Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op het forum en nu al een probleem waar ik jullie hulp/raad voor wil vragen.
Ik heb een RCD215 radio overgenomen van iemand en weet de radiocode niet. Ik heb wel het serienummer en het VIN nummer van de auto waar hij uit kwam. Het lastige is dat het een Citigo uitvoering is en ik een Up heb. Vagcom kan ook niet in de radio komen en ben bang dat de dealer met een hoge rekening komt om het spulletje werkend te krijgen. Is er iemand met goede raad? Of nog beter; iemand die aan de hand van serienummer de code kan toveren...
Groeten Alex
Radiocode......help
-
- Forum newbie
Re: Radiocode......help
De radio moet sowieso geactiveerd worden in VAGCOM. Ik heb iemand gezien in Engeland die alles naar VW rood heeft omgebouwd in zijn Citigo dus onmogelijk is het niet. Er zijn bedrijven op internet en ebay die zich speciliaseren op die codes. Je moet dan het serie nummer mailen en dan genereren zij de code maar volgens mij kan de dealer je er ook wel aan helpen.
Code kun je gewoon opvragen bij de dealer.
Als chassisnummer en radio bij elkaar horen kan de dealer de code verstrekken.
Er dealer die hiervoor geld vragen, maar geef gewoon aan dat niet nodig is. (Anders een andere dealer proberen)
Als je een auto incl radio koopt ben jij de eigenaar van de code niet de dealer, code behoort bij de radio.
Er dealer die hiervoor geld vragen, maar geef gewoon aan dat niet nodig is. (Anders een andere dealer proberen)
Als je een auto incl radio koopt ben jij de eigenaar van de code niet de dealer, code behoort bij de radio.
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL
VCDS 18.9.1 NL
.....maar het chassisnummer en radio horen niet bij elkaar.....Gerjol schreef:Code kun je gewoon opvragen bij de dealer.
Lees hier toch dat hij VIN nummer (chassis nummer) van de bijbehorende auto heeft.Alex Rotteveel schreef:Hallo iedereen,
Ik heb wel het serienummer en het VIN nummer van de auto waar hij uit kwam.
Groeten Alex
VCDS 18.9.1 NL
VCDS 18.9.1 NL
Maar dan zou die code toch nooit zin hebben? Het chassisnummer kun je bij iedere VAG auto aflezen bij de voorruit. Als je dan de radio zou stelen kun je zo die code opvragen....denk niet dat de dealer hier zo makkelijk in mee gaat. Trouwens, de radio moet sowieso ingeleerd worden op de auto, is geen plug and play. Ook niet met de code bij de hand.Gerjol schreef:Lees hier toch dat hij VIN nummer (chassis nummer) van de bijbehorende auto heeft.Alex Rotteveel schreef:Hallo iedereen,
Groeten Alex
Daarom heb ik mijn chassisnummer onder de voorraam mijn Passat ook afgeschermd (stukje hard plastic)arnout84 schreef:Maar dan zou die code toch nooit zin hebben? Het chassisnummer kun je bij iedere VAG auto aflezen bij de voorruit. Als je dan de radio zou stelen kun je zo die code opvragen....denk niet dat de dealer hier zo makkelijk in mee gaat. Trouwens, de radio moet sowieso ingeleerd worden op de auto, is geen plug and play. Ook niet met de code bij de hand.Gerjol schreef:Lees hier toch dat hij VIN nummer (chassis nummer) van de bijbehorende auto heeft.Alex Rotteveel schreef:Hallo iedereen,
Groeten Alex
Tevens werkt het wel zo simpel, heb de radiocode van mijn oude RNS300 opgevraagd bij de dealer, en gewoon in een andere auto weer ingebouwd, code ingevoerd en hij werkt prima.
Zelf via internet radio met code gekocht en ingebouwd, code ingevoerd en het werkt.
VCDS 18.9.1 NL
VCDS 18.9.1 NL