Pagina 1 van 2
2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: za 07 apr 2012, 16:19
door koen
Vanmiddag reed Tobias (High-Up!) voor mijn deur langs en hebben we even een paar mooie plaatjes geschoten
Leuk je even gesproken te hebben Tobias!
- High Up!'s klein 2.jpg (99.49 KiB) 5176 keer bekeken
- high up!'s klein 1.jpg (97.56 KiB) 5176 keer bekeken
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: za 07 apr 2012, 16:25
door Crash
Mooie foto's!
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: za 07 apr 2012, 16:40
door Up&Go
De eerste meeting!
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: za 07 apr 2012, 16:55
door Ben
ziet er super uit
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: za 07 apr 2012, 17:15
door High-up!
Bedankt en bedankt! Ze staan er goed op Koen! Was leuk je even te spreken!
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: za 07 apr 2012, 17:30
door schuit_nl
mooie combo!
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 00:57
door Ron UP
Neenee dit was de 2e meeting
Ronald NL had de primeur met JiS samen
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=248
Wel een gaaf gezicht zo, die 2 uppies naast elkaar
Wat waren de verschillen?
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 10:08
door golfruud
fr
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 14:37
door High-up!
Klopt, inderdaad de tweede!
Koen heeft een Dynamic pakket daar ik dit niet heb en de kleur is anders. Ik heb een 75Pk waar Koen een 60pk heeft.
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 15:58
door Ron UP
Leuk, die verschillen, zo zijn ze allemaal weer wat anders he. Maar ik zag dat jij de 75 pk hebt zonder bmt, betekent nu dus dat je een B-label hebt nu, dus ga je wegenbelasting betalen dan?
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 16:26
door High-up!
Ik begreep van verschillende mensen dat dit gewichtsafhankelijk wordt (<850kg=is geen MRB).
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 16:27
door up!
Ron UP schreef:Maar ik zag dat jij de 75 pk hebt zonder bmt, betekent nu dus dat je een B-label hebt nu, dus ga je wegenbelasting betalen dan?
Nee hoor, alle Up's zijn vrijgesteld van wegenbelasting tot 1 januari 2014
alle auto's die minder dan 110 gr. Co2 uitstoten zijn namelijk vrijgesteld tot 1 januari 2014. Vanaf 1 januari 2014 gaan alle up's weer wegenbelasting betalen, ook de bluemotion...
Vanaf 1 januari 2014 betaal je wegenbelasting naar gewicht. Up's wegen weinig, dus weinig wegenbelasting.
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 16:30
door High-up!
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 16:35
door Ron UP
Maar wel vreemd dan, als je nl op de configurator kijkt zie je dat de normale 75 pk, zonder BMT het B-label krijgt........dus mrb betalen. Hangt dus niet af van het gewicht lijkt me.
Of moet je, als je een niet BMT koopt, zorgen dat hij vóór 1 juli op je naam staat ?
Want dan gaat de overheid weer klooien met de uitstootmaximums.......
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 16:40
door High-up!
Ron UP schreef:Maar wel vreemd dan, als je nl op de configurator kijkt zie je dat de normale 75 pk, zonder BMT het B-label krijgt........dus mrb betalen. Hangt dus niet af van het gewicht lijkt me.
Of moet je, als je een niet BMT koopt, zorgen dat hij vóór 1 juli op je naam staat ?
Want dan gaat de overheid weer klooien met de uitstootmaximums.......
Volgens mij is dat de crux. Wie kan dit bevestigen?
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 16:41
door up!
De datum van 1 juli 2012 is uitsluitend relevant voor de BPM. En niet voor de wegenbelasting.
Als een niet-BM na 1 juli op kenteken wordt gezet, ga je extra BPM betalen. Maar géén wegenbelasting. Alle up's zijn vrijgesteld van wegenbelasting tot 1 januari 2014. Vanaf die datum ga je wegenbelasting betalen naar gewicht. En aangezien de up zónder bluemotion en de up mét bluemotion allebei minder dan 850kg wegen, zal het tarief vanaf 1 januari 2014 voor beide uitvoeringen hetzelfde zijn.
High-up! schreef:Ron UP schreef:Maar wel vreemd dan, als je nl op de configurator kijkt zie je dat de normale 75 pk, zonder BMT het B-label krijgt........dus mrb betalen. Hangt dus niet af van het gewicht lijkt me.
Of moet je, als je een niet BMT koopt, zorgen dat hij vóór 1 juli op je naam staat ?
Want dan gaat de overheid weer klooien met de uitstootmaximums.......
Volgens mij is dat de crux. Wie kan dit bevestigen?
Voor de wegenbelasting is dit niet relevant... Het is alleen relevant voor de BPM.
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 16:42
door JuP !
Er was toch sprake van dat VW in NL alle Up's in bestelling omzette naar Bluemotions zonder meerprijs?
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 16:53
door High-up!
up! schreef:De datum van 1 juli 2012 is uitsluitend relevant voor de BPM. En niet voor de wegenbelasting.
Als een niet-BM na 1 juli op kenteken wordt gezet, ga je extra BPM betalen. Maar géén wegenbelasting. Alle up's zijn vrijgesteld van wegenbelasting tot 1 januari 2014. Vanaf die datum ga je wegenbelasting betalen naar gewicht. En aangezien de up zónder bluemotion en de up mét bluemotion allebei minder dan 850kg wegen, zal het tarief vanaf 1 januari 2014 voor beide uitvoeringen hetzelfde zijn.
High-up! schreef:Ron UP schreef:Maar wel vreemd dan, als je nl op de configurator kijkt zie je dat de normale 75 pk, zonder BMT het B-label krijgt........dus mrb betalen. Hangt dus niet af van het gewicht lijkt me.
Of moet je, als je een niet BMT koopt, zorgen dat hij vóór 1 juli op je naam staat ?
Want dan gaat de overheid weer klooien met de uitstootmaximums.......
Volgens mij is dat de crux. Wie kan dit bevestigen?
Voor de wegenbelasting is dit niet relevant... Het is alleen relevant voor de BPM.
Bedankt up!!.
Iemand heeft mij (net!) verteld dat vanaf juli 2014 de up! niet meer beschouwd wordt als CO2 zuinige auto, en daarom in de gewone auto categorie gaat vallen. En hierbij kom ik uit op zo'n €58,- per kwartaal. Kan je dit ontkrachten voor me?
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 17:15
door koen
De niet Bluemotions, zoals die van mij zullen bij een registratie na 1 juli bijtelingstechnisch naar 20% gaan, dit betekent dat er vanaf dat moment ook sprake is van BPM. Als ze voor die tijd geregistreerd zijn is dit niet het geval.
Echter, ze blijven net als de Bluemotions tot 1 januari 2014 belastingvrij. Vanaf dat moment zal iedeen motorrijtuigenbelasting gaan betalen. Hoeveel is naar mijn weten nog onbekend, enige dat bekend is, is dat er naar gewicht betaald gaat worden en dan blijft de Up! in verhouding tot andere auto's een goedkope auto.
Re: 2 High Up!'s naast elkaar
Geplaatst: zo 08 apr 2012, 17:40
door up!
High-up! schreef:Iemand heeft mij (net!) verteld dat vanaf juli 2014 de up! niet meer beschouwd wordt als CO2 zuinige auto, en daarom in de gewone auto categorie gaat vallen. En hierbij kom ik uit op zo'n €58,- per kwartaal. Kan je dit ontkrachten voor me?
Ik kwoot nog even uit een eerder topic (d.d. 21 februari 2012):
up! schreef:High-up! schreef:Valt de up! onder een CO2 zuinige personenauto?
Ja, alle benzineauto's met 110 gram of minder CO2 uitstoot worden CO2-zuinig genoemd. Het zijn de meest zuinige auto's voor de MRB. Daarom geldt voor al die auto's een vrijstelling van de MRB tot 1 januari 2014. Daarom zijn álle Up's tot 1 januari 2014 vrijgesteld van MRB.
Ministerie van Financiën schreef:6.5 Vrijstelling zeer zuinige auto's in MRB
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting (MRB) voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s. Vanaf 2014 zal de MRB hierdoor alleen nog op gewicht gebaseerd zijn. Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km).
En de link van het document waar deze tekst uit komt:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... 120112.pdf
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... uto-s.html