Waarom de Up?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Waarom de Up?

Bericht door nol » vr 18 mei 2012, 13:54

Volgens mij is dit nog niet langsgekomen..,
Waarom hebben jullie voor de Up gekozen en niet een van de vele andere kleine auto's die er te koop zijn?

Laat ik aftrappen..
We hebben voor de proefrit met de Up eerder met een Ford Ka proef gereden. Beviel op zich ook goed, alleen wat klein en geen 4 deuren iets wat met 2 kinderen wel een vereiste is. Verder hebben we veel op internet gekeken naar het aanbod van nieuwe kleine auto's maar ook hebben we gekeken naar (een iets grotere) tweedehands auto' s. We vonden dat je nog erg veel moest neerleggen voor een auto van een paar jaar oud. Met dat verschil kan je net zo goed voor een nieuwe gaan!

De Up sprong er voor ons qua vormgeving uit, lekker strak zonder poespas. Daarbij staat VW bekend voor zijn goede afwerking en degelijkheid.
Bij de proefrit was het vooral het interieur (met de mee gekleurde dashboardpad), de afwerking de ruimte maar ook de map&go hetgeen ons over de streep trok. Oh ja, en het feit dat 4 deuren mogelijk was.

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Waarom de Up?

Bericht door Ken » vr 18 mei 2012, 17:37

Ik pas in de UP. Andere auto's van dit klasse niet.
Daarnaast rijdt ie erg leuk.
En vind leuke auto binnen als buiten.
Financieel zat er nauwelijks verschil in de maandlast in vergelijking met zijn concurrenten.
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Waarom de Up?

Bericht door Piedro » vr 18 mei 2012, 18:00

Heb nog niet gekozen voor een Up, maar mijn uitgebreide overweging is hier te vinden.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Waarom de Up?

Bericht door Michel.oa » vr 18 mei 2012, 18:23

Ik heb gekozen zonder hem ooit te hebben gezien of proef te hebben gereden.
Ik ben af gegaan op enkele testen en wilde gewoon een mooie kleine auto met 4 deuren. Wel na paar weken even ingezeten bij de dealer maar niet gereden. Ik heb wel een nieuwe gereden en een opel agila. Maar dat was het toch niet. Heb zelf een polo nu dus volkswagen keus was makkelijk .Eerst wilde ik wit maar uiteindelijk gekozen voor zwart met black pakket. Vond dit toch stoerder dan wit. Ik wacht in juni al bijna een half jaar maar hij zit er aan te komen. Eindelijk. Heb er zin in....
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Waarom de Up?

Bericht door dubbel-UP! » vr 18 mei 2012, 18:23

meer heb je niet nodig :P
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Waarom de Up?

Bericht door Michel.oa » vr 18 mei 2012, 18:27

Nee lijkt mijnook niet :-)
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Chily
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 10:49
Locatie: Midden Nederland

Re: Waarom de Up?

Bericht door Chily » vr 18 mei 2012, 22:02

Ik wilde een klein autootje, belasting vrij. Ik heb een kapperszaak en wilde dat autootje laten bestickeren met reclame. Wij rijden al jaren automaat dus zei ik tegen mijn man ik wil een klein autootje met automaat. Hij zei dan wordt het al gauw een fiat 500. Wij gingen naar een 2e hands kijken, veel restylers, steenslag en het dakje (cabriolet) zat gekreukeld, toen we daar weg reden zei ik gelijk die word het niet.
Mijn man vroeg wat vind je van de up!? Ik vroeg wat dat was, een vw, wij gelijk naar een dealer in Ede, ik zag een up! Staan en was verkocht. Voor bijna net zoveel als de 2e hands fiat, een nieuwe up! Naar mijn smaak samen gesteld.
En wij rijden al jaren een vw of Audi en wij zijn daar beide heel tevreden over.
2 nadelen, weer schakelen, maar dat went wel weer.
2e nadeel, Hihihihi, er worden geen reclame stickers op geplakt, daar is hij veel te mooi voor. ;)
Candy white, leder bekleding, panorama dak, high up! Dynamic ' triangle ' pakket, drive en executive pakket, 5 deus, 19-07-2012 afgeleverd.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Waarom de Up?

