Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Inge » wo 06 aug 2014, 11:50

Vind de Go ook de mooiste - rijd er niet voor niets eentje ;) .Heeft de mooie groene kleur,vind de voorkant mooier dan de UP! - vind dan wel weer de lampen van de Mii leuker. En was voor mij ook nog eens de voordeligste.
Laatst gewijzigd door Inge op wo 06 aug 2014, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Altos » wo 06 aug 2014, 13:21

Wat is er mis met dit prettig in de hand liggend, met leder bekleed stuur?
SetWidth600-4.jpg
SetWidth600-4.jpg (35.02 KiB) 2737 keer bekeken
Persoonlijk vind ik het stuur in de Up! te dun...maar ook dat zal smaak zijn...

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Menaz » wo 06 aug 2014, 13:33

henri schreef:Kijk ik er soms overheen of worden de Mii en de Citigo helemaal niet geleverd met de dubbele bodem in de kofferbak? Toch wel een detail dat ik erg handig vind aan de Up.
In mijn Mii zit gewoon een dubbele bodem.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Menaz op wo 06 aug 2014, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Menaz » wo 06 aug 2014, 13:38

Het is onmogelijk om objectief vast te stellen welke de mooiste is. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Ik vind ze geen van allen echt mooi, maar ook niet lelijk.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Xanderv » wo 06 aug 2014, 15:31

Dubbele laadbodem is gewoon een optie hoor ;) ik zie het nut er niet van. Misschien als je ouder bent en niet zover wil bukken?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lexris
Donateur member
Berichten: 29
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 11:10
Locatie: Voorschoten

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Lexris » wo 06 aug 2014, 15:33

De vraag welk is mooier. Voor mij de Skoda Citigo. Ik vind de voorkant van de UP en de Mii zelf niet zo mooi. De keuze is ook op de Skoda gevallen, daar ik al langer reed in een Skoda en ikzelf goede ervaring had met mijn dealer. Technisch zijn alle drie de auto's hetzelfde, maar als model sprak mij de Citigo het meeste aan.
Skoda Citigo Sprint 5 Deurs 44kW Kleur: Silver Leaf. Opties: Media pakket, Comfort pakket, Reservewiel (thuiskomer), Zwarte beschermstrips op de deuren tbv parkeerschade voorkomen, 4 stalen velgen + Semperit winterbanden

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Menaz » wo 06 aug 2014, 20:17

Xanderv schreef:Dubbele laadbodem is gewoon een optie hoor ;) ik zie het nut er niet van. Misschien als je ouder bent en niet zover wil bukken?
Je kunt er een vlakke laadbodem mee maken als je de bank plat gooit. Verder gebruik ik het niet idd.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door RobertJ » wo 06 aug 2014, 23:15

Het zijn alle 3 niet de sierlijkste in het segment, maar alledrie gewoon lekker simpel en degelijk. Ik denk dat de restwaarde onderling nauwelijks verschilt en idd, over smaak valt niet te twisten :)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door JoVe » di 12 aug 2014, 10:38

Altos schreef:Wat is er mis met dit prettig in de hand liggend, met leder bekleed stuur?
SetWidth600-4.jpg
Persoonlijk vind ik het stuur in de Up! te dun...maar ook dat zal smaak zijn...

Ik heeft een High Up! met een lederen stuur en vind de dikte wel meevallen, ligt prettig in de hand. Alleen wennen aan de platte onderkant.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door JoVe » di 12 aug 2014, 10:54

De (high) UP! natuurlijk. Stuurwiel van de (high) up is mooier als van de mii en citigo.
Ik vind de neus van de mii wel leuker.
Misschien als ik weer een vag drieling zou kopen denk ik aan een witte Mii met privacy glass en dan de achterklep zwart laten spuiten zodat het één geheel is met de donkere achterruit.
Ik heb geen probleem met mijn glazen achterklep, zitten geen rare bobbels oid in.
20140607_121253.jpg
Laatst gewijzigd door JoVe op di 12 aug 2014, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Altos » di 12 aug 2014, 11:33

Gelukkig "vind" jij je eigen auto en uitvoering het mooist, zou zonde zijn als dat niet zo was...

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Upsilon » di 12 aug 2014, 12:34

Altos schreef:Gelukkig "vind" jij je eigen auto en uitvoering het mooist, zou zonde zijn als dat niet zo was...
Daarom is dit topic ook weinig zinvol; iedereen vind zijn auto het mooiste.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door Altos » di 12 aug 2014, 14:00

Mee eens. Jammer dat er nog te vaak gebruik wordt gemaakt van zinnen als "Stuurwiel van de (high) up is mooier als van de mii en citigo." je mag best iets vinden maar zeggen dat iets zo is komt meestal nogal arrogant en kortzichtig over....maar blijkbaar let ik teveel op taalgebruik. Ik zie dit op meer fora gebeuren de laatste tijd, geeft me minder zin om te lezen helaas...maar...OT: ik vind de VAGling sowieso mooier en beter dan die andere drie (ja, ook de nieuwe, ja, ervaring mee)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Welke is mooier: UP, Citigo of Mii

Bericht door RobertJ » di 12 aug 2014, 17:36

Troll mode on: Maar de up is mooier, anders was ie niet meer dan de andere verkocht!/off

Maar even serieus, ik vind ze alle 3 leuk en ze hebben allemaal wat mooiere dingetjes en wat minder mooie dingetjes. Kunnen we lekker kiezen en ipv een up verdient vag nu ook aan mii en een go. En dan gaan wij hier zulke discussies voeren....hahahaha

Plaats reactie