winnaar autovisie !!!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Hetzer
Forum newbie
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jul 2012, 10:47
Locatie: Voorne-Putten

winnaar autovisie !!!

Bericht door Hetzer » za 23 nov 2013, 18:04

http://www.ames.nl/skoda/up-mii-en-citi ... -test.html

De up, citigo en mii zijn volgens autovisie, de beste in hun klasse, iets wat wij al wisten :)
2x SKODA CITIGO ( 1x Black Elegance IRC-Edition, 16" White MAK, 1x White Arctic, 14" Black APUS). En opzoek naar een mooie SKODA Octavia-1RS Hatcback

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: winnaar autovisie !!!

Bericht door up! » za 23 nov 2013, 18:30

Ja leuk, een ieder met een beetje verstand van zaken wist dat natuurlijk al lang. Die i10 laat trouwens mooie geluidswaarden zien, nog een stukje stiller dan de up!, doen ze goed!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: winnaar autovisie !!!

Bericht door MauriceR. » za 23 nov 2013, 19:06

...maar is ook echt zuinig met een praktijkverbruik van minimaal 1 op 20...
Not.

Deze zin, in deze context, impliceert dat alle Up!s dit in de praktijk waarmaken... Het is hoogstens: "... berijders kunnen een gemiddelde halen dat beter is dan 1:20, echter op het VWUp!-forum zijn ook heel andere getallen gepost door forumleden".

(Misschien moet ik eens een poll maken om wat meer inzicht te krijgen in het werkelijke gebruik. We posten dat natuurlijk regelmatig, maar een overzicht zou het goed doen).

M.
Laatst gewijzigd door MauriceR. op za 23 nov 2013, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: winnaar autovisie !!!

Bericht door up! » za 23 nov 2013, 19:31

MauriceR. schreef:
...maar is ook echt zuinig met een praktijkverbruik van minimaal 1 op 20...
Not.

Deze zin, in deze context, impliceert dat alle Up!s dit in de praktijk waarmaken... Het is hoogstens: "... berijders kunnen een gemiddelde halen dat beter is dan 1:20, echter op het VWUp!-forum zijn ook heel andere getallen gepost door forumleden.

(Misschien moet ik eens een poll maken om wat meer inzicht te krijgen in het werkelijke gebruik. We posten dat natuurlijk regelmatig, maar een overzicht zou het goed doen).
Welke up! rijd jij Maurice? De 60pk (door Autovisie getest) is namelijk een stuk(je) zuiniger dan de 75pk... omdat de 60pk lagere toerentallen draait... Als je een beetje rustig rijdt, is 1 op 20 met de 60pk zeker haalbaar, en best gemakkelijk ook. Als het tenminste niet extreem koud is, er veel (tegen)wind staat of je de airco hebt aanstaan.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: winnaar autovisie !!!

Bericht door Pop Up! » za 23 nov 2013, 20:26

Heel leuk stukje, zojuist de autovisie gekocht en genoten!
Jammer dat onder het stukje van de Telegraaf online weer een hoop comments komen te staan van VW haters, dat alles is omgekocht en dat de Japanse auto's beter zijn en de Up's lelijk en niet vooruit te branden zijn maar ach ja,
Wij weten wel beter en ik begrijp dat er mensen nu jaloers zijn omdat het vag trio heeft gewonnen!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: winnaar autovisie !!!

Bericht door MauriceR. » za 23 nov 2013, 21:00

up! schreef:
MauriceR. schreef:
...maar is ook echt zuinig met een praktijkverbruik van minimaal 1 op 20...
Not.

Deze zin, in deze context, impliceert dat alle Up!s dit in de praktijk waarmaken... Het is hoogstens: "... berijders kunnen een gemiddelde halen dat beter is dan 1:20, echter op het VWUp!-forum zijn ook heel andere getallen gepost door forumleden.

(Misschien moet ik eens een poll maken om wat meer inzicht te krijgen in het werkelijke gebruik. We posten dat natuurlijk regelmatig, maar een overzicht zou het goed doen).
Welke up! rijd jij Maurice? De 60pk (door Autovisie getest) is namelijk een stuk(je) zuiniger dan de 75pk... omdat de 60pk lagere toerentallen draait... Als je een beetje rustig rijdt, is 1 op 20 met de 60pk zeker haalbaar, en best gemakkelijk ook. Als het tenminste niet extreem koud is, er veel (tegen)wind staat of je de airco hebt aanstaan.
Ik heb de 60 pk. En wat je noemt heeft idd te maken met het verbruik. Evenals korte eindjes etc. De poll heb ik aangemaakt. Hoe meer mensen die -eerlijk- invullen, hoe realistischer onze kijk op het verbruik van de Up wordt - en misschien heb ik wel een drinkebroer of heb ik een te zware rechtervoet. Wie weet!

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: winnaar autovisie !!!

Bericht door oppermii » zo 19 jan 2014, 08:27

Houd ook het volgende in je achterhoofd bij verkiezingen/testen:

Bedrog bij Duitse autoverkiezing http://nos.nl/l/599357

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: winnaar autovisie !!!

Bericht door CanisLupus » zo 19 jan 2014, 11:15

Ik las het net op teletekst oppermii!
Gaat vast zo:
-Golf staat op 3409 punten, hoe kunnen we dit wijzigen, want is wel erg laag voor zo'n mooie auto? Van die 0 maken we een 9, scheelt alweer 90 punten, blijft toch zeuren!
Wat nu?
-We zetten er nog een 2 tussen, eureka. Een mooie 34 2 99 punten, jippie we staan bovenaan!
Ach wat hebben ze ons weer tuk :-(

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: winnaar autovisie !!!

Bericht door CanisLupus » zo 19 jan 2014, 18:06

Ziet er goed die test in Autovisie. Ik heb hem hier voor me liggen.
Dat de drieling wint van de Frans/Japanse drieling is voor mij duidelijk. Ik krijg wel eens een leen Aygo mee, nou dat viel me ontzettend tegen, eigenlijk mag je dat niet met de Up! vergelijken. Het lijkt wel A klasse met klasse A/B vergelijken. De Panda ken ik ook, gereden op Rhodos, dat beviel me heel goed, zat dichter bij de Up!. Geen gerammel en heel degelijk. Stuurde goed. Het beste van deze 3, die ik ken, was duidelijk de Up! (en familie leden).
Maar ik weet niet of door deze gelijk ervaring met Autovisie correct is. Misschien alleen voor mij...

Plaats reactie