Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Cryptische titel en ook geen taalfout. De naam 'Up!' heeft voor mij al iets optimistisch, maar zo bedoel ik het niet!
Het is zoals het er staat: mijn zoon vaart in een optimist (zonder hoofdletter) en tot nu toe legde ik 'm altijd op het dak van mijn vrouws auto. Zeker met deze winter gaat het zeilen gewoon door. En dus ga ik week in en week uit met haar auto naar de zondagtraining en de wedstrijden. Maar vanavond niet. De boot moet morgen ergens naar toe en ik moest 'm vanavond op de Up! knopen. Raad eens: dat gaat makkelijker dan op het dak van een BMW! Door het hatchback-model van de Up! kun je achter de auto staan als je de boot boven je hoofd op het dak parkeert (wel eerst even de antenne eraf gehaald!).
En dan de volgende verrassing: de handkar waarop je normaal de boot vervoert vanaf de auto naar de steiger, kan gedemonteerd worden. De losse onderdelen zijn te groot voor de BMW kofferbak, natuurlijk. En waar kon ik ze vrolijk fluitend inschuiven? Ja! De Up! Daar wordt zelfs een pessimist een optimist van.
Toegegeven: het ziet er wel een beetje apart uit: een boot van 2.35m op het dak van een Up!... is wat buiten proportie. Maar het kan wel. En ik weet uit ervaring dat heuvelop op de Amersfoortseweg ten westen van Apeldoorn niet makkelijk gaat met een Up!, zeilspullen en drie personen. En dat is dan nog zonder de boot. Met boot wordt het zeker terugschakelen. Maar dat zien we morgen dan wel weer!
Morgen bij daglicht een foto.
M.
Het is zoals het er staat: mijn zoon vaart in een optimist (zonder hoofdletter) en tot nu toe legde ik 'm altijd op het dak van mijn vrouws auto. Zeker met deze winter gaat het zeilen gewoon door. En dus ga ik week in en week uit met haar auto naar de zondagtraining en de wedstrijden. Maar vanavond niet. De boot moet morgen ergens naar toe en ik moest 'm vanavond op de Up! knopen. Raad eens: dat gaat makkelijker dan op het dak van een BMW! Door het hatchback-model van de Up! kun je achter de auto staan als je de boot boven je hoofd op het dak parkeert (wel eerst even de antenne eraf gehaald!).
En dan de volgende verrassing: de handkar waarop je normaal de boot vervoert vanaf de auto naar de steiger, kan gedemonteerd worden. De losse onderdelen zijn te groot voor de BMW kofferbak, natuurlijk. En waar kon ik ze vrolijk fluitend inschuiven? Ja! De Up! Daar wordt zelfs een pessimist een optimist van.
Toegegeven: het ziet er wel een beetje apart uit: een boot van 2.35m op het dak van een Up!... is wat buiten proportie. Maar het kan wel. En ik weet uit ervaring dat heuvelop op de Amersfoortseweg ten westen van Apeldoorn niet makkelijk gaat met een Up!, zeilspullen en drie personen. En dat is dan nog zonder de boot. Met boot wordt het zeker terugschakelen. Maar dat zien we morgen dan wel weer!
Morgen bij daglicht een foto.
M.
Laatst gewijzigd door MauriceR. op ma 20 jan 2014, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Een optimist op een Up!
Als je hem stevig vastbindt heb je een amfibi voertuig
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Gaan met die banaan haha
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Die boot van jou valt nog wel mee... Deze is groter
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Je hebt gelijk. ondersteboven zou idd beter zijn. Ook voor 't bootje zelf. Maar ik had geen helpende handen om dat voor me te regelen gisterenavond! Achterstevoren weet ik niet, omdat de achterkant van het scheepje zo'n 50cm hoog en 80cm breed pal omhoog steekt.GasDwerg schreef:Gaat misschien gek klinken, maar als je kan zonder dat er wat uitvalt of zo, draai 'm dan om :MauriceR. schreef:Nu met foto's.
ondersteboven en achterstevoren
Dat gaat je minder luchtweerstand geven.
@up!: gaaf! Zo moet ik nog ergens een foto hebben van een Triumph TR3a met zo'n contraptie op het dak. Zal eens zoeken.
Maurice
EDIT: gevonden! Dat ze zo hoog gemonteerd zitten, heeft te maken met het feit dat het dak anders niet open kan: het 'zwaait' omhoog als je het dak open wil doen.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Cool! Toffe foto's van het Upje!
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Super, geweldige van foto's zowel van de Up! maar ook van die Truimph
up! Black BMT 75pk 3d
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Toch rijdt mijn up achteruit niet zuiniger!GasDwerg schreef:Als je een voorwerp wil stroomlijnen (voor de snelheden die we met auto's rijden), moet je de fijnste kant, dus de kleinste oppervlakte, achteraan zettenMauriceR. schreef:Achterstevoren weet ik niet, omdat de achterkant van het scheepje zo'n 50cm hoog en 80cm breed pal omhoog steekt.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Ik ken wat mensen die in Marknesse bij de DNW (Duits-Nederlandse Windtunnel) werken. En zal dit eens aan ze voorleggen. (*hoop nu op een antwoord in lekentaal*)
M.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
gewoon wat plaatjes van internet:
http://www.tonyfoale.com/Articles/Aerod ... /Aero1.gif
http://exploration.grc.nasa.gov/educati ... shaped.gif
http://www.gerrelt.nl/roofspoiler/aero_1.jpg
Een vorige generatie 3serie en de insignia zaten ergens rond de cw van 0,26. Een prius zit dacht ik aan de 0,25 en een XL1 zat dacht ik aan de 0,19. De up moet het helaas doen met 0,32... Bij gelijk frontaal oppervlak dus een stuk meer weerstand!
http://www.tonyfoale.com/Articles/Aerod ... /Aero1.gif
http://exploration.grc.nasa.gov/educati ... shaped.gif
http://www.gerrelt.nl/roofspoiler/aero_1.jpg
Een vorige generatie 3serie en de insignia zaten ergens rond de cw van 0,26. Een prius zit dacht ik aan de 0,25 en een XL1 zat dacht ik aan de 0,19. De up moet het helaas doen met 0,32... Bij gelijk frontaal oppervlak dus een stuk meer weerstand!
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Mooie infographic! Natuurlijk hebben wij met de up een andere L/W(2,5), geen idee wat dat met de weerstand doet.
Re: Een optimist op een Up! *Nu Met Foto's*
Leuk topic dit...en weer wat geleerd
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |