Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

Zou je weer een UP kopen

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door SuperEd » do 27 mar 2014, 19:23

We weten zo langzamerhand alles van onze auto's de favoriete kleur, aanpassingen
problemen, uitvoering etc etc.

Velen zijn zeer tevreden, maar sommigen weer niet, omdat er zaken zijn die hun tegen vallen.

Maar wie zou er na zijn/haar huidige UP weer een nieuwe kopen.


Ik ben benieuwd naar de uitslag. ;) ;)
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Upsilon » do 27 mar 2014, 22:35

Nee dat denk ik niet. Ben er erg tevreden over maar ondanks dat het onze 2e auto is zou ik wat groters/luxers willen. Bijvoorbeeld een Polo of een Audi A1.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Tom Westendorp » do 27 mar 2014, 22:51

Gunner schreef:Nee dat denk ik niet. Ben er erg tevreden over maar ondanks dat het onze 2e auto is zou ik wat groters/luxers willen. Bijvoorbeeld een Polo of een Audi A1.
Dat is toch hetzelfde? :mrgreen: :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Menaz » do 27 mar 2014, 22:56

Alleen als er eentje komt met een turboblok.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Xanderv » do 27 mar 2014, 22:57

Het is wel een citigo maar zou niet twijfelen. Maar ik koop geen nieuwe auto's. Ten eerste heb ik het geld niet en ten tweede vind ik het zonde gelijk de afschrijving van 2000 euro kwijt te zijn als je de dealer verlaat.

Op het forum zie je het al zat, mensen die de auto zat zijn na het inrijden. Beter kan bijna niet om zo'n auto te kopen, minder afschrijving en niet in hoeven rijden :)

Ik moet zeggen dat het me verbaast hoeveel jonge mensen om me heen een nieuwe eerste auto kopen met financiering. Als je dat 10 jaar geleden had gedaan werd je voor gek verklaard volgens mij.

Niet dat ik mensen voor gek verklaar die een nieuwe auto kopen hoor, maar economisch is het wel de slechtste investering die je kunt doen. Behalve als je, ik neem even Inge als voorbeeld, je auto van plan bent heel lang te houden.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door --BUMP-- » do 27 mar 2014, 23:15

Nou zit die van mij in de lease, maar in die klasse zou ik waarschijnlijk gaan voor iets anders. Ik heb verschillende redenen:

- De Up vind ik nogal zakelijk vormgegeven, ik vind bijvoorbeeld de nieuwe Aygo wél erg mooi! Maar ook de nieuwe Hyundai i10, Peugeot 108, etc. zijn in mijn ogen net iets frivoler qua vormgeving
- Los van de vormgeving baal ik behoorlijk van het niet goed functioneren van de bluetoothfunctie op de navigatie, die maar niet op te lossen lijkt.
- Ik zou sowieso geen nieuwe auto kopen, liever twee klassen groter van een jaar of 5/6 oud

Verder bevalt de Up goed hoor, maar volgens mij zijn er geen slechte auto's meer tegenwoordig.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door StefanK-Mii » vr 28 mar 2014, 00:00

Xanderv schreef:Het is wel een citigo maar zou niet twijfelen. Maar ik koop geen nieuwe auto's. Ten eerste heb ik het geld niet en ten tweede vind ik het zonde gelijk de afschrijving van 2000 euro kwijt te zijn als je de dealer verlaat.

Op het forum zie je het al zat, mensen die de auto zat zijn na het inrijden. Beter kan bijna niet om zo'n auto te kopen, minder afschrijving en niet in hoeven rijden :)

Ik moet zeggen dat het me verbaast hoeveel jonge mensen om me heen een nieuwe eerste auto kopen met financiering. Als je dat 10 jaar geleden had gedaan werd je voor gek verklaard volgens mij.

Niet dat ik mensen voor gek verklaar die een nieuwe auto kopen hoor, maar economisch is het wel de slechtste investering die je kunt doen. Behalve als je, ik neem even Inge als voorbeeld, je auto van plan bent heel lang te houden.
Financieren is het domste wat je kan doen... (Mijn mening) rij je de auto total los zit je nog wel met een betalingsregeling.