Bericht door Witte Reus » za 19 mei 2012, 12:06

De Up is een VW, da's natuurlijk al een pluspunt :geek: . Vormgeving is gewoon volwassen. Zowel van buiten als van binnen geen frutsels maar eenvoud met toch genoeg leuke details, een keurige afwerking, mooie materialen en daardoor een goede kwaliteits-indruk. Heb m net achter een aygo geparkeerd en zeker in zo'n direct vergelijk is de Up toch duidelijk meer auto.

Daarbij ruim (ook de kofferbak), rijdt goed, is stil, en dan natuurlijk nog de financiele redenen: redelijk zuinig, voorlopig geen MRB, goedkoop in de verzekering etc. Maar die laatste gelden natuurlijk voor de meeste A-segmentertjes.

Heb nog heel even over een Picanto gedacht. Leek even leuk toen ie net uit was. Maar zoals de meeste zgn. hip vormgegeven auto's begon t uiterlijk snel te vervelen. Rest van t aanbod in t A-segment is me te plastiekerig, blikkerig of anderszins goedkoop aandoend.

t Blijft natuurlijk allemaal erg persoonlijk. Maar mijn waarheid bevalt me wel :D
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Martin_tdi
Donateur member
Berichten: 86
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57

Re: Waarom de Up?

Bericht door Martin_tdi » za 19 mei 2012, 21:21

Omdat de buurman er ook 1 heeft :|

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Waarom de Up?

Bericht door Ron UP » za 19 mei 2012, 23:13

Omdat ie fijner rijd, lekkerder zit, goedkoper is dan mn Ford cmax en dat ik na 3 maanden Ford mn VW embleem mistte op mn motorkap hahahaha
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Waarom de Up?

Bericht door TOP UP! » za 19 mei 2012, 23:24

Voor mij hebben de zitpositie en de motor de doorslag gegeven. Ik had bijna een nieuwe renault twingo gekocht. De dynamique uitvoering waar echt alles op zit. Ik vond alleen de 4 cilinder wat lui en de zit achter het stuur niet top. De dag daarna Up! gereden en toen was de beslissing snel gemaakt....

Ik heb gisteren 950 km naar italie gereden,10 uur onderweg. Ik ben onderweg 1 x gestopt om wat te eten en te tanken.... wat een fantastische auto is het toch :) De zitpostie is echt super, de stoelen zijn comfortabel ( ik heb 6 uur non-stop gereden zonder rugpijn en ben 1.93 m lang). De cruisecontrol is echt een aanrader.... Ik heb zelf de 60pk versie gekozen en geen moment spijt van gehad. Sinds ik de cruisecontrol ben gaan gebruiken, heb ik geen haast meer.... gewoon lekker cruisen op de rechterbaan en af en toe wat vrachtwagens inhalen : Gemiddeld verbruik op mijn italierit b.v. kwam uit op 4.9L/100KM ..... daar werd ik wel vrolijk van omdat de auto ook nog eens helemaal volgeladen was met spullen. Ik heb mij aan de max snelheden gehouden om dit verbruik te halen...

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Waarom de Up?

Bericht door Michel.oa » za 19 mei 2012, 23:31

Top, die UP
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waarom de Up?

Bericht door up! » zo 20 mei 2012, 23:45

Waarom de up? Zitcomfort is stukken beter dan bij de concurrentie. Het zitcomfort in combinatie met het leuke design van de auto was voor mij al genoeg... Verder het rijcomfort (vering/demping), de uitstekende afwerking, de mooie materialen (stoffen stoel in de high up), de degelijkheid, de prijs. Eigenlijk leiden al deze pluspunten tot een erg grote feelgood factor, veel groter dan bij de concurrentie die ik testte. Voor mij draait het bij de koop van een auto uiteindelijk om de feelgood factor. Ik moet me goed in de auto voelen en ik moet er met trots naar kunnen kijken. De up steekt wat dit betreft vér uit boven de concurrentie.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Kleine UP!
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 12:44
Locatie: Wieringerwerf

Re: Waarom de Up?

