Kijk uit met wasboxen!!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door Ron UP » vr 23 nov 2012, 12:52

Gisteren had ik s zin om mn auto te wassen in een wasbox, je weet wel, met spuitlans en lange borstel :D
Auto helemaal gedaan, en later toen hij droog was schrok ik me te pletter.... Mn hele dak, motorkap, zijkanten allemaal krassen !! Hele vegen van de borstel dus, leek net of de auto gedaan was met een schuursponsje.
Balen als een stekker natuurlijk. Gelijk ff terug gegaan naar de wasbox en de borstel bekeken, maar niks te zien, gewoon een goed ding. Waarschijnlijk heeft er een zooitje zand in/op gezeten en dat heb ik ff lekker op mn auto gesmeerd, eeuwig zonde vind ik dit, temeer omdat ik altijd zuinig om ga met mn auto's :cry:
Nu is het regenachtig maar als het droog word, maar eens proberen met Commandantcleaner te poetsen.

Oja, "gelukkig"was dit niet bij de Up maar bij onze Passat. Is donkerblauw van kleur, en op donkere lakken zie je krassen juist des te meer. Bij mn zilveren Up had je het amper gezien denk ik.
Dus oppassen maar de volgende keer.........
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door Tom Westendorp » vr 23 nov 2012, 13:12

Gebruik scratchx werkt beter en is minder agressief.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door el coche SEAT » vr 23 nov 2012, 13:22

Dat is schrikken.

Zelf neem ik altijd mijn eigen spons en emmers met schoonwater mee naar de wasbox.
Ik gebruik alleen de hoge druik spuit om af te spoelen en dus nooit de borstel van de wasplaats zelf.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door up! » vr 23 nov 2012, 13:52

Ja voor die borstels wordt altijd veel gewaarschuwd.. En wat betreft poetsmiddel, ik kan Meguiars aanraden. Zie ook http://www.forum.carclean.nl
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door GunSpeed » vr 23 nov 2012, 14:41

Gelukkig is er bij ons in de buurt een wasbox die alleen maar een hogedruklans heeft voor zowel het inzepen als het afspoelen. Er komt geen enkele borstel aan te pas en ik kom daar al vele jaren en heb nog nooit enig probleem gehad. Heel af en toe (om de 2 maanden ofzo) neem ik eens 2 emmertjes (1 sopje en 1 klaar water), een spons en een zeemvel mee om hem eens deftig proper te maken... ;)
up! Black BMT 75pk 3d

pletter
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 jul 2012, 16:22
Locatie: Schagen

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door pletter » vr 23 nov 2012, 21:00

waarom te pletter ? effe off topic


LOL

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door Prohopper » vr 23 nov 2012, 21:30

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door TV_UP! » za 24 nov 2012, 12:33

ik gebruik wel een borstel maar dan wel die van mijn eigen die ik naar gebruik goed uitspoel.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Geerlings
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:40

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door Geerlings » za 24 nov 2012, 15:14

Prohopper schreef:Dat is balen man. Ook ik gebruik altijd m'n eigen spons. Ik vind zo'n borstel meer iets voor bedrijfwagens o.i.d.
Dus een bedrijfswagen van meer dan 50duizend euro mag wel met een klote borstel gewassen worden . Dus niet ik was hem lekker thuis met de hand wassen kan je tenminste over goed bij en zie je wat je doet . Dus niet de borstels gebruiken voor je eigen bestwil ook al is het een bedrijfswagen .

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door up! » za 24 nov 2012, 17:42

Geerlings schreef:
Prohopper schreef:Dat is balen man. Ook ik gebruik altijd m'n eigen spons. Ik vind zo'n borstel meer iets voor bedrijfwagens o.i.d.
Dus een bedrijfswagen van meer dan 50duizend euro mag wel met een klote borstel gewassen worden . Dus niet ik was hem lekker thuis met de hand wassen kan je tenminste over goed bij en zie je wat je doet . Dus niet de borstels gebruiken voor je eigen bestwil ook al is het een bedrijfswagen .
Ik heb ergens de indruk dat Prohopper met bedrijfswagens bestelbusjes bedoelt.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Geerlings
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:40

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door Geerlings » za 24 nov 2012, 19:22

Ik heb voor de vrouw een up en voor me zelf een volkwagen t5 2.5 rode tdi verlengd dubbele cabine vol leder airco enz enz enz en dit valt onder bedrijfswagen ( bestel bussie) volgens . Maar geef niks ik ben gewoon zuinig op mijn auto's dus ga niet wassen in een box , maar gewoon thuis

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door up! » za 24 nov 2012, 20:48

Zo doe ik het meestal ook Geerlings. Soms bij de wasbox, maar dan neem ik wel mijn eigen emmer en washandschoen mee :)
@Ron UP: in plaats van Commandant kun je ook kiezen voor de bij de professionele poetsers geliefde Meguiars, Wolfgang, Poorboys World, Dodo of Collinite, zie www.carclean.nl
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door Prohopper » za 24 nov 2012, 21:03

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door enie-up » zo 25 nov 2012, 00:02

http://forum.carclean.nl/cc_forum.aspx
Ik denk dat ze je daar wel kunnen helpen ;)
Wasboxen noemen ze daar al jaren krasboxen :shock:

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Kijk uit met wasboxen!!

Bericht door up! » zo 25 nov 2012, 00:11

enie-up schreef:http://forum.carclean.nl/cc_forum.aspx
Ik denk dat ze je daar wel kunnen helpen ;)
Wasboxen noemen ze daar al jaren krasboxen :shock:
Die link naar carclean was in dit topic al 2x gegeven Afbeelding
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie