Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelling

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelling

Bericht door F.Moerland » do 27 feb 2014, 11:43

Hallo,

Ik heb in januari 2014 een gloednieuwe High Up! gekocht. Door een herhaalde fout bij de dealer (zal de naam nog niet noemen) is de tenaamstelling tot een paar keer toe fout gegaan. Hierdoor ben ik in praktische zin natuurlijk wel eerste eigenaar, maar op papier ben ik zelfs al de 3e eigenaar. Geloof me, hier baal ik verschrikkelijk van. Als ik de auto ooit wil verkopen dan is dit niet in mijn voordeel. Integendeel, het zal eerder in mijn nadeel zijn omdat potentiële kopers dan zullen vermoeden dat het een rammelbak is omdat hij al meerdere eigenaren heeft gehad.

Hoe adviseren jullie dit aan te pakken?

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door up! » do 27 feb 2014, 12:28

Niet druk over maken. Het is allemaal uit te leggen, jij werd gewoon eigenaar op dag 1 dat de auto ging rijden. Invloed op restwaarde is nihil..
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
D-SUP!
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 06:30

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door D-SUP! » do 27 feb 2014, 12:33

Hallo,

Een beetje serieuze koper zal zelf concluderen dat de tijd tussen datum eerste tenaamstelling en datum laatste tenaamstelling zo kort is dat de auto onmogelijk daadwerkelijk door drie (verschilende) eigenaren (intensief) gebruikt is. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u de koper daar in de eerste plaats zelf op wijzen; daarnaast zou u alle (e-mail)conversaties met de dealer omtrent het onderwerp kunnen verzamelen en bij de autopapieren voegen om verwarring bij een toekomstige verkoop te voorkomen.

En bedenk wel dat u alleen ooit hoeft uit te leggen hoe het komt dat de auto 3 i.p.v. 1 vorige eigenaar heeft. Iemand die de auto na u verkoopt zal het een stuk lastiger krijgen.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het uitermate vervelend is en ik zou persoonlijk op zijn minst een coulanceregeling proberen te treffen met de dealer in kwestie.

Groeten Daan
Volkswagen Groove Up! 60pk BMT | Oryx white pearl | Panorama dak

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door F.Moerland » do 27 feb 2014, 12:43

Bedankt voor de reacties. Over xx jaar ziet een potentiele koper bij de vermeldingen alleen maar 3 eigenaren en dat hij dus al weer de 4e eigenaar zal zijn. Dan kijken ze al niet eens meer verder naar de data die bij de tenaamstellingen horen want die krijgen ze niet te zien. Dus haken ze af. Zoals je zegt zal de volgende eigenaar het een stuk lastiger krijgen en dat is op zijn minst nadelig te noemen. In mijn ogen is het gevolg een daadwerkelijke waardevermindering van mijn notabene nieuw aangeschafte Up!

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door oppermii » do 27 feb 2014, 12:49

D-SUP! schreef:

En bedenk wel dat u alleen ooit hoeft uit te leggen hoe het komt dat de auto 3 i.p.v. 1 vorige eigenaar heeft. Iemand die de auto na u verkoopt zal het een stuk lastiger krijgen.
Dus eigenlijk geef je ook een punt aan waardoor het wel moeilijker kan zijn voor F.Moerland om zijn auto te verkopen, tenzij de koper niet zover doordenkt.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door MiiRens » vr 28 feb 2014, 00:23

F.Moerland schreef:Bedankt voor de reacties. Over xx jaar ziet een potentiele koper bij de vermeldingen alleen maar 3 eigenaren en dat hij dus al weer de 4e eigenaar zal zijn. Dan kijken ze al niet eens meer verder naar de data die bij de tenaamstellingen horen want die krijgen ze niet te zien. Dus haken ze af. Zoals je zegt zal de volgende eigenaar het een stuk lastiger krijgen en dat is op zijn minst nadelig te noemen. In mijn ogen is het gevolg een daadwerkelijke waardevermindering van mijn notabene nieuw aangeschafte Up!
Bij zomoto bijvoorbeeld kan je het aantal eigenaren zien, maar ook de periode dat een eigenaar de auto heeft gehad. Dus daar kan je aanzien dat binnen een paar dagen de auto drie eigenaren heeft gehad. Het is op die manier te verklaren, maar het zal nooit in je voordeel werken.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door up! » vr 28 feb 2014, 00:51

