Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden
Geplaatst: ma 23 sep 2019, 10:29
Beste lezer en VW Up rijders,
Rammelende geluiden uit de voorwielophanging op klinkerwegen, putdeksel, richels in het wegdek wordt voor 95% veroorzaakt door een defect/ versleten geleider-bus in het stuurhuis. Dit wordt alleen maar erger en maakt het rijden in de Up er niet leuker op. Verder zorgt deze rammel dat niet alleen de conditie van het stuurhuis zelf maar ook de spoorstangkogels het zwaarder te verduren krijgen.
Dat dit zou gebeuren bij een auto met meer dan 120.000 km zou ik nog enigszins begrijpen en mogelijk achten. Mijn Up heeft maar 45.000 km gereden. Ik heb bij de aanschaf niet goed op dit euvel gelet en wordt in eens geconfronteerd met dit fenomeen.
Onderdelen van het stuurhuis zijn niet los te koop, waardoor het probleem alleen maar groter wordt.
De dealer wilde met alle plezier ons verder te helpen door het vervangen van het stuurhuis. Deze vervanging werd mij even met de natte vinger voorgerekend. Het vervangen kost maar liefst zo’n 1200,00 incl BTW. Niet alleen het stuurhuis kost best veel geld maar ook het arbeidsloon hakt er aardig in(subframe moet zelfs worden gedemonteerd en na opbouwen moet de auto weer worden uitgelijnd). Er zit dan nog een nadeel aan: het geluid kan weer terug komen omdat het stuurhuis niet is verbetert.
Ik heb de oplossing voor U : Ja, u leest het goed!!
1. U brengt de auto bij mij, en ik los het probleem definitief op voor een bedrag van € 475,00 incl BTW.
2. Ik modificeer uw stuurhuis en vervang de nylon bus voor een bronzen bus.
3. ’s Avonds haalt u hem op, we maken samen een proefrit zodat u kunt waarnemen dat de auto echt stil is geworden.
Zoek met mij contact doormiddel van een mail te sturen.
Mij E-mail adres is: anwbram@gmail.com
Rammelende geluiden uit de voorwielophanging op klinkerwegen, putdeksel, richels in het wegdek wordt voor 95% veroorzaakt door een defect/ versleten geleider-bus in het stuurhuis. Dit wordt alleen maar erger en maakt het rijden in de Up er niet leuker op. Verder zorgt deze rammel dat niet alleen de conditie van het stuurhuis zelf maar ook de spoorstangkogels het zwaarder te verduren krijgen.
Dat dit zou gebeuren bij een auto met meer dan 120.000 km zou ik nog enigszins begrijpen en mogelijk achten. Mijn Up heeft maar 45.000 km gereden. Ik heb bij de aanschaf niet goed op dit euvel gelet en wordt in eens geconfronteerd met dit fenomeen.
Onderdelen van het stuurhuis zijn niet los te koop, waardoor het probleem alleen maar groter wordt.
De dealer wilde met alle plezier ons verder te helpen door het vervangen van het stuurhuis. Deze vervanging werd mij even met de natte vinger voorgerekend. Het vervangen kost maar liefst zo’n 1200,00 incl BTW. Niet alleen het stuurhuis kost best veel geld maar ook het arbeidsloon hakt er aardig in(subframe moet zelfs worden gedemonteerd en na opbouwen moet de auto weer worden uitgelijnd). Er zit dan nog een nadeel aan: het geluid kan weer terug komen omdat het stuurhuis niet is verbetert.
Ik heb de oplossing voor U : Ja, u leest het goed!!
1. U brengt de auto bij mij, en ik los het probleem definitief op voor een bedrag van € 475,00 incl BTW.
2. Ik modificeer uw stuurhuis en vervang de nylon bus voor een bronzen bus.
3. ’s Avonds haalt u hem op, we maken samen een proefrit zodat u kunt waarnemen dat de auto echt stil is geworden.
Zoek met mij contact doormiddel van een mail te sturen.
Mij E-mail adres is: anwbram@gmail.com