Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » zo 04 sep 2016, 17:17

In het blad 'autoreview' was men laaiend enthousiast over de up turbo, ze noemde: 'Met de tsi moet je eigenlijk wel met een lach op je gezicht krijgen van de fun die hij biedt'. Het liefst (als ik het geld zou hebben) zou ik de up turbo kopen gewoon omdat het zo'n leuke auto is om mee te rijden, maar een ibiza fr wordt even duur maar biedt minder rijplezier in mijn optiek.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » zo 04 sep 2016, 18:25

Uiteraard ben ik ook ook zeer benieuwd hoe de up TSI rijdt. Ik sluit niet uit dat er hier binnenkort een paar op de oprit staan. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door lupocor » ma 05 sep 2016, 08:55

zal best wel goed vooruit gaan met het turbo blokje.
vooral het koppel is flink toegenomen waardoor hij best wel snel van zijn plek komt en tussen sprintjes zal zeker veel sneller gaan dan zonder de turbo.
vanwege de turbo zal hij ook veel makkelijker in een hoge versnelling vlot versnellen als je het gas intrapt en terugschakelen lijkt mij dan niet nodig.(zoals bij de 1.0 zonder turbo).
heb wel in de ibiza fr 1.0 tsi gereden en dat ging best wel vlot ondanks dat het nog steeds een klein motortje is maar de turbo maakt dat het geen probleem is om zeer vlot weg te zijn zonder hoog in de toeren hoeven te rijden.
ook denk ik dat je met de up tsi lekker zuinig zal kunnen rijden, zeker zuiniger dan de 1.0 zonder turbo.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 sep 2016, 09:33

Ik denk ook echt dat je de TSI mega zuinig kunt rijden en aan de andere kant ook mega vlot kunt rijden. Als die GTI er komt dan gaat er sowieso één komen en ik verwacht zelfs op termijn twee. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » ma 05 sep 2016, 10:03

De 1.0 tsi in de huur a1 die ik reed heeft als 95 pk al hele goede prestaties (en is zuinig bij 130 en harder!) Ik rijd regelmatig met een q3 met 211pk en 300nm, en was echt verbaasd over de kracht door het hoge koppel van de a1, wel heeft de tsi als minpunt dat ie na 4000-4500rpm afbouwt qua power, ik weet niet of dit bij de 115pk variant ook is.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » ma 05 sep 2016, 15:57

Hallo,

Na de (VAG) update van 95 pk naar 115 pk, kan ik bevestigen dat de snelle vermogensopbouw bij 5.000 aan zijn top zit. Dit is overigens bij de meeste turbomotoren normaal.


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door NoTVR » ma 05 sep 2016, 19:24

Ik las in CAR dacht ik dat zij de 75pk prefereren boven de tsi, omdat hij een mooie vermogensopbouw heeft. De tsi heeft slechts () tussen 1800 en 4500 toeren trekkracht, en heeft geen zin verder in toeren door te trekken. Voor een GTI is zoiets onacceptabel, dus daar zal het koppel verder doorlopen. De tsi is dus een soort diesel op benzine. Ik hou helemaal niet van een dergelijk motorgedrag, maar een proefrit moet het uitwijzen. Eerste wordt hier in week 45 geleverd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 sep 2016, 19:56

Wat je zegt het lijkt inderdaad wel een diesel motor karakteristiek. Weinig spannend waarschijnlijk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » ma 05 sep 2016, 20:14

NoTVR schreef:Ik las in CAR dacht ik dat zij de 75pk prefereren boven de tsi, omdat hij een mooie vermogensopbouw heeft. De tsi heeft slechts () tussen 1800 en 4500 toeren trekkracht, en heeft geen zin verder in toeren door te trekken. Voor een GTI is zoiets onacceptabel, dus daar zal het koppel verder doorlopen. De tsi is dus een soort diesel op benzine. Ik hou helemaal niet van een dergelijk motorgedrag, maar een proefrit moet het uitwijzen. Eerste wordt hier in week 45 geleverd.
Een domper voor een eventuele gt inderdaad, al zal de niet autoliefhebber misschien 1x of 2x boven de 4000 toeren komen,dan volstaat de tsi perfect.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » di 06 sep 2016, 06:24

Hallo,

Ook bij turbomotoren is het mogelijk om de vermogensband verder op te rekken bij sportieve modellen.
Een Golf GTI heeft een andere vermogensband dan een Golf TSI, net zoals bijvoorbeeld de nieuwe Porsche 718.
Ook de huidige Polo GTI heeft een dergelijk karakter.
De gemiddelde bestuurder wil juist veel koppel onderin en veel vermogen in het middengebied.
Een kwestie van afstemming dus.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door lupocor » di 06 sep 2016, 09:24

waarom zou je willen doortrekken tot boven de 4000 toeren?
ik zie dat nut ervan niet zo.
de up tsi komt vlot genoeg van z,n plek en is snel genoeg om even gauw in te halen.
dat het niet een gti is ,tja dat lijkt mij logisch.
hij is bedoeld voor een zeer groot publiek(autorijders en dus daar op afgestemd.
mijn 3l (natuurlijk niet te vergelijken met de tsi) met 1,2 turbo dieselmotor zit al in het rode bij 4500 toeren.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » di 06 sep 2016, 09:49

