Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Roelio » do 23 aug 2012, 07:19

Gisteren was ik langs de VW dealer om een kopie van mijn rijbewijs te laten maken aangezien ik Zaterdag mijn nieuwe auto kan ophalen.
Echter belt hij me gisteren avond dat zijn collega eigenlijk het origineel had moeten innemen....???!??!

Ze willen dus nu mijn origineel rijbewijs en zullen deze met de interne post opsturen naar het hoofdbureau in Alkmaar.... Dit blijkt een standaard procedure te zijn?

Ik moet nu vandaag voor 12 uur deze inleveren maar heb er een vreemd gevoel bij.
Did you have your UP today ? Level UP !

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Up&Go » do 23 aug 2012, 07:42

Onzin! Voor overschrijving is een kopie voldoende. Niet mee akkoord gaan dus.

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Tom » do 23 aug 2012, 07:47

Lijkt me onzin. Bij mij hebben ze ook met een kopie voldoende informatie gehad. Ik zou m'n rijbewijs niet laten opsturen.

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Roelio » do 23 aug 2012, 08:11

Om de auto op naam te laten zetten hebben ze het origineel nodig. Ik ga even horen of ik naar Alkmaar mag om dit gelijk te laten doen zonder dat ze hem in Heerhugowaard innemen.

Bedankt voor de reactie's !

Update: Ik mag naar Alkmaar om dit direct te laten doen en krijg me rijbewijs gewoon weer mee.... Vaag dit.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door JuP ! » do 23 aug 2012, 08:22

Normaal mag een VW-dealer zelf autos op naam zetten. Daarvoor hebben ze toestemming van van RDW inclusief tig logins. Ze printen dan ook daarna meteen je kentekenbewijs. Dan hebben ze idd even je rijbewijs nodig.
Ik vraag mij af hoe het kan dat een VW-dealer niet zelf de auto's op kenteken kan/mag zetten. Is dit dan zo'n kleine vestiging of zijn ze door administratieve fouten hun vergunning tot overschrijven kwijt geraakt.....?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Up&Go » do 23 aug 2012, 08:28

JuP ! schreef:Normaal mag een VW-dealer zelf autos op naam zetten. Daarvoor hebben ze toestemming van van RDW inclusief tig logins. Ze printen dan ook daarna meteen je kentekenbewijs. Dan hebben ze idd even je rijbewijs nodig.
Ik vraag mij af hoe het kan dat een VW-dealer niet zelf de auto's op kenteken kan/mag zetten. Is dit dan zo'n kleine vestiging of zijn ze door administratieve fouten hun vergunning tot overschrijven kwijt geraakt.....?
Ook op deze manier is een kopie voldoende.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Tom Westendorp » do 23 aug 2012, 11:08

Ik weet ook niet beter dan dat een kopie voldoende is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Roelio » do 23 aug 2012, 11:13

Heel vreemd maar ik zal vanmiddag eens verhaal halen in Alkmaar.... Ze wilde me rijbewijs met de interne post vanaf Heerhugowaard opsturen en dan heb ik hem Zaterdag pas terug.... #Fail
Did you have your UP today ? Level UP !

Up! Lover
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 10:57

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Up! Lover » do 23 aug 2012, 15:52

Ook van mijn rijbewijs is alleen maar een kopie gemaakt. Zonder rijbewijs ben je toch strafbaar als je een auto bestuurt??? Dus mogen ze het nooit innemen. Rare zaak met die dealer waar jou auto vandaan komt.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door TV_UP! » do 23 aug 2012, 16:09

ik weet dat bij het postkantoor een kopie niet legaal is maar bij een dealer die zelf overschrijft weet ik het niet.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door stUp! » do 23 aug 2012, 16:53

ze hebben alleen de gegeven nodig die er op staan zo als het rijbewijs nummer, een kopie is natuurlijk fraude gevoelig. Maar volgens mij kan elke dealer zelf auto's op naam zetten. beetje apart allemaal.

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Martin33 » do 23 aug 2012, 17:37

het gaat er ook om dat je een geldig rijbewijs hebt (bij overschijven) anders kan de auto niet op naam worden gezet bijvoorbeeld als je "tijdelijk"" niet bevoegt bent om een motorvoetuig te besturen.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
SevenUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: za 21 jul 2012, 13:12
Locatie: Uithoorn

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door SevenUp! » do 23 aug 2012, 20:37

idd heel vreemd verhaal dit en nog nooit van gehoord

hadden van mij alleen idd kopie nodig en ik had me Up ook al binnen een week dus super snel
stond namelijk al in de showroom

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door stUp! » do 23 aug 2012, 21:30

Mag je niet gewoon een auto kopen gewoon omdat je het kunt betalen op de 15e? heb je daar een rijbewijs voor nodig?
Ik heb trouwens hun een kopie rijbewijs en ID kaart gegeven, het kopie rij bewijs moet ivm proefrit... iemand dan wel eens gehad?

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Up&Go » do 23 aug 2012, 22:24

Martin33 schreef:het gaat er ook om dat je een geldig rijbewijs hebt (bij overschijven) anders kan de auto niet op naam worden gezet bijvoorbeeld als je "tijdelijk"" niet bevoegt bent om een motorvoetuig te besturen.
Om een auto te mogen kopen en bezitten hoef je niet de bevoegdheid te hebben deze ook te kunnen besturen. Je moet je kunnen legitimeren bij op naam stelling, meer niet. ;)

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door IjZeL » do 23 aug 2012, 23:00

Ik dacht dat het niet kon maar schijnt inderdaad te kunnen
http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/au ... meren.aspx
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Roelio » vr 24 aug 2012, 08:39

Goed gevonden IjZeL!

Overschrijven bij erkend bedrijf; alléén met rijbewijs
Bij overschrijving van het kentekenbewijs bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid TV, is alleen een geldig Nederlands rijbewijs toegestaan.


Aangezien het op naam zetten alleen bij het hoofdkantoor in Alkmaar kan zal bij kopen van een auto op de overige locatie's ten alle tijden het origineel rijbewijs ingenomen moeten worden.
Ik ben gewoon lekker naar Alkmaar gelopen en de administratie afdeling ingelopen haha.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Origineel Rijbewijs inleveren voor aflevering auto

Bericht door Martin33 » vr 24 aug 2012, 17:40

Roelio schreef:Goed gevonden IjZeL!

Overschrijven bij erkend bedrijf; alléén met rijbewijs
Bij overschrijving van het kentekenbewijs bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid TV, is alleen een geldig Nederlands rijbewijs toegestaan.


Aangezien het op naam zetten alleen bij het hoofdkantoor in Alkmaar kan zal bij kopen van een auto op de overige locatie's ten alle tijden het origineel rijbewijs ingenomen moeten worden.
Ik ben gewoon lekker naar Alkmaar gelopen en de administratie afdeling ingelopen haha.
duidelijker kan het niet he ;)
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Plaats reactie