Waarom Move Up! nemen?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
pw1979
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 11:49

Waarom Move Up! nemen?

Bericht door pw1979 » zo 12 jan 2014, 12:11

Zelf krijg ik van de week mijn High Up! binnen, en voor mijn zus kijken we nu ook naar een nieuwe Up! Ze heeft van de dealer een offerte voor een Move Up! meegekregen, maar eigenlijk ben ik een beetje verbaasd over dat model.

Afbeelding

Het verschil tussen Move Up! en High up! is nu €777,-. Dat is al een relatief klein verschil. Zeker als je ziet dat de meeste MoveUp! rijders het Drive pakket erbij nemen van €393,-. Op de meeste voorraad modellen zat die ook, en ook op de aanbieding die de dealer heeft gedaan.

Het verschil is eigenlijk dus €384,- tussen de Move en de High. Voor de opties die je terugkrijgt en de betere restwaarde, lijkt de Move Up! dus eigenlijk een beetje overbodige aanbieding. Of zie ik wat over het hoofd.

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Thijsvdvl » zo 12 jan 2014, 12:44

Tja, als de portemonnee leeg is bij 11.000 euro, dan is de keuze snel gemaakt ;)
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door up! » zo 12 jan 2014, 13:24

Zit het drive pakket tegenwoordig standaard op een high up? Ik moest er gewoon 393 euro voor betalen, dus dan is het prijsverschil toch gewoon 777 euro?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door MuziekUP » zo 12 jan 2014, 13:38

Het drive pakket (cc, pdc + boordcomputer) is altijd standaard op de high up :?:
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Inge » zo 12 jan 2014, 13:53

Waarom voor dat bedrag niet eens gaan kijken naar de Go - tenzij ze per se een VW wilt natuurlijk. Ik vind namelijk dat de Go een betere prijs/ kwaliteit heeft dan de UP!

Hoop dat ik niet tegen iemands schenen schop nu. ;)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Pop Up! » zo 12 jan 2014, 14:16

MuziekUP schreef:Het drive pakket (cc, pdc + boordcomputer) is altijd standaard op de high up :?:
Dat is nog niet zo lang, in het begin was dit gewoon een extra pakket waarvoor je moest bijbetalen.
Nu zit het er dus standaard in, waardoor de totaalprijs natuurlijk ook gestegen is.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

pw1979
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 11:49

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door pw1979 » zo 12 jan 2014, 15:16

Pop Up! schreef:
MuziekUP schreef:Het drive pakket (cc, pdc + boordcomputer) is altijd standaard op de high up :?:
Dat is nog niet zo lang, in het begin was dit gewoon een extra pakket waarvoor je moest bijbetalen.
Nu zit het er dus standaard in, waardoor de totaalprijs natuurlijk ook gestegen is.
Ze zullen vast wat hebben aangepast, maar als je het drive pakket meeneemt, is het verschil nu dus 384 tussen de 2 uitvoeringen. Vind het maar bar weinig ;)

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Jos Bosch » zo 12 jan 2014, 15:43

Inge schreef:Waarom voor dat bedrag niet eens gaan kijken naar de Go - tenzij ze per se een VW wilt natuurlijk. Ik vind namelijk dat de Go een betere prijs/ kwaliteit heeft dan de UP!

Hoop dat ik niet tegen iemands schenen schop nu. ;)

Ja Inge dat doe je dus wel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door up! » zo 12 jan 2014, 16:57

Inge schreef:Waarom voor dat bedrag niet eens gaan kijken naar de Go - tenzij ze per se een VW wilt natuurlijk. Ik vind namelijk dat de Go een betere prijs/ kwaliteit heeft dan de UP!
Ik denk niet dat je over een betere prijs-kwaliteit kunt spreken. Over een langere periode van zeg 2 jaar en langer ontlopen de kosten, inclusief afschrijving en onderhoud, elkaar denk ik helemaal niets...Nou ja, misschien 10 euro per jaar of zo iets. Maar dat is een gevoelskwestie, zoals zoveel dingen... Iedereen heeft een ander gevoel, maar mijn gevoel is dat ik niet voor de up! heb gekozen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding (en ik denk ook niet dat die van de Skoda of Seat beter is). Ik heb alleen voor de up! gekozen omdat ik het model mooier vind (grille, achterklep, dashboard, pookknop, allemaal kleine details, maar voor mij doorslaggevend...).
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
FrankUp!
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: di 16 apr 2013, 22:24
Locatie: Amersfoort

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door FrankUp! » zo 12 jan 2014, 17:00

Ik denk dat de prijzen van de High Up! in het beginscherm van de configurator niet zijn aangepast, in de laatste prijslijst staat de Move Up! 60pk BMT voor 10.650 en de High voor 11.890, dat scheelt dus 1.240 euro.. Stel maar eens een High samen, dan begint de configurator wel gewoon te rekenen bij 11.890 (ex kosten rijklaarmaken)

http://www.fleetwise.nl/sites/default/f ... 202014.pdf
VW Move Up 60 pk 5drs, Light silver metallic, Executive pakket, reservewiel, 16"Triangle.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door el coche SEAT » zo 12 jan 2014, 17:04

Inge schreef:Waarom voor dat bedrag niet eens gaan kijken naar de Go - tenzij ze per se een VW wilt natuurlijk. Ik vind namelijk dat de Go een betere prijs/ kwaliteit heeft dan de UP!

