achteruit glas als golfplaat

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
navy
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di 06 aug 2013, 21:48

achteruit glas als golfplaat

Bericht door navy » wo 28 aug 2013, 15:44

hallo mede forum leden.

ik ben in het bezit van een zwart high up. 2mnd oud

nadat ik mijn bood schappen achter in de up had gezet merkte ik op, dat het onderste gedeelte ( waar deze op de bumper aan komt) van mijn achter klep (GLAS)
helemaal golft tot op de helft van de klep je ziet het het beste als je de kofferbak opent en de klep op de helft open zet .
je zou zeggen dat als deze van staal zou zijn dat je een aanrijding zou hebben gehad . dit zit in het glas !!! ik ga er van de week mee naar de dealer.

zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben .
graag verneem ik dit.

m vr gr sietske

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: achteruit glas als golfplaat

Bericht door GuidoUp » wo 28 aug 2013, 16:11

Ik heb dat ook... mijn dealer heeft dat nagevraagd bij de importeur... het is de bolling van het glas en de coating wat erin zit... hier is niks aan te doen

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: achteruit glas als golfplaat

Bericht door PlannedObsol » wo 28 aug 2013, 22:55

Idem bij die van mij, zal wel een producteigenschap zijn. Of een Citigo klep erin zetten, is het probleem deels weg, maar ja, m.i. ook het karakteristieke van de Up.

De voorruit heeft (meestal) ook zo'n effect. Als je als bestuurder over hobbels rijdt en niet recht vooruit maar schuin naar rechts door de voorruit kijkt, merk je eerder vertekeningen. Of volg bij schemering de verlichting van tegemoetkomend verkeer. Zowel horizontaal als verticaal is de voorruit niet bepaald gelijkmatig van dikte en/of kromming. Bij voorruiten tot nu toe uit eigen ervaring gemerkt dat vervangingsruiten op dit aspect slechter zijn dan de af-fabriekruiten (ook al is het soms dezelfde leverancier, bijv. Pilkington). Toeval of niet?
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Gebruikersavatar
Hurby-up
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 17 apr 2013, 14:26

Re: achteruit glas als golfplaat

Bericht door Hurby-up » wo 28 aug 2013, 23:29

het is inderdaad een eigenschap van het product, zoals ze momenteel wel over meer dingen zegen.
het is een bekend iets bij alle 3 de merken dus niet enkel bij de up!
het achterraam of complete klep mag niet onder garantie vervangen worden!

dus met andere woorden, we moeten er mee leren leven als je een van de gelukkige bent

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: achteruit glas als golfplaat

Bericht door Psycho_Mantis » do 29 aug 2013, 08:52

Bij mij is de klep haast 100% perfect, hele lichte golven maar.
Als het echt veel erger is dan de andere up's zou ik als ik jou was gewoon terug gaan. Niet geschoten is altijd mis.

navy
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di 06 aug 2013, 21:48

Re: achteruit glas als golfplaat

Bericht door navy » ma 02 sep 2013, 15:59

dit mag gesloten worden

bedankt voor het mee leven

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: achteruit glas als golfplaat

Bericht door up! » za 28 sep 2013, 18:37

zit ook op de mijne, ik zie het al niet meer :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie