Mijn up trekt naar rechts

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
High Uppie
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 10:50
Locatie: Friesland

Mijn up trekt naar rechts

Bericht door High Uppie » di 18 sep 2012, 14:14

Hallo forumleden,

Vorige week trok mijn high up erg veel naar rechts en na een ongeveer een 20 km gereden te hebben ben ik maar eens hard op de rem gaan trappen heb dit nog 3x herhaald. vervolgens een parkeerplek opgezocht heb de contactsleutel eruit gehaald (resetten?) Auto weer gestart en het euvel was verholpen.
Heb ook geen stoepkontakt met de velgen gehad o.i.d.
Remklauw is blijven hangen?
Als een van jullie een idee hebben wat dit kan zijn dan hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Mijn up trekt naar rechts

Bericht door Ron UP » di 18 sep 2012, 15:03

is al eens eerder door iemand geconstateerd, meen dat die UP toen naar links trok. Weet ff niet meer zo snel wie het was, misschien ff de zoekoptie gebruiken vh forum.
Wel raar zo'n storing.......
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: Mijn up trekt naar rechts

Bericht door inside » di 18 sep 2012, 21:26

Ron UP schreef:is al eens eerder door iemand geconstateerd, meen dat die UP toen naar links trok. Weet ff niet meer zo snel wie het was, misschien ff de zoekoptie gebruiken vh forum.
Wel raar zo'n storing.......

kijk even naar pol " up trekt naar links "

daar staat mijn verhaal


groet Hans

High Uppie
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 10:50
Locatie: Friesland

Re: Mijn up trekt naar rechts

Bericht door High Uppie » wo 19 sep 2012, 09:57

Hoi Hans,

Heb idd een overbodige vraag gesteld op het forum alle informatie die er is betreft het naar links of naar rechts trekken van de up.Niet goed gekeken sorry.
Tot nu toe geen last meer van gehad maar blijf het wel vreemd vinden.
Heb ook de dealer geraadpleegd, hij had ook geen oplossing of informatie hierover.
Blijf dit onderwerp volgen onder pol, up trekt naar links.

MHonig
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 25 aug 2012, 12:53

Re: Mijn up trekt naar rechts

Bericht door MHonig » do 20 sep 2012, 17:49

Ik heb het ook 1 x gehad. Hij heeft toen een nacht op een schuine ondergrond gestaan en dus ook op deze schuine ondergrond gestart. Hij heeft vervolgens een ritje hele tijd naar rechts 'getrokken'. Ik dacht dat er ook wat mee aan de hand was.. Even naar de banden gekeken etc. niets te zien dus. Dus doorgereden en weer geparkeerd in een parkeerplaatsje om vervolgens 6 uur later er weer mee weg te rijden. Deze parkeerplaats was kaasrecht en vervolgens dus ook nooit meer last van gehad.

Het lijkt wel een kalibeerdingetje. Ik weet nog wel met de Nintendo 64. Als ik die opstarte en ik hield de knuppel van de controller al ingedrukt, dacht de nintendo dat dat het midden was. Zal de up! dat ook in zich hebben? Wie gaat z'n up! snachts een x op een schuin ondergrond parkeren om te testen? :D

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Mijn up trekt naar rechts

Bericht door Ron UP » do 20 sep 2012, 18:16

Doe ik eigenlijk bijna iedere nacht..... Mijn uppie staat altijd met zn rechterwielen op de stoep en linker s staan op de straat, wegens zo lekker veel parkeerpkek in de buurt haha
Nooit last gehad van een trekkende up, gewoon altijd recht vooruit!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Mijn up trekt naar rechts

Bericht door Marantz » vr 21 sep 2012, 09:04

Het lijkt wel een kalibeerdingetje. Ik weet nog wel met de Nintendo 64. Als ik die opstarte en ik hield de knuppel van de controller al ingedrukt, dacht de nintendo dat dat het midden was. Zal de up! dat ook in zich hebben? Wie gaat z'n up! snachts een x op een schuin ondergrond parkeren om te testen?
Als ik opstart hou ik mijn knuppel ook altijd even ingedrukt, effe richten en hoppa..........
Ook een van de redene dat mijn vrouw viel voor de UP, omdat het een trekkende UP is :lol:

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Mijn up trekt naar rechts

Bericht door Ron UP » wo 26 sep 2012, 16:09

Zojuist gevonden bij onze Engelse vrienden...........
http://www.upownersclub.co.uk/forum/car ... page1.html
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie