ingebroken in mijn up

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

ingebroken in mijn up

Bericht door GuidoUp » zo 21 apr 2013, 11:58

vannacht hebben ze ingebroken in mijn up
het pid is weg en een ruit kapot en lakschade aan de deur
flikkers!

Afbeelding
Afbeelding
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Up&Go » zo 21 apr 2013, 12:02

Schrale troost maar volgens mij kunnen ze niks met die PID. Alleen ik zelf heb zo ongeveer mijn hele adressenboek erin staan en dat zou balen zijn als zoiets op straat raakt. Klote blijft het sowieso al was het maar de rompslomp die je nu hebt. Sterkte!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Psycho_Mantis » zo 21 apr 2013, 12:07

Jeetje! Dat is mooi kut...
Hopelijk kan de schade geheel hersteld worden
Up&Go schreef:Schrale troost maar volgens mij kunnen ze niks met die PID. Alleen ik zelf heb zo ongeveer mijn hele adressenboek erin staan en dat zou balen zijn als zoiets op straat raakt. Klote blijft het sowieso al was het maar de rompslomp die je nu hebt. Sterkte!
Je kan de PID beveiligen met een pin code en deze word alleen gevraagd als je de PID zonder auto aan zet.
Staat als het goed is in de handleiding
Ga ik straks ook maar gelijk instellen. Blijkbaar is de PID dus toch wel interessant genoeg om te stelen.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Up&Go » zo 21 apr 2013, 12:18

Een dief weet niet of zijn buit bruikbaar is en maakt hem ook niet uit. Het gaat om het jatten en er dan geld mee maken, meer niet. Overigens is de PID gekoppeld aan de auto en dus onbruikbaar in een andere Up! tenzij je als "nieuwe" eigenaar de moeite neemt de zaak te resetten maar zelfs dan zal de software het apparaat niet herkennen hebben ze me verteld. Veilig idee op zich maar daar is GuidoUp nu niet mee geholpen ..... zo blijkt.

Gebruikersavatar
Citigo
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 16:03

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Citigo » zo 21 apr 2013, 12:20

Maar waarom laat je PID in de Up zitten. Dat is toch vragen om problemen?
Citigo 1.0 60pk Elegance Automaat Tornado Red, zwarte 15inch Auriga velgen, Panorama dak, 5deurs, All season en Travel pakket, Move & Fun.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Patrick-Brand » zo 21 apr 2013, 12:39

Citigo schreef:Maar waarom laat je PID in de Up zitten. Dat is toch vragen om problemen?
Omdat z'n dashboard kastje open staat ga ik ervan uit dat hij daar in zat. Iedere Up had opengebroken kunnen worden.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Patrick-Brand » zo 21 apr 2013, 12:41

Sowieso moet iedereen met z'n poten van andermans spullen afblijven! Ik zie nu overigens wel dat je je standaard nog op de Up had zitten.. Zou dat het nog extra aantrekkelijk maken om in te breken? Dat ze toch even willen kijken of je PID toevallig in je dashboardkastje ligt?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Bhuddymahn » zo 21 apr 2013, 12:44

Oeh, balen! Nou neem ik de PID ook maar iedere keer mee, dit maak ik liever niet mee!

Je gaat trouwens toch niet iedere keer die stengel loshalen? Lijkt me helemaal niets.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door GuidoUp » zo 21 apr 2013, 12:51

Mijn pid lag in het kastje.. Inderdaad

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door DonkUp » zo 21 apr 2013, 13:00

Balen van de schade. Kost weer een hoop geld en gedoe :(
Bhuddymahn schreef:Je gaat trouwens toch niet iedere keer die stengel loshalen? Lijkt me helemaal niets.
Juist daardoor wisten ze dat er een pid aanwezig moest zijn. Het is 30 seconden werk om dat ding los te koppelen en het plaatje erop te leggen. Ik doe dat in ieder geval wel altijd. het steuntje berg ik dan op in het handschoenvakje.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door GrijzeUp » zo 21 apr 2013, 13:31

Up&Go schreef:Een dief weet niet of zijn buit bruikbaar is en maakt hem ook niet uit. Het gaat om het jatten en er dan geld mee maken, meer niet. Overigens is de PID gekoppeld aan de auto en dus onbruikbaar in een andere Up! tenzij je als "nieuwe" eigenaar de moeite neemt de zaak te resetten maar zelfs dan zal de software het apparaat niet herkennen hebben ze me verteld. Veilig idee op zich maar daar is GuidoUp nu niet mee geholpen ..... zo blijkt.
Balen zeg, ratten!
Je kan hem trouwens zo over zetten in een andere Up, die van mijn moeder was laatst stuk en toen kon ik de mijne zo gebruiken in haar auto..

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door el coche SEAT » zo 21 apr 2013, 15:01

Hey Guido,
Wat een ratten.
Hoop dat de schade goed wordt opgelost.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Miisport1 » zo 21 apr 2013, 16:45

sterkte met de schade.altijd rommel glas vind je over 12 maanden nog :(
wat mijn gelijk opviel is dat jouw armsteun in de kleur is.
welke armsteun is dit dan en nu heb ik gelijk een indruk hoe die zijraam spoilertjes er uit zien heb het zelfde setje gekocht.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Pop Up! » zo 21 apr 2013, 19:29

Balen man! Sterkte met de afhandeling! Blijft altijd klote dat mensen niet van andermans eigendommen kunnen afblijven en ze ook nog eens beschadigen.....bah :x
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Jos Bosch » zo 21 apr 2013, 19:33

Is toch gewoon triest dat je spullen steeds helemaal moet op bergen.Maar kan schijnbaar niet anders,
Mooi klote dat het je gebeurt is.Nu maar hopen dat alles netjes gemaakt word.En dat glas ga je inderdaad nog lang vinden,
Sterkte.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door BarMove(d)Up » zo 21 apr 2013, 19:35

Goed balen dit. Hoop het nooit meer mee te maken, dat gevoel dat iemand anders zich het recht voor behoudt aan jouw spullen te zitten.

Sterkte met de afwikkeling en het opruimen van al dat glas, dat ga je nog vaak terug vinden in je auto.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door GuidoUp » zo 21 apr 2013, 19:54

De auto staat al bij de dealer...
Ik heb voor zo lang en golf 6 station 2.0t mee gekregen..
Leuk speelgoed

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Autheo » ma 22 apr 2013, 08:08

GuidoUp schreef:Mijn pid lag in het kastje.. Inderdaad
Ook als die niet in het kastje ligt, zal een dief al vlug denken dat die daar toch wel te vinden zal zijn. Om die narigheid te voorkomen, zet ik altijd mijn kastje open, zodat van buitenaf al te zien is dat daar geen kostbaarheden in liggen. Natuurlijk is dat ook geen 100% garantie, maar het zal wel iets schelen.

Heb vroeger leergeld betaald. Heb eens een jasje in de auto laten liggen. Dus dacht een aso: daar ligt vast wat onder. Niet dus, maar wel m'n ruit ingetikt. Sinds die tijd weet ik dat je je er bewust van moet zijn dat er nu eenmaal altijd wel aso's rondlopen die geen respect voor andermans eigendommen hebben. Je daarover boos maken voorkomt helemaal niets, dus kun je maar beter zelf je maatregelen nemen.

Ben trouwens wel benieuwd of de verzekering de schade dekt?

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door Victorio » ma 22 apr 2013, 12:29

Erg triest. Ikzelf haal ook altijd de houder eraf en bewaar de PID niet binnen de auto. Ik gebruik hem sowieso weinig, alleen op de langere ritjes, niet tijdens het dagelijkse woon/werk-verkeer.

Ik ben ook wel benieuwd welke armsteun je daar hebt... ziet er mooi uit!
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: ingebroken in mijn up

Bericht door GuidoUp » ma 22 apr 2013, 12:36

Dat is gewoon een van een auto onderdelen zaak... Is met 2 beugels vast gemaakt op het midden console....
Kosten... 25 euro... En zeer stevig..


Maar daar buiten..
De auto gaat vandaag naar een bedrijf in born.. ( schade herstel bedrijf)
Ze gaan er vanuit dat het ongeveer tussen de 700 en 1000 euro schade is..
Interieur delen worden ook deels opnieuw gespoten en ook de deur...

Wordt vervolgd

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Plaats reactie