Een goedemiddag,
Ik wilde zojuist in mijn up een ritje gaan maken gewoon voor de fun, maar helaas ging dit niet gezien het leek of de versnellingsbak kapot was zonder aanleiding. Het ging als volgt: mijn huis heeft een schuin oplopende oprit dus ik kan de up stationair eraf laten rollen, zoals ik dat altijd doe. Eenmaal benden wilde ik de up in de 1 zetten dit ging echt niet, dan probeer ik vaak een andere versnelling, gezien dit heel sporadisch wel eens voorkomt. maar nu kreeg ik hem ook met geen mogelijkheid in de 2, de 3 heel erg stroef en de 4 ging het minst stroef. Ook de 5 lukte niet en de achteruit gaf een hard krakend geluid en deed niets toen ik probeerde te gaan rijden in de achteruit... Maar nu komt het vreemde: toen ik de up een duw gaf in zijn neutraal en hem opnieuw startte wilde de 2 ineens wel weer en na een beetje geforceerde kracht deed de 1 het ook prima, net zoals de andere versnellingen. Zou dit eenmalig zijn of kan dit nu steeds vaker terug komen? En is het verstandig om nu toch te gaan rijden of eerst de garage te bellen? Ik heb de auto t/m woensdag in principe niet nodig.
Versnellingsbak nadert zijn einde....?!
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Versnellingsbak nadert zijn einde....?!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...

- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Re: Versnellingsbak nadert zijn einde....?!
Ik had de auto toch plotseling nodig, en er leek geen vuiltje meer aan de lucht tijdens het rijden en schakelen.... Ik vind het maar een zeer vreemde zaak.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...

-
- Vagling liefhebber
Hallo,
Spontane blokkade van de prise-as?
Komt uiterst zelden voor maar komt wel voor.
Ik heb het een keer bij een Porsche mogen ervaren.
Edwin
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
edwin blank schreef:Hallo,
Edwin
Geen idee maar het was een hele vreemde ervaring, zeker gezien de blokkering na het korte aanduwen als sneeuw voor de zon was verdwenen en alleen de 1 nog weerbarstig was...