Bericht door Kleine UP! » ma 21 mei 2012, 09:14

Keus genoeg in dit segment, en wij hebben al die kleine auto's bekeken en zo nodig in gereden. Eerst bij de ford in het dorp gekeken naar de KA een leuk autootje en een serieuze kandidaat. Toen naar een ander dorp de Toyota aygo bekeken deze viel dank zij de verkoper meteen af (vervelende man). Naar de stad dan maar en naar de Fiat Panda onder de loep genomen. Pittig karretje maar af en toe had ik het idee dat ik in een brommobiel reed. Suzuki Splash dan maar. Heel leuk autootje dus ging ook mee in de overweging. Ook nog bij Renault Twingo gekeken maar ik heb eigenlijk wat tegen franse auto's dus viel die ook meteen af. Paar dagen rust en de zoektocht ging verder en zowaar er kwam een serieuze kandidaat om de hoek kijken in de vorm van de Kia Picanto, mooie moderne auto en betaalbaar en we waren er meteen verlieft op we zouden daar voor de vier cilinder gaan want de drie cilinder had te weinig vermogen vond ik. Tot dat we bij de volkswagen dealer terecht kwamen, daar stond hij dan de UP! en verkocht was ik. We zij nog twee keer terug geweest en bij de derde keer hebben we hem besteld, een zwarte high UP! Bleu motion. We hadden nog een meevaller want we kregen nog 500 euro extra voor onze oude Golf TDI terug (hadden we niet verwacht) en nu maar hopen dat het gauw 9 juni wordt want dan wordt de UP! afgeleverd (verjaardags kado)
Beter 1 UP! BM in de hand dan de lucht van dieselolie.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Waarom de Up?

Bericht door TV_UP! » za 04 aug 2012, 22:21

volkswagen wie anders?

heb gekozen voor de up omdat ik een opvolger zocht voor mijn polo uit 2001 wou eerst een polo bm kopen maar omdat ik alleen ben is de up groot genoeg.
Had mijn twijfels over het weggedrag maar na 1 proefrit was ik er van overtuigd dit wordt mijn volgende wagen echt een prima auto.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Blackpearl
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 16:25
Locatie: Zuid Holland

Re: Waarom de Up?

Bericht door Blackpearl » zo 05 aug 2012, 08:11

Ik heb een aantal jaren in een Polo gereden naar alle tevredenheid. Sinds een kleine drie jaar rij ik een Ford Fiesta maar deze valt in de praktijk tegen qua rij-prestaties (60 pk is te weinig voor zo'n auto). Heb gekeken naar Opel Agila en Toyota Yaris. Opel viel af vanwege lage inruil prijs en Toyota viel af vanwege negatieve ervaring bij de dealer. Toen kwamen de Seat Mii en de VW Up bij mij in beeld. Na een proefrit met de Up en Mii was ik gelijk enthousiast over dit type auto. Uiteindelijk is het de Up geworden vanwege een paar details welke ik bij de Up mooier vond (type velgen, glazen achterklep, dubbel laadvloer kofferbak), maar toch ook een klein beetje het merk wat de doorslag gaf. De aanschaf en inruilprijs waren bij beide merken nagenoeg gelijk.
Verwacht in week 32:
High Up! BlueMotion 75pk; 5-deurs; black pearl; executive en drivepakket; reservewiel.

Mellie1987
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 17:52

Re: Waarom de Up?

Bericht door Mellie1987 » zo 05 aug 2012, 08:31

Waarom de UP! ? Als je vooral en altijd een parkeerplaats kan hebben in de stad, dan is dit zeker de ideale auto :!: :!: en hij ziet er gewoon goed uit :lol:
:D Let's go UP :D

IN BESTELLING: 2 deurs High Up; 75pk BMT; Up! Black; Drive pakket; Panorama schruif-/kanteldak; Upsilon LM velgen; Zonder typeaannduiding; Lederen bekleding

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Waarom de Up?

Bericht door sneeuw » zo 05 aug 2012, 14:12

VW UP! omdat hij goed te betalen is, de levensduur van VW altijd erg goed is, een nieuw segment van VW is. VW is wel een naam om hoog te houden.
Daarnaast rijdt de UP! super en zuinig :-)

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Waarom de Up?

Bericht door šváb » zo 05 aug 2012, 14:37

sneeuw schreef:een nieuw segment van VW is.
Volgens mij is de Up groter dan een Golf 1 of Polo 1... :mrgreen:
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Waarom de Up?

Bericht door TV_UP! » zo 05 aug 2012, 14:43

en ze hebben ook een lupo en een fox gehad zijn toch echt a segment auto`s
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Plaats reactie