Ach het werkt ook niet in je nadeel. Je ziet onnodig problemen als je hier een probleem van maakt. Iets is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Laat het los en geniet van je up!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
D-SUP!
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 06:30

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door D-SUP! » vr 28 feb 2014, 07:33

up! schreef:Ach het werkt ook niet in je nadeel. Je ziet onnodig problemen als je hier een probleem van maakt. Iets is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Laat het los en geniet van je up!
My point exactly
Volkswagen Groove Up! 60pk BMT | Oryx white pearl | Panorama dak

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door StefanK-Mii » vr 28 feb 2014, 08:57

Het feit is gewoon (en ik zou hier ook niet blij om worden) dat hij niet als 1e eigenaar te boek staat... als je een nieuwe auto koopt wil je ook dat deze te boek staat als 1e eigenaar en niet als 3e....
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door MiiRens » vr 28 feb 2014, 11:21

up! schreef:Ach het werkt ook niet in je nadeel. Je ziet onnodig problemen als je hier een probleem van maakt. Iets is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Laat het los en geniet van je up!
Dat is wel makkelijk als je er zo instaat, maar blijkbaar is het in dit geval niet zo. En als je een nieuwe auto koopt, dan kan ik mij voorstellen (zou ik ook willen) dat de eerste tenaamstelling goed is.

Kan de RDW hier niets aan doen, want het is duidelijk dat er iets niet is goedgedaan, misschien kan de dealer dit aankaarten bij de RDW, hij heeft het probleem ook veroorzaakt.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Up-Jury » za 01 mar 2014, 12:40

De ter naam stelling is goed gegaan ! anders ben je niet de 3e eigenaar (in theorie)
De dealer heeft lopen kloten en niet goed opgelet waardoor het 2x mis is gegaan. Ik zou de Up weigeren want dit heeft inderdaat invloed op de toekomst.
Het is de dealer die het recht moet trekken en in ieder geval ervoor moet zorgen dat RDW de eerste 2 "ter naam stelling" moet terug trekken.

Ik ga dan ook helemaal mee in het verhaal van Daan (D-SUP)
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het uitermate vervelend is en ik zou persoonlijk op zijn minst een coulanceregeling proberen te treffen met de dealer in kwestie.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door RobertJ » za 01 mar 2014, 12:49

Wat een belachelijk gestuntel van de dealer. Zoals anderen ook al aangeven, laat het hem maar oplossen met de rdw, lukt het niet dan kan hij een ruime financiele vergoeding aanbieden :)

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelling

Bericht door Xanderv » za 01 mar 2014, 13:01

Ik snap dat het vervelend is maar financiële gevolgen zullen wel een tikkie meevallen. Gisteren bij een Mercedes voor mijn ouders wezen kijken die na 50.000 km 4 eigenaren had gehad. 1e eigenaar Mercedes benz motor pool, hierna zakelijk contract, toen privé op naam en daarna de motor pool van de verkopende garage. 4 tenaamstellingen en maar 1 eigenaar.

Ik zeg niet dat het een grove fout is van de dealer en dat het zeer vervelend is, maar iedereen die zegt dat er financieel gevolgen aan vast zitten vind ik kortzichtig. Als je de auto wil verkopen en hij ziet er goed uit en de prijs klopt dan zal een koper naar mijn mening bij jou verhaal geen twijfels hebben. Als iemand het verhaal als non buy gebruikt, dan wilde diegene de auto sowieso niet denk ik.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door MuziekUP » za 01 mar 2014, 13:40

Ben het eens met Xanderv. Het is erg slordig van de dealer en dat hij iets meer doet dan alleen 'sorry' zeggen lijkt me op zijn plaats. Een (grote) vergoeding lijkt me echter overdreven, want of er aantoonbaar waardeverlies door optreedt is maar de vraag.

