Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Ilse1975
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 18 mar 2014, 08:50

Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Ilse1975 » di 18 mar 2014, 09:41

Hallo,

Ik ben sinds eind februari de gelukkige eigenaresse van een Seat Mii Sport Dynamic. Wat een heerlijke wagen.

Gisteren kwam ik er echter nogal onverwacht achter dat de Safety Assist inderdaad werkt. Bij het verlaten van een parkeerterrein met automatische slagboom vond Mii kennelijk dat ik te dicht op de reeds openende slagboom reed en stopte abrupt. :o Ben blij dat ik mijn voortanden nog heb want deze zag ik niet aankomen.
Wist in eerste instantie ook niet wat er gebeurde totdat ik het icoontje op de display zag.

Goed, fijn dat het werkt maar dit lijkt me niet erg wenselijk. Ik was namelijk nog ruim verwijderd van de slagboom.

Heeft iemand dit ook al mogen ervaren? En ook op momenten dat je het niet verwacht? Ik vraag me af of de afstelling dan wel juist is.

Gr.
Ilse
Seat Mii Sport Dynamic
Audi A6 C5 Limousine

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 10:27

Ik kan me voorstellen dat het de eerste keer even schrikken is. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Menaz » di 18 mar 2014, 10:28

Ik heb nog geen ingrepen gehad van het systeem.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 10:36

Hebben er trouwens al eigenaren het systeem eens uitgetest? Bijvoorbeeld door richting een muur te rijden of een stapel dozen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Pop Up! » di 18 mar 2014, 10:38

Heb het met mijn up! al 2 keer meegemaakt, trok iets te snel op en kwam dus te dicht bij mijn voorganger vond de up!
Even schrikken, maar het werkt wel ;

Ook getest bij Vagtechniek en bij de dealer toen met een stapel dozen... :D
Werkt perfect!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 10:39

Kun je het systeem ook uitschakelen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Ilse1975
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 18 mar 2014, 08:50

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Ilse1975 » di 18 mar 2014, 10:51

Het systeem is wel uit te schakelen, gelukkig. Vooralsnog doe ik dit natuurlijk niet maar als hij nu voor iedere kiezelsteen stopt ben ik er wel een keer klaar mee ;)

Het leek me trouwens wel leuk om het uit te proberen maar dan liever met de auto van iemand anders. En nu hoeft het niet meer, het werkt! :D
Seat Mii Sport Dynamic
Audi A6 C5 Limousine

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door MicroUp » di 18 mar 2014, 14:08

Petrolhead Tom schreef:Hebben er trouwens al eigenaren het systeem eens uitgetest? Bijvoorbeeld door richting een muur te rijden of een stapel dozen?
Wel 100x :P haha
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Psycho_Mantis » di 18 mar 2014, 14:40

Petrolhead Tom schreef:Hebben er trouwens al eigenaren het systeem eens uitgetest? Bijvoorbeeld door richting een muur te rijden of een stapel dozen?
Op sommige meetings worden wel eens dozen neergezet ;)

Het werkt wel erg op het laatste moment, een enkele keer raakte ik zelfs de dozen.

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door StefanK-Mii » di 18 mar 2014, 22:15

Het heeft meer met de snelheid te maken dat je op de slagboom afkomt, als je rustig rijdt dan gebeurt er niks ben je iets te enthusiast dan grijpt ie in..
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door RobertJ » wo 19 mar 2014, 09:33

En vergeet niet dat het systeem geen rekening houdt met het feit dat je een stukje onder de meeste slagbomen kan doorrijden

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 10:31

Maar werkt het systeem dan vanaf een bepaalde snelheid dat hij niet ingrijpt als je heel rustig rijdt?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door StefanK-Mii » wo 19 mar 2014, 13:13

Systeem werkt tot 50 daarboven zou het uit veiligheid uitgeschakeld worden, het heet niet voor niets City Safety, heeft niks met langzaam of hard te maken alleen registreert het systeem een slagboom als gevaar (als je iets te enthousiast hierop afrijd.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 13:28

Ik bedoel of het systeem werkt vanaf 1 kilometer per uur of dat je iets harder moet rijden voordat het begint te werken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door StefanK-Mii » wo 19 mar 2014, 13:36

Nog een belangrijke veiligheidsvoorziening van de Mii is City Safety Assist. Dit systeem kijkt via een lasersensor met de bestuurder mee en waarschuwt als in het stadsverkeer een aanrijding aanstaande is. Bij snelheden tussen de 5 en 30 km/u waarschuwt het systeem de bestuurder en tegelijkertijd wordt daarbij het remsysteem 'in stelling' gebracht, zodat de remmen direct in werking treden wanneer het rempedaal wordt beroerd. Reageert de bestuurder niet tijdig op de waarschuwing, dan grijpt City Safety Assist automatisch in op de remmen, indien nodig tot aan de werking van het ABS-systeem toe, om de auto tijdig tot stilstand te brengen.

Bron: http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_ar ... p?nk=11190

Ik was van mening dat het tot 50km/h zou werken (bij mijn Volvo is dit wel zo namelijk)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door TwitNour » wo 19 mar 2014, 13:57

Petrolhead Tom schreef:Hebben er trouwens al eigenaren het systeem eens uitgetest? Bijvoorbeeld door richting een muur te rijden of een stapel dozen?
Ik heb het getest met een verhuisdoos. De doos was te klein maar ik heb een vriend van me de doos voor zich laten uit steken. Ik reed rollend in z'n 1 richting de doos en hij stopte inderdaad. Ben benieuwd of het met een auto ook werkt! ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door TwitNour » wo 19 mar 2014, 14:00

Nee op de drieling werkt het maar tot 30 km/h. Ik vind dat nog een aanzienlijke snelheid overigens.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 mar 2014, 14:00

Vanaf vijf kilometer per uur dus. Dat is wel handig voor in file's enzo. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door TwitNour » wo 19 mar 2014, 14:12

Petrolhead Tom schreef:Vanaf vijf kilometer per uur dus. Dat is wel handig voor in file's enzo. :D
Als je aan het appen bent en de auto in z'n 1 laat rollen zeker ;)
Nee zonder gein, ik app nooit tijdens het rijden. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik iemand of iets aanrijdt. Ik vind het altijd hoogst asociaal als iemand achter het stuur zit te bellen... Erger me er vaak aan.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Ervaringen met Safety Assist Seat Mii

Bericht door RobertJ » za 22 mar 2014, 01:43

StefanK-Mii schreef:Nog een belangrijke veiligheidsvoorziening van de Mii is City Safety Assist. Dit systeem kijkt via een lasersensor met de bestuurder mee en waarschuwt als in het stadsverkeer een aanrijding aanstaande is. Bij snelheden tussen de 5 en 30 km/u waarschuwt het systeem de bestuurder en tegelijkertijd wordt daarbij het remsysteem 'in stelling' gebracht, zodat de remmen direct in werking treden wanneer het rempedaal wordt beroerd. Reageert de bestuurder niet tijdig op de waarschuwing, dan grijpt City Safety Assist automatisch in op de remmen, indien nodig tot aan de werking van het ABS-systeem toe, om de auto tijdig tot stilstand te brengen.

Bron: http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_ar ... p?nk=11190

Ik was van mening dat het tot 50km/h zou werken (bij mijn Volvo is dit wel zo namelijk)
Volgens mij werkt het systeem zonder het remmen nogsteeds boven de 30. (Het in stelling brengen enzo)

Sent from my XT897

Plaats reactie