Omdat meer toeren meer beleving verzorgen en het rijden in een auto spannender maken. Een Golf GTI gaat door tot 7200 toeren en een BMW M135i bijvoorbeeld ook. Je hebt zat aan 4500 toeren maar je kunt wel verder als je sportief wilt rijden en dat zou me bij de up! ook aanspreken 6k is toch wel het minimum voor een benzine in mijn ogen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » di 06 sep 2016, 11:05

Petrolhead Tom schreef:Omdat meer toeren meer beleving verzorgen en het rijden in een auto spannender maken. Een Golf GTI gaat door tot 7200 toeren en een BMW M135i bijvoorbeeld ook. Je hebt zat aan 4500 toeren maar je kunt wel verder als je sportief wilt rijden en dat zou me bij de up! ook aanspreken 6k is toch wel het minimum voor een benzine in mijn ogen.
Precies dit, de tsi een lekkere motor en 95% van de tijd is ie ook beter dan de mpi, alleen net even dat stukje extra power en geluid mis je dan volledig. Bovendien klinkt de tsi ook een stuk minder door de turbo.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Emiel25 » do 08 sep 2016, 19:36

http://www.topgear.nl/autotests/volkswa ... 2016-test/" onclick="window.open(this.href);return false;

Topgear is niet enthousiast.
Up! GTI / Red & Black

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Uppercut » do 08 sep 2016, 20:21

Zoals ik al eerder zei, sta ik op het punt om een nieuwe UP aan te schaffen.
Natuurlijk ook even bij de concurrenten gekeken, en wat ik al zei, de Clio Estate in de meest luxe uitvoering ziet er echt goed uit.
Dus hup, naar de VW dealer waar ik met veel pijn en moeite voor mijn UP Groove uit oktober 2013 € 8.300 inclusief BTW voor terug kreeg als ik een UP TSI van € 17.500 terug kocht.
Afijn ook bezoekje bij de Renault dealer gedaan, op basis van een Clio Estate.
Zonder al te veel kopjes koffie drinken, en van het uitzicht te genieten, werd mij een inruilprijs van € 11.000 voorgesteld. Tja, en niets ten nadele van de UP, maar deze prijsverschillen gaan nergens meer over, ok de importeur zal ook een steuntje in de rug geven,maar € 2.700 verschil is nog steeds een hele hap geld.
Kortom, ik heb VW de kans gegeven ( en toegeven € 11.00 ) is veel geld, maar ze hadden wel iets ruimer mogen bieden, of draaien wij op voor de reserve pot ( diesel-gate ) , die gevuld moet worden ?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Autheo » do 08 sep 2016, 20:50

Uppercut schreef:Zoals ik al eerder zei, sta ik op het punt om een nieuwe UP aan te schaffen.
Natuurlijk ook even bij de concurrenten gekeken, en wat ik al zei, de Clio Estate in de meest luxe uitvoering ziet er echt goed uit.
Dus hup, naar de VW dealer waar ik met veel pijn en moeite voor mijn UP Groove uit oktober 2013 € 8.300 inclusief BTW voor terug kreeg als ik een UP TSI van € 17.500 terug kocht.
Afijn ook bezoekje bij de Renault dealer gedaan, op basis van een Clio Estate.
Zonder al te veel kopjes koffie drinken, en van het uitzicht te genieten, werd mij een inruilprijs van € 11.000 voorgesteld. Tja, en niets ten nadele van de UP, maar deze prijsverschillen gaan nergens meer over, ok de importeur zal ook een steuntje in de rug geven,maar € 2.700 verschil is nog steeds een hele hap geld.
Kortom, ik heb VW de kans gegeven ( en toegeven € 11.00 ) is veel geld, maar ze hadden wel iets ruimer mogen bieden, of draaien wij op voor de reserve pot ( diesel-gate ) , die gevuld moet worden ?
En, wat zei jouw VW dealer toen je hem dit prijsverschil voorlegde? Kwam hij niet verder over de brug? Of ook een andere VW dealer niet?

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Uppercut » do 08 sep 2016, 21:13

Dit was het antwoord van de dealer : Hartelijk dank voor uw mail. Helaas is de inruilwaarde van € 8400,- ons maximale voorstel voor de inruilwaarde.
Wanneer dat voor u akkoord zou zijn en tot overeenstemming zou leiden maak ik graag met u een afspraak om de configuratie die u heeft gemaakt om te zetten naar een contract en dat we daar het financieringsvoorstel op aanpassen zoals ik deze eerder voor u heb berekend.

Wij zien u antwoord met belangstelling tegemoet.

Lijkt wel of ze onderlinge afspraken maken die Volkswagen mannen, dus nee bij een andere dealer zal het misschien € 200 schelen, maar daar blijft het bij.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JuP ! » do 08 sep 2016, 21:14

Standaard antwoord van een dealer. Blijkbaar gaat/ging het nog niet slecht genoeg bij de dealers.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Emiel25 » do 08 sep 2016, 21:37

De arrogantie van de VW dealers en Pon zijn stuitend. Helaas.
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » vr 09 sep 2016, 10:26

Dat is echt pure onzin. Ik heb nog nooit gehoord dat ik arrogant ben. Wellicht is een goeie dealer contacten(oftewel mail mij ff haha).
Overigens zit er op de clio 2000 euro inruilpremie dus het scheelt maar 700 ;)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Plaats reactie