Pagina 1 van 2

Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 08:43
door Tom Westendorp
Door de steeds strenger wordende uitstootnormen wordt het voor autofabrikanten steeds lastiger om auto's te ontwikkelen die voldoen aan deze strenger wordende eisen. De kenners in de markt voorzien dat het lastiger gaat worden om een kleine winstgevende auto te maken die een jaar of 7 mee kan.

Peugeot laat ondertussen alvast even weten dat er geen haast wordt gemaakt met de ontwikkeling van een nieuwe 108
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... olger-108/

Ik vrees dat het maar zeer de vraag is of Volkswagen een opvolger van de up! gaat maken met een brandstofmotor. Wellicht dat ze de huidige generatie nog een keer faceliften over een jaar of 2 á 3 en op die manier de auto nog een jaar of twee op de markt houden. Het zou dan één van de langer lopende modellen van de Volkswagen Group zijn.

Wat denken jullie?

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 08:51
door damianw26
Aan de verkoopaantallen van de up zal het niet liggen, ondanks dat hij in 2011 al op de markt verscheen.

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 09:26
door Tom Westendorp
Introductie 2011, beschikbaar vanaf 2012. ;)

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 09:59
door mk1992
De Citigo komt volgend jaar nog elektrisch, met een groter batterijpakket. Zou iets in gang kunnen zetten toch?

Gezien de truukjes die VW uithaalt met het MEB-platform zou een klein wagentje hier zomaar op kunnen passen (https://www.groen7.nl/eerste-merk-waarm ... is-bekend/) , dat haalt een groot deel van de ontwikellingskosten weg.

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 10:08
door Tom Westendorp
Ik weet niet in welke mate het MEB zich leent voor hele kleine auto's. Daar ben ik wel benieuwd naar. De volgende generatie elektrische auto's op basis van onze modellen zit er inderdaad aan te komen en kan de levensduur van de modellen weer met een paar jaar verlengen.

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 11:56
door Emiel25
Naarmate
- gebieden drukker worden (en het wordt alleen maar drukker)
- autorijden steeds duurder wordt (en het wordt steeds duurder)
zijn de A-segmenters in het voordeel. Ik verwacht dat er een markt voor blijft, in ieder geval Nederland maar ook andere delen van Europa.

Als fabrikanten denken dat er geen markt voor is laten ze echt wat liggen, denk ik. Voordat de Up kwam dacht VW ook dat er geen markt was en andere fabrikanten kaapten de markt (oa Peugeot). En hoeveel Up’s zijn er al verkocht sinds 2012? En hoeveel hadden ze er kunnen verkopen als ze eerder deze markt serieus hadden genomen?

Ik zie dus zeker wel toekomst voor de A-segmenters. Maar de tijd zal het leren.

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 12:10
door Autheo
Als de Europese producenten gaan stoppen met de A-segmenters, staat in de toekomst die A vast nog wel voor Aziatisch-segment ;)

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 12:02
door rednax
Ook aan de houdbaarheid van de Up! wordt getwijfeld

https://topgear.nl/autonieuws/volkswagen-up-verdwijnt/

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 13:17
door Tom Westendorp
Autheo schreef:
wo 06 mar 2019, 12:10
Als de Europese producenten gaan stoppen met de A-segmenters, staat in de toekomst die A vast nog wel voor Aziatisch-segment ;)
Door de idiote uitstoot regels die de EU oplegt aan autofabrikanten zal er niet één merk zijn die nog A-segmenters in Europa kan slijten en er wat aan kan verdienen. In Japan is dat met het KEI-Segment heel anders geregeld en is er juist een incentive om een zo klein mogelijke auto te rijden.

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 14:02
door Emiel25
Dus om het milieu te sparen moeten mensen die een kleine auto willen rijden noodgedwongen een grotere auto kopen...? De wereld op z’n kop.

En dan dit: https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto ... ~a03b9a02/

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 15:05
door TwitNour
Emiel25 schreef:
vr 08 mar 2019, 14:02
Dus om het milieu te sparen moeten mensen die een kleine auto willen rijden noodgedwongen een grotere auto kopen...? De wereld op z’n kop.

En dan dit: https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto ... ~a03b9a02/
En die berichtgevingen worden nu al genuanceerd
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -wat-flauw

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 16:12
door Gert
Met of zonder milieunormen, wat de up natuurlijk bedreigt is dat hij heel veel auto levert voor tamelijk weinig geld. Dat betekent dat de winstmarge akelig laag zal zijn. Dat is fijn voor de consument maar niet voor de producent.

Je ziet iets dergelijks bij kleine (20-30 inch) tv's. Geen van de grote merken Sony, Samsung maakt die nog terwijl Philips (lees: TP vision, lees: China) ze nog wel maakt. Leuke toestellen en voor een habbekrats (ca. 150 euro). Dus ja de toekomst van het A-merk is Azie.

Verder gewoon rustig blijven en het nieuws blijven volgen en bij gevaar direct naar de dealer om de laatste te bestellen ;)

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: za 09 mar 2019, 06:37
door Emiel25
Peugeot zegt er het volgende over:
https://topgear.nl/autonieuws/een-auto- ... niet-meer/
Met een kleine performance 3 cilinder zou er nog wel een sportieve versie kunnen komen.

En nu het mooiste nieuws: de Up GTI blijkt, samen met de mercedes A-klass, de minst vervuilende auto op fossiele brandstof die er is: https://www.which.co.uk/news/2019/02/ne ... polluters/

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: za 09 mar 2019, 09:09
door mk1992
‘De auto is te klein om de hybridetechniek te huisvesten en de motor kan de CO2-normen niet halen.’

Tsja, als jij de motorruimte ter grootte van een postzegel maakt (ik kan amper bij de bougies bijv.) wordt het moeilijk. We halen de kei cars al aan, wondertjes. DOHC met Turbo in het formaat van een schoenendoos. Of gewoon iets ruimer bemeten, een Yaris is er als Hybrid.

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 13 mar 2019, 11:41
door mk1992
Oh hallo!

https://twitter.com/GregKable/status/11 ... 3606019072

'A reworked version of the e-Up with new battery technology and an increased range is planned to be unveiled at the Frankfurt motor show in September, according to @Volkswagen's head of sales, @jstackmann'

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 13 mar 2019, 13:02
door Tom Westendorp
Oud nieuws. ;)

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 13 mar 2019, 19:04
door mk1992
Nee? Tenzij je dat ene artikel in Autobild bedoelt, maar daar stond zeker geen onthuldatum in,

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 13 mar 2019, 19:28
door Tom Westendorp
Is volgens mij al meerdere keren voorbij gekomen dat de nieuwe e-up! tegen het einde van het jaar zal worden onthuld, maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: di 02 apr 2019, 20:34
door Emiel25
Volgens VW is de Up! dood. En voor de Polo ziet er ook niet goed uit. Om de milieudoelen te halen wordt het segment kleine auto’s geofferd. De wereld op zijn kop als je het mij vraagt: https://www.focus.de/auto/elektroauto/5 ... U7d3rsBCRU

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Geplaatst: wo 03 apr 2019, 08:11
door Touchwood
Nou, als dit allemaal realiteit wordt betekent het, dat er voor de meeste particulieren geen nieuwe auto meer te kopen valt.

Zou het echt?