Zelf heb ik wel een nieuwe gekocht puur om het feit dat het goedkoper was... actie met alle paketten in een mooie deal, onze bedoeling is om er 6 jaar mee te rijden (dan staat er nog geen 60.000km op de klok...)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door henri » vr 28 mar 2014, 00:11

Voor mij: absoluut niet. Óf ik blijf mijn huidige Up jaren rijden óf er komt weer een leuke, oudere auto voor terug. Denk aan bijvoorbeeld een Golf/Jetta II of een Mazda MX-5 NA/NB. Het is niet dat ik ontevreden ben over de Up. Wat ik enkel mis, is een stukje beleving/charme ofwel een bepaalde x-factor.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door up! » vr 28 mar 2014, 00:25

Financieren hoeft niet dom te zijn. Zolang de restschuld lager is dan de restwaarde, is er niets aan de hand. En bij total loss krijg ik met een allriskverzekering gewoon de dagwaarde uitgekeerd. Zolang je geen hogere schuld hebt dan de restwaarde, is er niets aan de hand. Financieren en daarna aflossen is gewoon hetzelfde als sparen, alleen dan omgekeerd. Ja, stel je voor zeg dat je inderdaad nog 1 jaar moet aflossen als je auto total loss is geraakt en je krijgt geen schade vergoed (of te weinig om de schuld af te betalen). Als je had moeten sparen, had je datzelfde bedrag óók 1 jaar opzij moeten zetten, zonder er iets mee te kunnen doen... Komt op hetzelfde neer, je legt geld opzij waar je op dat moment even niks anders mee kunt doen. Met financieren spaar je achteraf, niets meer niets minder. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Voor mij althans :D

En een nieuwe auto kopen de domste investering die je kunt doen? :? Voor mij is het altijd de beste investering die ik kan doen. Geef graag geld uit aan dingen waaraan ik ontzettend veel plezier beleef... Zie een auto sowieso niet als een investering waarmee ik geld kan verdienen. Maar gewoon als iets waaraan ik graag geld uitgeef. Zo lang je het geld hebt om dingen te doen die je leuk vindt, is er helemaal niets stoms aan het kopen van die dingen. Als je de afschrijving financieel niet kunt of wilt dragen, dan is het inderdaad niet slim om een nieuwe (of dure tweedehands) auto te kopen. Maar dat ligt dan aan je budget. Met genoeg budget achter de hand, is geen enkele aankoop waaraan je plezier beleeft dom. Ook niet als je er veel geld op verliest. Want met genoeg budget is dat geen probleem.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door up! » vr 28 mar 2014, 00:29

henri schreef:Wat ik enkel mis, is een stukje beleving/charme ofwel een bepaalde x-factor.
Wist je dat niet van tevoren? Toen de up! op de markt kwam, was ik er zelf meteen weg van! Veel beleving, veel charme... En dat gevoel is nog steeds hetzelfde. Ontzettend fijne en mooie auto. Ik zou zo weer een nieuwe up! kopen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Inge » vr 28 mar 2014, 06:57

Sorry Up niet mee eens - financieren is niet hetzelfde als sparen. Je betaald nogal een hoop aan rente die je als je eerst haf gespaard niet had hoeven uitgeven.

Als mijn financiën over tig jaar hetzelfde zijn als nu zou ik zo weer een Go aanschaffen (of een Up of een Mii ) afhankelijk van de beste deal. Droom is om ooit nog eens een Mini Clubman te rijden voorzien van alle luxe. Zou dan ook meteen mijn laatste auto zijn. Dat gezegd er rijden veel toffe auto's rond en de onze is er eentje van.

Voorlopig - eerste 10 jaar of zo rijd ik nog lekker in de Go - bevalt me prima.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door StefanK-Mii » vr 28 mar 2014, 07:25

up! schreef:Financieren en daarna aflossen is gewoon hetzelfde als sparen, alleen dan omgekeerd. .
Dit is niet helemaal waar... bij financieren betaal je in de meeste gevallen rente waardoor het totaal bedrag van de auto duurder wordt, een andere nadeel is dat je verplicht bent elke maand af te lossen.. mocht je het een maand niet kunnen missen dan moet je toch betalen en dat is bij sparen niet zo (dan maar een maand iets minder sparen), ik weet niet wat de bedragen zijn op een Up/citigo/mii bij aflossing maar wil je hem in 3 jaar afbetaald hebben zit je toch al gauw rond de 250 euro per maand (voor een auto van rond de 12,500), dan spaar ik liever tot ik hem in 1x kan betalen dan is het ook direct van jezelf en niet van de bank (tevens krijg je bij dit soort regelingen ook een BKR registratie, iets wat je in de weg kan zitten mocht je een huis willen kopen..).
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door oppermii » vr 28 mar 2014, 08:23