Ik heb voor mijn huidige Up alleen 2e hands gereden en heb altijd gezocht op een bepaald type auto, een net voorkomen, prijs, km-stand en kleur (in die volgorde); het aantal eigenaren heeft me nooit echt geboeid. Een afgetrapte auto zou ik altijd laten staan, ook als deze maar 1 eigenaar heeft gehad en als ik een mooie auto zou zien voor een goede prijs en ik zou horen dat deze 5 eigenaren heeft gehad, dan zou me dat niet van een koop afhouden en ik zal niet de enige zijn die zo naar 2e hands auto's kijkt/heeft gekeken.

Als de auto er netjes bijstaat, dan verkoopt een auto altijd. En iets als aantoonbaar onderhoud (ingevuld onderhoudsboekje) is daarbij belangrijker denk (vind) ik dan 1e of 4e eigenaar.
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door up! » za 01 mar 2014, 14:10

MuziekUP schreef:Als de auto er netjes bijstaat, dan verkoopt een auto altijd. En iets als aantoonbaar onderhoud (ingevuld onderhoudsboekje) is daarbij belangrijker denk (vind) ik dan 1e of 4e eigenaar.
Precies. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een auto laten staan als die 4 eigenaren heeft gehad. Maar tegenover die ene staan 20 anderen die het niets uitmaakt. De invloed op de restwaarde is echt nihil. De dealer aanspreken op een financiële vergoeding is echt flauwekul.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Upsilon » za 01 mar 2014, 15:48

RobertJ schreef: een ruime financiele vergoeding aanbieden :)

Sent from my XT897
Definieer ruim eens? 100 euro? 1000 euro? vraag me af wat de schade nu is, ondanks dat het natuurlijk verschrikkelijk slordig is van zo'n dealer.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door RobertJ » za 01 mar 2014, 16:47

Gunner schreef:
RobertJ schreef: een ruime financiele vergoeding aanbieden :)

Sent from my XT897
Definieer ruim eens? 100 euro? 1000 euro? vraag me af wat de schade nu is, ondanks dat het natuurlijk verschrikkelijk slordig is van zo'n dealer.
Nouja, je kunt het zien als een op kentekengezet voorraad model of een showroommodel. Maarja, wat kun je van een dealer verwachten als ze bijvoorbeeld al een maximale korting op de aanschaf hebben gegeven?

Ik snap niet wat er mis is gegaan bij de eerste en tweede tenaamstelling, het lijkt me dat een tikfout te corrigeren is(opgeven dat de papieren zoek zijn bijvoorbeeld)

Sent from my XT897

Aatsup1955
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 09:10

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Aatsup1955 » wo 05 mar 2014, 19:34

Ik moet komende vrijdag mijn nieuwe Up ophalen en denk dat indien ik door hun fout de derde eigenaar zou worden deze in eerste instantie mooi laat staan. De dealer zou me toch eerst eens uit moeten leggen hoe dit gekomen en te herstellen is. Indien zou blijken dat dit hun fout zou zijn en dit niet meer te herstellen is verwacht ik een goed coulance voorstel.zou eerder aan 1000 dan 100 euro denken.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door oppermii » wo 05 mar 2014, 19:38

Dat is ook een optie. Gewoon een nieuwe bestellen en 3 maandjes wachten.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Xanderv » wo 05 mar 2014, 19:54

Aatsup1955 schreef:Ik moet komende vrijdag mijn nieuwe Up ophalen en denk dat indien ik door hun fout de derde eigenaar zou worden deze in eerste instantie mooi laat staan. De dealer zou me toch eerst eens uit moeten leggen hoe dit gekomen en te herstellen is. Indien zou blijken dat dit hun fout zou zijn en dit niet meer te herstellen is verwacht ik een goed coulance voorstel.zou eerder aan 1000 dan 100 euro denken.
1000 euro.. ? Hoe kom je daarbij joh. Alleen meerdere tenaamstellingen verminderd je waarde nooit weer 1000 euro. Ik blijf erbij dat als je auto netjes is en goede km's heeft een potentiële koper geen reden om 1000 euro af te dingen.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie