Autoschade is van alle tijden

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Autoschade is van alle tijden

Bericht door Roelio » wo 05 sep 2012, 08:21

De eerste brokkenmaker in de geschiedenis reed met de enorme snelheid van 40 kilometer per uur door zijn dorp. Hij reed zijn uitvinding in de prak en de dorpsagent schreef een dik pak bekeuringen uit: Eén voor ongeoefend rijden, één voor het veroorzaken van aanrijdingen en één voor het rijden met een voertuig zonder rem. Daarna kon de uitvinder van l'automobile zijn voertuig gaan wegslepen en repareren: Het eerste autoschadeherstel in de wereldhistorie was een feit.

De eerste kras of deuk doen over het algemeen de meeste pijn.... Deel hier je leed :cry:
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Roelio » wo 05 sep 2012, 08:22

Gisteren bij de Mediamarkt parkeer ik me auto en me vrouwtje laat de deur schieten.... Bam..... Op de rand van de deur een deuk en lak weg.... :cry: :cry: :cry:
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
TimUp
Forum newbie
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 09:34
Locatie: Sittard

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door TimUp » wo 05 sep 2012, 08:39

oei das balen man! Hopelijk ben je allrisk verzekerd en is je up! weer snel in orde!
High Up! | 75pk BMT | Dynamic Pakket | Executive Pakket | Dark Grey | 5-drs

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Roelio » wo 05 sep 2012, 09:08

Ja maar het zit net tussen zo van wel of niet laten repareren... Ik ga wel naar de dealer voor advies.... Hoe werkt dat eigenlijk bij een nieuwe auto en allrisk? Elk krasje en plekje mag je dan laten behandelen?
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
TimUp
Forum newbie
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 09:34
Locatie: Sittard

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door TimUp » wo 05 sep 2012, 09:35

ja je kunt gewoon naar een erkend schadebedrijf gaan en zij zulen het dan maken. Je moet wel even opletten, want als je geen no-claim beschermer hebt kan het zijn dat je premie omhoog gaat.
High Up! | 75pk BMT | Dynamic Pakket | Executive Pakket | Dark Grey | 5-drs

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door JuP ! » wo 05 sep 2012, 09:38

Roelio schreef:Gisteren bij de Mediamarkt parkeer ik me auto en me vrouwtje laat de deur schieten.... Bam..... Op de rand van de deur een deuk en lak weg.... :cry: :cry: :cry:
Balen ! Zul je net zien, net boven of onder je carbon deurbeschermers !
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Roelio » wo 05 sep 2012, 10:36

Ja JP jij snapt hem gewoon 10 cm er onder natuurlijk haha.

@TimUP Zal hier op letten. Hij moet volgende week toch naar de vw dealer want ik heb lucht belletjes onder de lak vlak bij waar nu ook de plek zit dus misschien kunnen ze het meenemen.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Martin33 » wo 05 sep 2012, 15:46

TimUp schreef:ja je kunt gewoon naar een erkend schadebedrijf gaan en zij zulen het dan maken. Je moet wel even opletten, want als je geen no-claim beschermer hebt kan het zijn dat je premie omhoog gaat.
dit is verzekeren tegen je verzekering zodat je verzekeraar je verzekerd dat je niet meer gaat betalen :roll: ? Wat je dus eigenlijk doet met je no-claim beschermer......
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Roelio » di 11 sep 2012, 07:43

Vandaag Fido bij FOCWA gebracht aangezien ik een lak claim had ingediend. Ze zullen het pitje in de deur rand ook gelijk behandelen.
Did you have your UP today ? Level UP !

Blackpearl
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 16:25
Locatie: Zuid Holland

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Blackpearl » di 11 sep 2012, 16:10

Mijn Up! was net 10 dagen oud en toen vond iemand het nodig om in de parkeergarage tegen mijn achterbumber te rijden. Hij reed pal achter mij en zag te laat dat ik remde. Op het eerste gezicht geen schade (de snelheid was behoorlijk laag), maar ben wel naar de dealer gegaan om een expert er naar te laten kijken. Hij kon gelukkig bevestigen dat er geen schade was aan de constructie en bevestigingspunten en aan de lak. Alles is met een sisser afgelopen, maar ik baalde er wel stevig van.
Verwacht in week 32:
High Up! BlueMotion 75pk; 5-deurs; black pearl; executive en drivepakket; reservewiel.

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Roelio » wo 12 sep 2012, 07:13

Ja lekker kut is dat he je zit al met je billen geknepen te rijden in een krappe parkeergarage en dan komt zo'n lul jou dag verneuken....

Mijn auto werd geleverd met lak fouten en een barst in het linker achterlicht... En voor nu lijkt het allemaal maar erger te worden.
Ik kon gisteren me auto halen, thuis gekomen zie ik ineens overal dingetjes, zilver op me rubbers en een kaal plekje. Raam rubber's met een kleine kier.. En wat krasjes hier en daar...... Ik kon wel janken...

Vanmorgen langs geweest en ze pakken het serieus op.... Al is hij straks aardig in de richting dat ik zeg goed gefixed blijf ik toch met een gevoel van schade auto rondrijden..... En het leuke gevoel van een nieuwe auto is al weer ver te zoeken.... Ben radeloos wat dat betreft en teleurgesteld...

ps. Krijg ik ook nog een lekken achterpijp in het weekend dus kon gelijk me reserve wiel pakken en daarna 25 euro voor het parapluutje neerleggen.... :cry:

Het enige wat me nu nog blij kan maken is een nieuwe GT........
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Roelio » do 13 sep 2012, 08:57

Om nog even een update te gegeven.... Gisteren avond weer een lekker achterband.... Dus nu voor de tweede keer reserve band geplaatst... ZUCHT !

Afbeelding
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Martin33 » do 13 sep 2012, 17:42

Roelio schreef:Om nog even een update te gegeven.... Gisteren avond weer een lekker achterband.... Dus nu voor de tweede keer reserve band geplaatst... ZUCHT !

Afbeelding
als pleister op de wond gelukkig heb je een reserveband erbij genomen ipv een spuitbusje :oops: maar het zit dus niet echt mee.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door stUp! » do 13 sep 2012, 19:21

Ik heb 3 jaar me rijbewijs en nooit 1 spijker in me band gekregen, jij 2 achter elkaar! knap ;)

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door Roelio » vr 14 sep 2012, 07:18

Haha ja zo zie je maar weer soms zit het mee soms zit het tegen... Gisteren vloog me Diesel Zonnebril van de silicone plakmat af en reed gelijk een auto overheen..... Daarna trok ik de
aluminium bescherm lijst iets omhoog omdat hij niet bleef plakken wilde ik hem voorzien van een stukkie dubbel plak en hoppa ook gelijk krom....

Ach we gaan lekker door hahaha
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door GunSpeed » vr 14 sep 2012, 20:34

Ja maat, het zit je blijkbaar niet erg mee... maar na regen komt... ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Autoschade is van alle tijden

Bericht door RoyVisser » za 15 sep 2012, 22:51

Een of andere eikel mijn deur gebruikt als deurstopper.. Gelukkig alleen lakschade en na polijsten vrijwel niks meer van te zien (2 miniscule deukjes in de lak zelf) maar je baalt er wel enorm van.. Zeker als je enorm je best doet om de wagen zo strak en glad mogelijk te houden. Dat vind ik toch wel de meest asociale manier, dan ben je echt gewoon zo lomp en doelbewust bezig dat ik haast denk dat men het express doet omdat ze iemand anders een nieuwe auto niet gunnen. Ik let er met parkeren altijd onwijs op dat ik op een hoek sta en zo ver mogelijk tegen de stoep, en dan nog krijgen mensen het voor elkaar..
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Plaats reactie