telefoon, gezien er ook een schermpje in het dashboard zit.
dat denk ik niet, in de folder wordt gesproken over een speciale app, Volkswagen App „maps+more“
Afbeelding ;)

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 10 jul 2016, 10:20


Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 10 jul 2016, 10:37

edwin blank schreef:Hallo,

"Dat brommerige geluid" is inderdaad een typische eigenschap van de TSI motor.
Vooral tussen 1500 en 1900 toeren per minuut.
De oorzaak is de veel hogere inspuitdruk in vergelijking tot de MPI motor.

Edwin
Ondanks dat 3 cilinder motoren meer en meer gemeengoed beginnen te worden, blijft het een motor die behelpen is.
Over het algemeen is het een onrustig lopende motor die door het oneven cilindertal met veel kunstingrepen gebalanceerd moet worden.
Afgezien van een 5 cilinder zijn motoren met oneven cilindertal geen fijne motoren.
Ik zou dan ook geen 3 cilinder kopen, ik had toch de stille hoop dat er na de facelift gewoon een 1.2TSI 4 cilinder in gelepeld zou worden.
Zelf de TwinAir turbo van Fiat is een fijnere motor naar mijn mening, en presteert prima als 80/85 en 105 pk versies waarbij de 105 pk versie een 6-bak heeft.
Zo als de up! nu is gaat hij van mijn wens lijstje af. ;)

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door lupocor » zo 10 jul 2016, 11:00

ik rijd al jaren een 3 cilinder lupo 3l 1.2 tdi en moet zeggen dat het goed loopt zonder trillingen.
heb gereden in een ibiza fr 1.0 tsi en dat beviel prima,fijne auto, genoeg pit.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Autheo » zo 10 jul 2016, 12:31

Riddick schreef: Ondanks dat 3 cilinder motoren meer en meer gemeengoed beginnen te worden, blijft het een motor die behelpen is.
Over het algemeen is het een onrustig lopende motor die door het oneven cilindertal met veel kunstingrepen gebalanceerd moet worden.
Afgezien van een 5 cilinder zijn motoren met oneven cilindertal geen fijne motoren.
Ik zou dan ook geen 3 cilinder kopen, ik had toch de stille hoop dat er na de facelift gewoon een 1.2TSI 4 cilinder in gelepeld zou worden.
Zelf de TwinAir turbo van Fiat is een fijnere motor naar mijn mening, en presteert prima als 80/85 en 105 pk versies waarbij de 105 pk versie een 6-bak heeft.
Zo als de up! nu is gaat hij van mijn wens lijstje af. ;)
Dus jij vindt het met de 3 cilinder van de Vagling maar behelpen met een onrustige lopende motor? Mag ik dan heel brutaal vragen hoeveel km jij al in een Vagling hebt afgelegd? Zelf durf ik na meer dan 108.000 km in een Vagling te stellen dat ik jouw bewering wat betreft de Vagling beslist niet deel! Heb daarnaast ook bijna 200.000 km met driecilinders van Daihatsu gereden. Ook die liepen beslist niet onrustig. Driecilinders klinken inderdaad anders, maar dat hoeft zeker niet te betekenen dat ze onrustig lopen of dat het behelpen is.

En nog een brutale vraag: hoeveel km heb jij al in een Fiat met Twin-Air turbo gereden? Dan kan ik me voorstellen waarop je je mening baseert. Maar als die beweringen puur en alleen maar gebaseerd zijn op eigen vooroordelen zonder praktijkervaring, hecht ik daar niet zo veel waarde aan.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » zo 10 jul 2016, 13:12

Roflol, Riddick heeft zelf een twinair en geeft aan dat de up! Niet mooi genoeg loopt. De Twinair is een parel van een motor maar heeft de loopcultuur van een dronken Rus. Vol karakter dat wel maar mooi rond lopen doen ze niet. Wij hebben 52k in twee 500's gestuurd en ze liepen allebei even onrustig dat is inherent aan de karakter van de motor. De up! Loopt vele malen mooier rond.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JuP ! » zo 10 jul 2016, 14:02

ik had toch de stille hoop dat er na de facelift gewoon een 1.2TSI 4 cilinder in gelepeld zou worden.
Laat VW eerst eens de 1.2 TSI betrouwbaar maken. VW's probleemkind was de distributieketting en toen VW bij de laatste 1.2 weer terug ging naar een riem, daar zijn de problemen niet minder door geworden. Daarbij loopt de 1.2 ook niet echt beschaafd. ;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » zo 10 jul 2016, 16:02

Hallo,

Ik moet wel toegeven dat de driecilinder motoren van Opel en Ford mooier lopen. VW heeft uit verbruiks en kostenoverwegingen gekozen om de balans-as niet te gebruiken terwijl een driecilinder zo'n as eigenlijk wel nodig heeft. Helaas heb je met een balans-as meer wrijving zodat de brandstofbesparing t.o.v. een viercilinder gedeeltelijk te niet wordt gedaan. Een kwestie van keuze waarbij de directe inspuiting van een TSI meer brommerig is dan de Up! motor met indirecte inspuiting. Daarvoor krijg je dan wel weer een zuinige motor met veel betere prestaties en een flink koppel. (zeker na de VAG-update)


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » di 12 jul 2016, 20:36

Petrolhead Tom schreef:Roflol, Riddick heeft zelf een twinair en geeft aan dat de up! Niet mooi genoeg loopt. De Twinair is een parel van een motor maar heeft de loopcultuur van een dronken Rus. Vol karakter dat wel maar mooi rond lopen doen ze niet. Wij hebben 52k in twee 500's gestuurd en ze liepen allebei even onrustig dat is inherent aan de karakter van de motor. De up! Loopt vele malen mooier rond.
Dat een TwinAir "de loopcultuur van een dronken Rus" heeft zoals jij dat bewoord heeft meer te maken met de beknijpende software van de motor dan met het 2 cilinder design.
Na een software upgrade (remap) naar 100+ pk/ 172 Nm veranderd de loopcultuur van een TwinAir aanzienlijk, mede door de verhoging van het stationair toerental.
Alleen die aanpassing maakt al een wereld van verschil, zo ook het verhogen van de toeren-begrenzer van 6000 naar 6500 T/Min.

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » do 14 jul 2016, 18:05

Guy schreef: dat denk ik niet, in de folder wordt gesproken over een speciale app, Volkswagen App „maps+more“
Dit wordt de nieuwe trend.
Ook Fiat gaat het op die manier doen in de 2017 Facelift-restyle Panda.
Panda_AssetDESK_Allestimenti_LOUNGE01OK.jpg

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » do 14 jul 2016, 19:12

Ik vind het maar een goedkope/lelijke oplossing, en bijzonder slecht voor de accu van je telefoon!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » do 14 jul 2016, 19:48

Bij die Panda valt het nauwelijks op... het hele dashboard is afschuwelijk :twisted: :mrgreen: :whistle:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » do 14 jul 2016, 20:00

GunSpeed schreef:Bij die Panda valt het nauwelijks want het hele dashboard ziet er niet uit :twisted: :mrgreen: :whistle:
Ben ik niet met je eens, alsof de VAG drieling een fantastisch dashboard heeft, dat ziet er beroerder uit dan het Panda dashboard.
Om nog maar te zwijgen van het kale plaatwerk in het interieur bij de up!.
Naast de VW 3 cilinder motor, was het interieur een nog grotere reden om niet voor een up! (of de andere 2) te kiezen.
Ik had toch van VW verwacht dat ze het "Budget" interieur beduidend zouden aanpassen met de facelift, maar niets is minder waar.

Plaats reactie