Financieren kost geld inderdaad, maar dan kan je wel eerder van je auto genieten. Stel dat je 4 jaar moet sparen voor 12500, dan moet je 4 jaar met de bus of fiets :-)

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Upsilon » vr 28 mar 2014, 08:41

Petrolhead Tom schreef:
Gunner schreef:Nee dat denk ik niet. Ben er erg tevreden over maar ondanks dat het onze 2e auto is zou ik wat groters/luxers willen. Bijvoorbeeld een Polo of een Audi A1.
Dat is toch hetzelfde? :mrgreen: :lol:
Hoe bedoel je? Dat de Polo en A1 in dezelfde klasse zitten? Een A1 is toch wel standaard luxer dan een polo. Duurder ook wel natuurlijk. Maar ik zou die dan niet nieuw kopen
Laatst gewijzigd door Upsilon op vr 28 mar 2014, 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door up! » vr 28 mar 2014, 08:49

Inge schreef:Sorry Up niet mee eens - financieren is niet hetzelfde als sparen. Je betaald nogal een hoop aan rente die je als je eerst haf gespaard niet had hoeven uitgeven.
Ja, het is niet exact hetzelfde. Daarom heet het een sparen en het ander lenen. Ja, je betaalt rente. Maar dat is de prijs die je betaalt voor het eerder kunnen beschikken over geld. Het eerder willen kunnen beschikken over geld, bijv. voor de aankoop van een auto, wil je alleen als je dat ook echt wilt, als je het nuttig en leuk vindt. Je hebt er een prijs voor over, je betaalt die prijs aan de bank. Voor het product dat ze verkopen, de lening. Net zoals je geld betaalt voor andere producten waaraan je nut ontleent. Sommige mensen vinden het product van de bank, de lening, aantrekkelijker dan het product van de sigarenboer (sigaretten) of de producten van een restaurant... Het betalen van rente is gewoon een kwestie van het uitgeven van je budget, aan producten die je op prijs stelt (bij een lening: het eerder kunnen beschikken over geld). Zelf vind ik het product dat een bank aanbiedt, een lening, aantrekkelijker dan een pakje sigaretten per 2 dagen :? Kwestie van prioriteiten. Afgezien van de prijs die je betaalt voor het eerder kunnen beschikken over geld, wat een product is zoals ieder ander product dat je met geld kunt kopen, is lenen hetzelfde als sparen. Alleen is lenen achteraf sparen ;)
Laatst gewijzigd door up! op vr 28 mar 2014, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Upsilon » vr 28 mar 2014, 09:03

Eigenlijk is het simpel. Als je moet lenen dan kan je het je eigenlijk niet veroorloven. En dat zou je een seintje moeten geven dat het niet verstandig is.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door up! » vr 28 mar 2014, 09:06

Gunner schreef:Eigenlijk is het simpel. Als je moet lenen dan kan je het je eigenlijk niet veroorloven. En dat zou je een seintje moeten geven dat het niet verstandig is.
Zo simpel is het niet. Als je rentelasten makkelijk kunt opbrengen, dan is het betalen van rente gewoon een besteding van je inkomen, geld dat je kunt missen, en dat je anders had kunnen uitgeven aan sigaretten, restaurantbezoek, vakanties etc. Het afsluiten van een lening is gewoon het kopen van een product, in dit geval van een bank, en de rentebetaling is een besteding van je inkomen. En de aflossingen zijn een omgekeerde vorm van sparen. Je moet alleen een lening afsluiten als je dezelfde aflossingen ook makkelijk had kunnen sparen. Dat heet verantwoord lenen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Upsilon » vr 28 mar 2014, 09:58

ik vind rente betalen zonde als ik het geld ergens heb liggen. ook al zou ik de rentelasten kunnen dragen.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 mar 2014, 10:04

Gunner schreef:ik vind rente betalen zonde als ik het geld ergens heb liggen. ook al zou ik de rentelasten kunnen dragen.
Maar dat is een heel ander argument. Rente betalen vind de een zonde de ander heeft het graag over voor het feit dat hij dan eerder kan beschikken over een product. Dat zijn afwegingen. Zoals Up! zegt is er niet echt een goed of fout vorm mits je de rentelasten makkelijk kunt opbrengen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Poll: zou je weer een nieuwe UP kopen

Bericht door MauriceR. » vr 28 mar 2014, 15:12

Ik heb gekozen voor 'ja' omdat ik het tot nu toe ee prima auto vind met lage variabele kosten. Daar wil ik een verstelbaar stuur (om maar iets te noemen) wel voor laten schieten.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Plaats reactie