Hoop dat ik niet tegen iemands schenen schop nu. ;)
Blijkbaar heb je een missie te volbrengen. ;) En is uit cijfers duidelijk dat velen anders besluiten. :shock:
Het Nederlandse volk heeft namelijk afgelopen jaar ruim 16000 UP- jes gekocht, ten opzichte van 3600 Mii-tjes en maar net iets meer dan 3000 Citigo-tjes. :oops:
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Xanderv » zo 12 jan 2014, 18:46

Ik kan wel in Inge haar verhaal komen. De citigo is precies hetzelfde als de up alleen goedkoper.

De voornaamste reden dat de up! meer verkocht is omdat mensen een vw up willen... Ze weten niet eens van de andere twee zusjes en kan ze ook niet schelen want dan zouden ze niet kunnen zeggen dat ze een Up! rijden ;) fashion symbool of zo :)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door el coche SEAT » zo 12 jan 2014, 19:20

Xanderv schreef:Ik kan wel in Inge haar verhaal komen. De citigo is precies hetzelfde als de up alleen goedkoper.
Toch klopt dit afhankelijk van de wensen niet. :mrgreen:
Als je een high UP met een Citigo Elegance vergelijkt en de uitrusting op hetzelfde nivo brengt (pdc achter, 15 inch velgen, verhoogde laadvloer, radio/mp3, enz) is het verschil in prijs bijna te verwaarlozen.

Heb net even een vergelijking gemaakt.

VW high UP 60 pk, 3 deurs, 11890 euro.

Skoda Citigo Elegance 60 pk, 3 deurs, 10820 euro
Om de uitrusting gelijk te maken:
Travelpakket 200 euro
15 inch lichtmetaal 150 euro
PDC achter 230 euro
Verhoogde laadvloer 60 euro
Komt op een totaal van 11460 euro.

Dan is de Up 430 euro dus duurder, waarbij de UP nog wel de boordcomputer + heeft en er keuze is uit verschillende kleuren dashpads.

Alles dus afhankelijk van persoonlijke voorkeuren.
Ben er van overtuigd dat er geen kwaliteitsverschillen zijn. Dus er is geen sprake van een betere prijs /kwaliteit verhouding. Maar wel van een wat wil en kan ik met het te besteden budgetl
Laatst gewijzigd door el coche SEAT op zo 12 jan 2014, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Dixon » zo 12 jan 2014, 19:22

Ik denk inderdaad dat het prijsverschil uit eindelijk te verwaarlozen is.
De Volkswagen heeft echter na verloop van tijd altijd een hogere restwaarde dan een Skoda of een Seat, ondanks dat het dezelfde modellen zijn.

Ik heb persoonlijk voor de Go gekozen omdat ik het interieur en front mooier vindt, het sobere trekt mij wel i.p.v. het hoogglans van de Mii en Up!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door up! » zo 12 jan 2014, 20:04

Xanderv schreef:De citigo is precies hetzelfde als de up alleen goedkoper.
Uh nee, de up! heeft een andere grille, een ander dashboard (o.a. tellers en verlichting), een andere achterklep, een andere pookknop en nog een aantal andere kleine details. Allemaal details die iemand kunnen doen besluiten om te kiezen voor een up!, of voor een Citigo, of voor een Mii. Lijken me allemaal relevante verschillen, voor mij in ieder geval wel :roll:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Waarom Move Up! nemen?

Bericht door Xanderv » zo 12 jan 2014, 20:21

De auto is hetzelfde, De motor, het onderstel is hetzelfde. Het uiterlijk anders ja, maar daar zit het prijsverschil niet in. Als je puur zakelijk kijkt zijn de mii en citigo dan toch qua prijs kwaliteit een betere package als het enige verschil het uiterlijk is. Daarom geef ik Inge gelijk.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door oppermii » zo 12 jan 2014, 20:39

Xanderv schreef:De auto is hetzelfde, De motor, het onderstel is hetzelfde. Het uiterlijk anders ja, maar daar zit het prijsverschil niet in. Als je puur zakelijk kijkt zijn de mii en citigo dan toch qua prijs kwaliteit een betere package als het enige verschil het uiterlijk is. Daarom geef ik Inge gelijk.
Vergeet de restwaarde niet.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door up! » zo 12 jan 2014, 20:47

Xanderv schreef:Het uiterlijk anders ja, maar daar zit het prijsverschil niet in.
De up! verschilt qua uiterlijk met zijn broertjes, zowel van binnen als van buiten, zoals eerder gezegd kunnen dit voor kopers relevante punten zijn. Uiterlijk heeft ook een bepaalde "kwaliteit" (designkwaliteit). Als je geen meerprijs over hebt voor een up! vanwege de stylingdetails (zo er überhaupt al sprake is van een meerprijs bij gelijke uitrusting, ik verwijs naar El Coche...), dan waardeer je die kwaliteit kennelijk niet, en dan kun je met recht zeggen dat je de Citigo of Mii een betere (subjectieve) prijs-kwaliteitverhouding vind hebben. Maar het feit dat onderstel en motor hetzelfde zijn maakt niet dat de auto's hetzelfde zijn. Ze zijn nu eenmaal anders.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door el coche SEAT » zo 12 jan 2014, 20:48

Toch vind ik de term prijs kwaliteit niet correct en dus ook niet passen.

Lees alleen maar in de discussie prijsverschil. Heeft dus niets met kwaliteit te maken.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waarom Move Up! nemen?

Bericht door up! » zo 12 jan 2014, 22:13

De term prijs-kwaliteit is altijd correct. Elke auto heeft een prijs, en bepaalde kwaliteiten. Zo kun je altijd de prijs-kwaliteit verhouding voor jezelf vaststellen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie